Autopesukoneet
Autopesukoneet
Tulipa tuossa toissa iltana pestyä Shellin yöpesussa puoleen hintaan veljeltä lainassa ollut OG900i16V. No, kyseisen auton tulevaisuudesta sen verran, että siitä on tulossa 5D mallista 3D mallinen, eli vanha kori on menossa paaliin. Mutta takaisin asiaan. Ajoin hienoon "mamboharjaan" kuten aina ennenkin ja jätin vielä pyyhkijät ylös. Olin lukenut palstalta, että niin kannattaa tehdä, ja tulihan se tuulilasi paremmin puhtaaksi.
Mutta kaiken huippu tuli, kun kone kuivasi autoa. Kone nousi konepellin kohdalla ihan normaalin näköisesti, mutta tuulilasin kohdalla se ei hidastanut vauhtia, vaan puski kohti tuulilasia täysi höyry päällä, törmäsi tuulilasiin painaen kuskin puolen pyyhkijän rungon solmuun, kolahti tuulilasin yläreunaan ja repi kattoon 10 senttiä pitkän naarmun pohjamaaliin saakka ja noin 30 senttiä pitkiä pintanaarmuja muutaman. Lisäksi osuma kohtaan kattoon jäi noin puoli tuubia vaseliinia.
En sitten viitisnyt käydä sanomassa asiasta, koska olin jo kerennyt toiselle bensa-asemalle tankkaamaan. Minun puolesta joku muu paremman maalipinnan omaava/omannut saa valittaa. Itse olisin repinyt pelihousut kyllä totaalisesti, jos olisin ollut pesettämässä omaa autoa.
Mutta kaiken huippu tuli, kun kone kuivasi autoa. Kone nousi konepellin kohdalla ihan normaalin näköisesti, mutta tuulilasin kohdalla se ei hidastanut vauhtia, vaan puski kohti tuulilasia täysi höyry päällä, törmäsi tuulilasiin painaen kuskin puolen pyyhkijän rungon solmuun, kolahti tuulilasin yläreunaan ja repi kattoon 10 senttiä pitkän naarmun pohjamaaliin saakka ja noin 30 senttiä pitkiä pintanaarmuja muutaman. Lisäksi osuma kohtaan kattoon jäi noin puoli tuubia vaseliinia.
En sitten viitisnyt käydä sanomassa asiasta, koska olin jo kerennyt toiselle bensa-asemalle tankkaamaan. Minun puolesta joku muu paremman maalipinnan omaava/omannut saa valittaa. Itse olisin repinyt pelihousut kyllä totaalisesti, jos olisin ollut pesettämässä omaa autoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Tuplakaasari"
Meitin äitin yhen työkaveri ku peseytti autoo ni harjat paino katon "vähän" klommoille se oli ku pahempiki peruna pelto hirmuset korjaus työt et saatiin kuntoon eikä edes huoltsikka korvannu.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
´pade kirjoitti: Auto kannattaa aina pestä käsin ;) Ei tapahdu tollasii sillon...Etenki harjapesuun en veis omaa autoani mistään hinnasta :P
Kesät talvet käsin! Ei mitään hiekkapaperiharjaksia, kerran kiireessä harjattomassa käynyt ja siitähän ei sitten tullut edes puhdas kuten kaikki ovat arvatenkin huomanneet.
Firon
Re: Autopesukoneet
Olisi kyllä kannattanut käydä heti asiasta mainitsemassa ja käydä henkilökunnan kanssa toteamassa asia ja täyttää lappu. Huoltiksilla on olemassa vakuutukset pesukoneiden aiheutamien vaurioiden varalle. Tuo OLISI ollut tod.näk. selvä pesukoneen vika ja vakuutuksesta hyvät mahdollisuudet saada korvausta. Jälkikäteen tuota ei voi todistaa mitenkään kun kameratkaan eivät tallenna tapahtumia hallin sisällä kovin hyvin.dimebak kirjoitti:Tulipa tuossa toissa iltana pestyä Shellin yöpesussa puoleen hintaan veljeltä lainassa ollut OG900i16V. No, kyseisen auton tulevaisuudesta sen verran, että siitä on tulossa 5D mallista 3D mallinen, eli vanha kori on menossa paaliin. Mutta takaisin asiaan. Ajoin hienoon "mamboharjaan" kuten aina ennenkin ja jätin vielä pyyhkijät ylös. Olin lukenut palstalta, että niin kannattaa tehdä, ja tulihan se tuulilasi paremmin puhtaaksi.
Satkujen + 99:en tuulilasin kulma on niin jyrkkä ettei pesurien infa-tunnistimet kerkeä huomata tuulilasia vasta kuin kohtaamis hetkellä.
