Tuli testattua Saabin turvallisuus
Tuli testattua Saabin turvallisuus
Ensin tunnustus: täysin oma moka.
Tuli tuttuun risteykseen, olin kääntymässä vasemmalle. Vastaan tulee auto, joka myös kääntymässä vasemmalle. "No, tästä mennään niinkuin ennenkin"...Väärin. Vastaantulevan takaa oikealta tulee golffi, jonka huomaan siinä vaiheessa kun oma keula on jo risteyksen ohi. Onneksi nopeusrajoitus vain 50 km/h, testiin joutuvat sekä kylki että pojan turvaistuin.
Takaovi painui melko pahasti sisään, etuovi hieman. Ei henkilövahinkoja. Seuraavaksi ihmetellään, saadaanko Saab vielä entiseen kuntoon...
Tuli tuttuun risteykseen, olin kääntymässä vasemmalle. Vastaan tulee auto, joka myös kääntymässä vasemmalle. "No, tästä mennään niinkuin ennenkin"...Väärin. Vastaantulevan takaa oikealta tulee golffi, jonka huomaan siinä vaiheessa kun oma keula on jo risteyksen ohi. Onneksi nopeusrajoitus vain 50 km/h, testiin joutuvat sekä kylki että pojan turvaistuin.
Takaovi painui melko pahasti sisään, etuovi hieman. Ei henkilövahinkoja. Seuraavaksi ihmetellään, saadaanko Saab vielä entiseen kuntoon...
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Onneksi og9-3:n kestää hyvin kylkihitit.
Minua kiinnostaa vielä tuo turvaistuin.
Mikä istuin ja mitä sille kävi?
Minua kiinnostaa vielä tuo turvaistuin.
Mikä istuin ja mitä sille kävi?
#3431
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Britaxin two-way elite, täysin kunnossä tällin jälkeen. Muksukin tokeni tosi nopeasti eikä juuri valitellut oloaan. Kyljelle ei käynyt kovin hyvin, tuli vastapuoli etukulma edellä keskipalkin alle takaoveen
, olisiko niiannut jarrutuksessa(?). P-palkki vääntyi täräyksessä, nyt selvitellään Mäkelän autolla kannattaako tuota korjata vai meneekö lunastusarvon yli korjaus. Harmittaa, perheenjäsenhän tässä on kyseessä
.


2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Kun nyt saisi auton ensin...
Vaimon siskolta olemme jo saamassa uuden (= käytetyn) istuimen. Ulkoisesti tuo britax on kuin uusi, mutta ei niistä sisäisistä vaurioista voi tietää. Parempi laittaa istuin vaihtoon.
Vaimon siskolta olemme jo saamassa uuden (= käytetyn) istuimen. Ulkoisesti tuo britax on kuin uusi, mutta ei niistä sisäisistä vaurioista voi tietää. Parempi laittaa istuin vaihtoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Joo, Mimmi on oikeassa. Turvaistuin vaihtoon. Se on ihan sama, kuin turvakypärän kanssa. Tärskyn jälkeen ei ole sama turvataso välttämättä enää.
Onneksi olette kaikki kunnossa, terveisin "itsekkin kolarissa olleena ja onneksi oli saappi alla..."
P.s. Meilläkin oli vastapuolena Golffi. Se meni kyllä lunastukseen siitä paikasta. Meillä meni pystykeulasta puskuri, lamppu ja konepelti uusiksi...

Onneksi olette kaikki kunnossa, terveisin "itsekkin kolarissa olleena ja onneksi oli saappi alla..."

P.s. Meilläkin oli vastapuolena Golffi. Se meni kyllä lunastukseen siitä paikasta. Meillä meni pystykeulasta puskuri, lamppu ja konepelti uusiksi...


9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Elä nyt hyvä mies vaihtoon laita sitä istuinta vaan ROSKIIN..
Vaikka tätähän te varmaan meinasittekin mutta oli pakko kommentoida
Vaikka tätähän te varmaan meinasittekin mutta oli pakko kommentoida

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Jos lapsella on yhtään mitään oireita niin äkkiä lääkäriin hakemaan paperi siitä että on edes tutkittu. Jos nimittäin oireita alkaa tulla kuukausien päästä niin voi olla erittäin vaikeata saada vakuutuksesta enää yhtään mitään.
9000CS 2,3
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Jepjep, juuri näinElä nyt hyvä mies vaihtoon laita sitä istuinta vaan ROSKIIN..

Eipä muksulle käynyt kuinkaan, onni onnettomuudessa. Sama vilkas itsensä ollut koko ajan. Autolle ei tosin käynyt hyvin. Mäkelän auton korjausarvio 9500 euroa. Odotellaan tässä vakuutustarkastajan soittoa... hitaasti tuntuu asiat menevän eteenpäin, no eipä ole lomalla kiireJos lapsella on yhtään mitään oireita niin äkkiä lääkäriin hakemaan paperi siitä että on edes tutkittu. Jos nimittäin oireita alkaa tulla kuukausien päästä niin voi olla erittäin vaikeata saada vakuutuksesta enää yhtään mitään.

2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Onko meillekin oma klubi? Tosin oma tilanne tapahtui köyhän miehen Ferrarilla, joten taidan päästä vain korkeintaan kannatusjäseneksi, ehkäpä jopa hang-aroundiksi!Mimmi kirjoitti:Ette oneksi päässeet "tyynyklubilaisiksi", kuten minä.
Kyllä, juuri näin. Vakuutusyhtiöt saattavat tästä hivenen tapella, mutta laita kova kovaa vasten. Kyllä nuo turvavarusteet täytyy uusia kolarin jälkeen. Pakota ne maksamaan.Mimmi kirjoitti:Lunastuta turvaistuin vakuutusyhtiölle.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Mimmi kirjoitti:
Pilkun...: Vahinkotarkastajaa tarkoitat varmaankin, vaikka puhutkin vakuutustarkastajasta.

Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Vaikka auto meni lunastukseen (kunnia sen muistolle), sain mukavassa aikataulussa tilalle (ja lunastusarvoa halvemmalla) 1999vm automaatti-Aeron. Nyt ehdin alta pois, jos joku yrittää uudelleen päälle
. Kiitos myös Mimmille vinkistä, sain turvaistuimen lunastukseen ilman mitään valituksia
.


2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Ihan täysin OT, mutta taitaa olla 1999 rekisteröity vuosimalli 2000?AnttiH9-3 kirjoitti:Loppu hyvin, kaikki hyvin. Vaikka auto meni lunastukseen (kunnia sen muistolle), sain mukavassa aikataulussa tilalle (ja lunastusarvoa halvemmalla) 1999vm automaatti-Aeron.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Hmm, hyvä kommentti. Olin siinä käsityksessä, että tuo oli otettu käyttöön vuonna 2000, mutta valmistettu 1999. Pitääpä vielä tarkistaa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Spot on. Commercial code/ year number Aero/2000, sertifikaatti allekirjoitettu 11.8.1999.taitaa olla 1999 rekisteröity vuosimalli 2000
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Tuli testattua Saabin turvallisuus
Kannatan. Turvaistuin on kuin kypärä. Jos se tippuu vaikka pöydältä alas niin sen jälkeen saa totoutettaa itseään ja pistää lekalla osiksiMimmi kirjoitti:Laita turvaistuin vaihtoon välittömästi![]()
Turvaistuin ei enää toimi oikein törmäyksen jälkeen.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001