9-5 Aerosta vm. 2000 otti ja pasahti kone. Mitä ilmeisimmin juuri se pahamaineinen huohotusongelma, päivitystä ei ollut sittenkään asennettu. Alustava tutkimus löysi öljypohjasta laakeriliuskan palasia (runkolaakeri&kampiakseli?) ja (ainakin) yksi mäntä on vainaa ja sylinteri naarmuilla. Öljysihti ei ole täysin tukossa mutta selvää tukkeutumista on siinäkin. Kumma kyllä kone ei antanut mitään varoituksia hajoamisestaan, lukuunottamatta rajua savuttamista hieman ennen leviämistä. Mitään varoitusvaloja tai -viestejä ei ilmaantunut ja moottoriälyn muistissakaan ei ollut kuin vikakoodi sytytyshäiriöstä. Öljytkin on vaihdettu tunnollisesti 10 tkm välein, puhumattakaan siitä että huoltohistoria on täysin moitteeton. Vaikuttaa siltä että järkevin korjaus on vaihtomoottori (tai puolimoottori, mistä huolto on puhunut).
No, eihän siinä tuntunut olevan aluksi syytä huoleen, tuonhan piti olla ilman muuta sen laajennetun 8 vuoden takuun piirissä. Nyt kun asiaa on vatvottu jo kuukauden verran niin tutkineen huollon kuin GM:nkin kanssa niin sain lopulta GM:n tylyn tuomion. GM ei suostu maksamaan, koska se 8 vuotta tuli täyteen YKSI KUUKAUSI aikaisemmin!! Mittarissa on kuitenkin vasta 120 tkm, kyllä tuo nyt sen luokan auto on että moottorin PITÄÄ kestää enemmän. Onkos arvon raadilla vinkkejä miten jatkaa asian kanssa tappelemista? Kuluttajaneuvojatkin tuntuvat olevan lomalla, tuohan lienee kyllä selvää kauraa kuluttajariitalautakunnan jutuksi. Lienee selvä, että valmistajan virhevastuun on katettava tuollainen vika. Se ei voi olla yhdestä ainokaisesta kuukaudesta kiinni, varsinkin noin vähillä kilometreillä ja virallista ohjelmaa tunnollisemmalla huollolla.
Virallisen korjaamon arvio oli 6000 euroa, joka kuulostaa todella törkeältä ryöstöltä. PCS:n arvio puhelimessa oli 3500-4000 euroa, mutta eivät ehdi tekemään ennen kesälomia. Torekista odotan juuri kustannusarviota, sielläkin menee aikaisintaan viikolle 29. Mistä muualta kannattaisi kysellä hyvää ja kohtuudella hinnoiteltua huoltoa niin että auton saisi alle edes tämän kesän aikana vielä? Ensisijaisesti pääkaupunkiseudulta mutta voihan sen muuallekin kuskata jos sillä säästää viikkokausia aikataulussa. Sapettaa meinaan ihan tarpeeksi jo tuo kuukaudenkin turha odottelu tähän mennessä.
Jälleen yksi konerikko
-
- "Hölösuu"
Re: Jälleen yksi konerikko
Itse asiasta olen sinänsä erittäin pahoillani niinkuin varmasti muutkin mutta olisiko 8vuotta ja 2 kuukautta sitten parempi raja?
Jos jossain lukee 8 vuotta niin mitä se sun mielestä tarkoittaa?
a) 8 vuotta
b) 8 vuotta ja 1 kuukausi
c) joku muu
Ainiin, kuluttaja-asiamiehet sun muut voit unohtaa tässä asiassa. Kyseessä on heidän vapaaehtoisesti myöntämänsä huolenpito-ohjelma jonka ehdot he voivat itse päättää ja sen jälkeen noudattaa sitä.
Tai en minä oikeastaan varmaksi tuotakaan sano mutta veikkaan että oikueden kautta saat sen päätöksen hakea.
Jos jossain lukee 8 vuotta niin mitä se sun mielestä tarkoittaa?
a) 8 vuotta
b) 8 vuotta ja 1 kuukausi
c) joku muu
Ainiin, kuluttaja-asiamiehet sun muut voit unohtaa tässä asiassa. Kyseessä on heidän vapaaehtoisesti myöntämänsä huolenpito-ohjelma jonka ehdot he voivat itse päättää ja sen jälkeen noudattaa sitä.
Tai en minä oikeastaan varmaksi tuotakaan sano mutta veikkaan että oikueden kautta saat sen päätöksen hakea.
9000CS 2,3
Re: Jälleen yksi konerikko
PCS:n arvio varmaan perustuu spedepartsin myymään puolimoottoriin. Varmasti paras lähestymistapa asiaan.
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... otor.shtml
Moottori varmaan 2000e rahteineen, siihen työt+tarvikkeet päälle. Pari päivää tossa varmaan menee.
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... otor.shtml
Moottori varmaan 2000e rahteineen, siihen työt+tarvikkeet päälle. Pari päivää tossa varmaan menee.
99T-museopeli