Nimim. satkua pessyt ja pesuja myynyt.
Aijaa. En ole koskaan kuullutkaan asiasta. Pitääpä huomenna käydä paikan päällä kysymässä. Sinänsä vakuutuskorvauksella ei ole väliä, sillä auton kori on menossa vaihtoon (keulakolaroitu joskus, tosi surkeasti korjattu), kun veli hommasi kolaroimattoman 3-ovisen korin. Ja tuota, olet ilmeisesti ollut huoltoasemalla töissä joten, miksi sitten joillain huoltoasemilla on plakaatit seinillä, että huoltsikka ei korvaa autoihin tulleita vahinkoja. Vai tarkoittaako nämä vain esim. listojen yms. pikkusälän irtoamista. Sillä vastaisuudessa, jos minun omaan autoon tulee jotain, niin jumaliste varmasti revin pelihousut ja hihat palaa.make206 kirjoitti:Huoltiksilla on olemassa vakuutukset pesukoneiden aiheutamien vaurioiden varalle.
EDIT: Niin, ja tämä Shellin kone on tehnyt sillälailla, että tullessaan tuulilasin kohdalle se on hidastanut vauhtia ja nopeuttanut kuivaimen nostoa. Nyt ei...
-dimebak-
Kyllähän niitä kaikenmaailman lappuja noissa pesukoneissa näkyy, mutta ei huoltoasema pysty irtisanoutumaan korvausvastuustaan vaikka laittaisi minkälaisia plakaatteja. Oli sitten kyse lisävarusteista tai ei.
Tietenkin on selvää ettei huoltoasema vastaa asiakkaan idiotismista, eli jos ajelee kattotelineet tai suksiboksi katolla pesuun, jättää antennin ylös/paikalleen tai on ruuvannut peräluukun kanteen turuntuomiokirkon kokoisen alumiinisiiven jne...
Tietenkin on selvää ettei huoltoasema vastaa asiakkaan idiotismista, eli jos ajelee kattotelineet tai suksiboksi katolla pesuun, jättää antennin ylös/paikalleen tai on ruuvannut peräluukun kanteen turuntuomiokirkon kokoisen alumiinisiiven jne...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tottakai huoltoasemat korvaavat autoihin tulleet vahingot,mutta ei asiakkaan tyhmyydellä tahallaan tehtyjä vahinkoja,esim.auto on hallissa poikittain koneen edessä ja sitte ihmetellään kun kone sattuu osumaan peiliin ja ollaan vaatimassa uusia osia sen takia.Tai joku listan osa irtoaa autosta,lisävalot rikki,umpiot haljennu pesussa... Ja pesun jälki on yleisin mistä halutaan valittaa.Mutta eikö huoltoasemat kerro mitä pesuja heillä on ja asiakas valitsee itse siitä ohjelman.Jos valitsee harjattoman vaikka on harjallisia(pehmoharja) myös olemassa ja autosta ei tule puhdasta,niin ei se minun mielestä ole koneen vika ettei tule puhdasta.Asiakas on silloin valinnut pesun.Varsinkin kun on vielä ehdotettu harjallista pesua ja kuiteski pitää ottaa se harjaton niin ei silloin ole järkeä alkaa vaatiin uutta pesua.dimebak kirjoitti:Aijaa. En ole koskaan kuullutkaan asiasta. Pitääpä huomenna käydä paikan päällä kysymässä. Sinänsä vakuutuskorvauksella ei ole väliä, sillä auton kori on menossa vaihtoon (keulakolaroitu joskus, tosi surkeasti korjattu), kun veli hommasi kolaroimattoman 3-ovisen korin. Ja tuota, olet ilmeisesti ollut huoltoasemalla töissä joten, miksi sitten joillain huoltoasemilla on plakaatit seinillä, että huoltsikka ei korvaa autoihin tulleita vahinkoja. Vai tarkoittaako nämä vain esim. listojen yms. pikkusälän irtoamista. Sillä vastaisuudessa, jos minun omaan autoon tulee jotain, niin jumaliste varmasti revin pelihousut ja hihat palaa.
EDIT: Niin, ja tämä Shellin kone on tehnyt sillälailla, että tullessaan tuulilasin kohdalle se on hidastanut vauhtia ja nopeuttanut kuivaimen nostoa. Nyt ei...
Tietääkseni mitkään koneen "silmät"ei huomaa esim. lasia(tuulilasia)esim 99.Vaikka se on korin osa niin se on LÄPINÄKYVÄ.Ei se muuten olisi siinä silmien edessä,jonka läpi katsellaa muita tielläkulkijoita ja erityisesti tietä mitä pitkin ajetaan.Laittakaa tuulilasin sisäpuolelle ulommaiseen kohtaan jotain tavaraa(esim.)että koneen silmät huomaa.
