Mulla on erittäin huonoja kokemuksia moottorin pesusta. Ei tosin saabin, mutta kumminkin.
Oli aikoinaan 2.0 16v gsi kadetti ja ajattelin pestä koneen, eikun moottorin pesuainetta ja painepesuria perään.
Kuivatteltuani konetta seuraavaan päivään ja auto käyntiin. Moottorin varoitus valo läsähti heti tauluun.
Oli päässyt vedet kuumalanka ilmamäärämittarin suojakannen alle ja paskaks meni.
Oli nimittäin etsimistä kun orkkis maksoi maltaita eikä käytettyjä siihen aikaan oikeen saanut.
Onneks pohjanmaalta löytyi purku calibrasta sopiva maksoi sekin paljon, mutta tulipahan oppirahat taas maksettua
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Juu kyllä voi moottorin pestä autosta kuin autosta kunhan suojailee näkyvät sähköliitännät esim. foliolla tai vastaavalla, meneehän konehuoneeseen vettä sadekelilläkin.
Mutta painepesurilla ei pitäisi ikinä mennä konehuoneeseen sohottelemaan koska vesi tunkeutuu yllättäviinkiin paikkoihin kovalla paineella, eli käytä perinteistä letkua pienellä paineella.
Yksi hyväksi havaittu pesuaine konehuoneen puhdistukseen on Autoglymin Engine&Machine Cleaner. Konehuone ei saa olla kuuma pesuun ryhdyttäessä, mutta "kädenlämpöinen" pannuhuone helpottaa rasvan irrottamisessa. Anna vaikuttaa hetki ja käytä harjaa apuna kaikkein likaisimmissa kohdissa ennen huuhtelua. Tuo aine vie muuten vahankin pois, joten varo suihkuttelemasta maalipinnalle jos et ole aikeissa vahata autoa samalla kertaa. Kun olet huuhdellut konehuoneen, kannattaa suihkuttaa märälle pinnalle esim. Autoglymin Vinyl&Rubber care:a joka antaa kumi-ja muoviosille suojaavan pinnan (ja konehuoneeseen näköä).
Juu ei sovi folio sähkön ja veden kanssa, mutta ainakin mun saabeissa on ollut eristeet sähköjohtojen ja liittimien päällä moottoritilassa jolloin suoraa kontaktia ei tule... Jos pelottaa, niin ennen moottoritilan pesua foliohattu päähän ja sitten akusta miinuskenkä irti
... tai sitten suojaa osat ihan muovipussilla tms.
Itsellä ei ole ollut ongelmia moottoritilan pesun kanssa. Huollossa neuvoivat muutaman paikan jota pitää varoa / jonka kannattaa suojata. OG9-3:ssa nämä olivat DI yksikkö ja joku toinen kohta siinä koneen vasemmalla puolella (metallinen rasia josta tuli muutamia vihreitä putkia ylös... ).
Eipä varamaan Oli vaan joku turaperse aikaisempi omistaja avannut ilmamäärämittarin kannen. Jonka seurauksena oli murtunut pala kannen kehystä.
Mittarin kansi oli survottu silikonilla paikoileen, mutta ei riittävän tiiviisti.
SS kirjoitti:
Kuivatteltuani konetta seuraavaan päivään ja auto käyntiin
Tuota ei kannata tehdä, vaan kone heti pesun jälkeen käyntiin ja lämpimäksi.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.