-84T16
Vaihdoin autoon vähemmän ajetun, n. 200tkm ajetun i16 5v -91 laatikon viime syksynä. Laitoin laatikkoon upouudet nesteen mineraali öljyt.
Laatikoo ei äännä tai ulise, 1:sen saa silmään jopa auton ollessa liikkeessä. Kaikki vaihteet tuntuu hyviltä ja selvästi "loksahtaa" pykälään. Ei mitää puurokattila fiilustä.
Tänään kävin cittarissa, oli 15mn auto parkissa ja kun lähdin niin huomasin että en saa 2:osta pesään.
Mitään rutinoita tai pauketta ei kuulu/ei kuulunut.
Vaikka auto on paikallaan ja auto sammuksissa ei 2:osta saa päälle. Koneen ollessa käynnissä ja kytkin pohjassa yrittäessä vetää 2:osta päällee kuuluu vienoa monkunaa laatikosta. Kaikki muut vaihteet menee päälle ilman ongelmia ja ääniä.
2:onen ei mene siis millään ilveellä pykälään? Onko vaihtajan haarukka laatikosa mennyt? Jos olisi synkka ongelma niin pitäisi kyllä saada vaihde silmään auon ollessa paikallaan ja kone seis.
Mitä helvettiä??
Voisko olla niin helppo juttu etä vain keskitys on mennyt vituralleen??
Perkele... ja piti pistää myyntiin...
Laatikosta katosi kakkonen!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Laatikosta katosi kakkonen!
oletko kepin 3 pultiia kiristänyt? usein alkaa juuri tuon 2 päälle saanti vaikeuksina...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Laatikosta katosi kakkonen!
Koita heiluttaa autoa sivu suunnassa sen mitä käsin saa, itselläni kävi pakille tuolla lailla, papan neuvosta keikutteli muutaman kerran ja koitin uudestaan niin kuului joku "kolaus" ja sit toimi vaihteet. Eipä tuossa mitään voi oikein hävitäkkään. Tässä
tapauksessa oli tosin vaihde jäänyt "jumiin."
tapauksessa oli tosin vaihde jäänyt "jumiin."

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Laatikosta katosi kakkonen!
Nonniin... kerkesin pääsin vihdoin ja viimein tutkimaan tilannetta.
Kepin juuressa olevat 3 ruuvia on tiukasti kiinni.
Muttta mitäs helvettiä?!
Kepin alapäässä oleva muovikuula on syöty?.
Keppiä kiinnipitävä metalli (Se joka on juuri kolmella ruuvilla) on syönyt kuulasta lastua pois niin että kuula muistuttaa lähinnä perunaa?
Tosin edelleenkin kaikki muut vaihtet toimii mutta 2:nen ei. Kokeilin ensiavuksi pyöräyttää kuulaa eri asentoon, mutta tuloksetta.
Selviäiskö tästä vain pelkällä kepin/kuulan/kiinnikkeen vaihdolla??
niin ja HUOM: vielä että laatikko pn 91- ja keppimekanismi -84...
Kepin juuressa olevat 3 ruuvia on tiukasti kiinni.
Muttta mitäs helvettiä?!
Kepin alapäässä oleva muovikuula on syöty?.
Keppiä kiinnipitävä metalli (Se joka on juuri kolmella ruuvilla) on syönyt kuulasta lastua pois niin että kuula muistuttaa lähinnä perunaa?
Tosin edelleenkin kaikki muut vaihtet toimii mutta 2:nen ei. Kokeilin ensiavuksi pyöräyttää kuulaa eri asentoon, mutta tuloksetta.
Selviäiskö tästä vain pelkällä kepin/kuulan/kiinnikkeen vaihdolla??
niin ja HUOM: vielä että laatikko pn 91- ja keppimekanismi -84...

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Laatikosta katosi kakkonen!
Ennenkuin lähen romarille penkomaan ja tutkimaan niin mietin että saako itse "kepin" purettua?
Eli voiko sen pelkän "kuulan" vaihtaa kepin alapäästä vai pitääkö vaihtaa koko keppi.
Ja jos jollain olisi tarjota varaosaa
niin saapi tarjota.
-84 5V...
Eli voiko sen pelkän "kuulan" vaihtaa kepin alapäästä vai pitääkö vaihtaa koko keppi.
Ja jos jollain olisi tarjota varaosaa

-84 5V...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Laatikosta katosi kakkonen!
kepin saa purettua ja kuulan vaihdettua mutta helpoimmalla pääset kun haet oikeanlaisen ehjän kepin. kannattaa tarkastaa sen pakki salvan säätö sieltä kepin kärjestä uudesta kepistä ettei mene pakki päälle muuta kuin salpaa nostamalla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918