Jos koneet tekee jotain kivaa jälkea autoon tai pesutulos on huono,miksi ei voida ilmoittaa siitä samantien että koneessa voi olla jotain vikaa?Annetaan tehdä koneen rauhassa lisää tuhoa ja ollaan vasta viikon päästä kertomassa asiasta.Montako sataa autoa on kerenny siinä välissä kärsiä tuhosta.Ei henkilökunta voi muuten tietää että koneessa on jotain vikaa.Viathan tulevat ilmoittamatta niin kuin DI-kasetti hajoaa.Näin sitä saadaan vakuutusmaksut nousemaan ja kunnolla.Ei ihme että yksityisyrittäjyys ei kannata Suomen maassa.
Kävin kysymässä siitä viime yönä, ei ollut kellekään muulle tehny mitään (thanks make206). Ja mulla oli pyyhkijät ylhäällä, ennen on pesukoneet reagoineet niihin, nyt ei. Törmättyään tuulilasiin/pyyhjöihin, kone ei ottanut pakkia vaan jatkoi eteenpäin. Aivanko niistä kolmesta silmästä vain kaksi taimmaista olisivat toimineet.SEPA kirjoitti:Jos koneet tekee jotain kivaa jälkea autoon tai pesutulos on huono,miksi ei voida ilmoittaa siitä samantien että koneessa voi olla jotain vikaa?Annetaan tehdä koneen rauhassa lisää tuhoa ja ollaan vasta viikon päästä kertomassa asiasta.Montako sataa autoa on kerenny siinä välissä kärsiä tuhosta.Ei henkilökunta voi muuten tietää että koneessa on jotain vikaa.Viathan tulevat ilmoittamatta niin kuin DI-kasetti hajoaa.Näin sitä saadaan vakuutusmaksut nousemaan ja kunnolla.Ei ihme että yksityisyrittäjyys ei kannata Suomen maassa.
Eli, ei tässä mitään suurta vahinkoa ole tullut. Veljen auton kori ku menee joka tapauksessa vaihtoon, muille ei ollut tullut mitään vahinkoa autoihin ja Shell sai tiedon tästä havaitusta "viasta".
Niin, ja joskus ku on pyyhkijät jääny alas, niin olen laittanut esim. sen puhdistusliinan lasia vasten. Ja on pesukone väistänyt...
-dimebak-
Aivan eli koneet saattaa tehdä ensinnä yhdelle autolle jotain kivaa ja seuraavat 10 pesua toimii hyvin.Mutta kun menee aikaa alkaa tuleen 7 kärsii vaurioita ja 3 ei.Eli joskus vika tulee pikkuhiljaa esille ja kerralla siitä sitten tulee paalituskone.Orastavia vikoja on olemassa paljon.Mutta silloin pitäisi henkilökunnan osata lukea mitä uudemmissa pesukoneissa tietokoneet kertoo.Monesti eivät tiedä siitä vehkeestä mitään.Siellä on joskus vikalista näkyvillä.Ja pesukoneen korjaaja osaa lukea viat tietenki koneelta suoraan mutta sekään ei tuu ennen kuin kutsutaan.
Koneen silmien tehoa voidaan säätää.Eli mitä tehokkaammalle laitetaan silmät,sen lähempänä auton koria kone käy,ja samma på svenska....eiku sama toisinpäin,mitä vähemmän tehoa,sen kauempana.
Koneen silmien tehoa voidaan säätää.Eli mitä tehokkaammalle laitetaan silmät,sen lähempänä auton koria kone käy,ja samma på svenska....eiku sama toisinpäin,mitä vähemmän tehoa,sen kauempana.
Täälläkin Rovaniemellä on yks paikka jossa ajetaan kuin autotalliin, kaikki muut ovat läpi ajettavia halleja. Tämä "autotallimainen" on Erottajan Nesteellä, melkein tämän Shellin naapurissa. Siellä on seinässä peili, josta näkee tosi hyvin onko auto keskellä vai ei. Ja siellä kone väistää esim. Saabin tuulilasin, jos jättää pyyhkijät ylös tai vastaavasti laittaa kuivausrätin lasia vasten.
P.S. Ja Erottajan Nesteellä (a.k.a Saken-baarissa) on talvipesu, joka pesee ensin ilman harjoja ja kuivaa, ja sen jälkeen pesee auton pehmoharjoilla
P.S. Ja Erottajan Nesteellä (a.k.a Saken-baarissa) on talvipesu, joka pesee ensin ilman harjoja ja kuivaa, ja sen jälkeen pesee auton pehmoharjoilla

-dimebak-