Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Nopeudenrajoittimet tulivat Saksassa kuorma-autoihin jo 60 luvulla (lähde vexi salmi). Suomessa rajoittimet tulivat tietystä vuodesta lähtien uusiin autoihin (riippuen painoluokasta) eli ei takautuvasti. Nykyään digipiirturit vaativat jatkuvasti ilmoituksia mitä kuljettaja tekee ja mikäli unohtaa yhdenkin napinpainauksen niin tien laitaan vain parkkiin...
Eli suomeksi sanottuna ovat pirullisia laitteita.
Nuo laitteet ovat tulleet kevytkuorma-autoihin (pakettiauto), tilatakseihin (vw transport) ja pian ne tulevat varmaan Saappiinkin...
Eli suomeksi sanottuna ovat pirullisia laitteita.
Nuo laitteet ovat tulleet kevytkuorma-autoihin (pakettiauto), tilatakseihin (vw transport) ja pian ne tulevat varmaan Saappiinkin...
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Mikä on luvallinen määrä ohituksia tunnissa? entäs kun "boksi" päättää hidastaa kesken ohituksen? ja miksei Osmo "viisaana" miehenä tiedä että on laitonta ajaa ylinopeutta, myös ohittaessa?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Osmon mokelluksessa on niin paljon naurettavuuksia ettei niitä jaksa edes alkaa ruotimaan. Menköön koko visio viherpiipertäjien äänestäjien kalasteluun ja kesälomahorinoitten piikkiin.
Tämä:
"laite ei saisi yhteyttä satelliittiin tai ei muusta syystä toimisi, rajoitin säätäisi maksiminopeudeksi aina 80 kilometriä tunnissa."
sai kuitenkin aikaan kelpo naurun hörähdyksen täällä. Silmieni eteen piirtyi kuva onnettomasta ohittajasta jonka auto ollessaan vastaantulijoiden kaistalla, menettää yhtäkkiä yhteyden satelliittiin..
No eipä se helsinkiläistä pyöräilevää vihreätä piipertäjää paljoa heilauta.
Osmo voisi keskittyä olennaiseen eli siihen miten saataisiin taajamiin nopeusvalvonta sille tasolle että kaahaaminen 30-60km/h alueilla loppuisi. Siellä niitä syyttömiä ruumiita oikeasti tehdään enemmän kuin missään muualla.
Tämä:
"laite ei saisi yhteyttä satelliittiin tai ei muusta syystä toimisi, rajoitin säätäisi maksiminopeudeksi aina 80 kilometriä tunnissa."
sai kuitenkin aikaan kelpo naurun hörähdyksen täällä. Silmieni eteen piirtyi kuva onnettomasta ohittajasta jonka auto ollessaan vastaantulijoiden kaistalla, menettää yhtäkkiä yhteyden satelliittiin..
No eipä se helsinkiläistä pyöräilevää vihreätä piipertäjää paljoa heilauta.

Osmo voisi keskittyä olennaiseen eli siihen miten saataisiin taajamiin nopeusvalvonta sille tasolle että kaahaaminen 30-60km/h alueilla loppuisi. Siellä niitä syyttömiä ruumiita oikeasti tehdään enemmän kuin missään muualla.
9000CS 2,3
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Vaatii vain henkilöautoilijan korvien väliin lisää harkintakykyä.Saappi Kuski kirjoitti: Tämä:
"laite ei saisi yhteyttä satelliittiin tai ei muusta syystä toimisi, rajoitin säätäisi maksiminopeudeksi aina 80 kilometriä tunnissa."
sai kuitenkin aikaan kelpo naurun hörähdyksen täällä. Silmieni eteen piirtyi kuva onnettomasta ohittajasta jonka auto ollessaan vastaantulijoiden kaistalla, menettää yhtäkkiä yhteyden satelliittiin..
Tuo 80km/h rajoitus henkilöautolle on kuitenkin utopiaa koska muut ajoneuvot on rajoitettu min 89km/h. Tilataksit esim on rajoitettu yleensä 100km/h.
Hauska provosoida...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Niin harmiksi vain kaikki eivät ole edestaunu kirjoitti:SB90 kirjoitti:Niimpä! Mieluummin juopon miehien lukko.. Luultavasti saabistitkin suostuisivat tähän?Japso kirjoitti:Siistiä. Mites sitten, kun tulevaisuudessa viisumipakko katoaa ryssänrajalla, laitetaanko jokaiseen naapurinkin autoon rajoittimet, ettei vaan velivenäläiset aja ylinopeutta. Pitäsköhän joidenkin Helsingin herrojen astella alas sieltä pilvilinnoistansa.
Tainno puol absolutistina on helppo mennä sanomaan..
Ei tarvi olla absolutisti edes puoliks...riittää kun älykkyys ylittää kumisaappaan,ni sillon jo tajuaa,ettei auton rattiin tarvi kännissä mennä.
Ei tarvii lukkoakaan....


Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet

Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
190€!?9000CD23T kirjoitti:http://www.hilavitkutin.com/2008/04/25/ ... intalaite/

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3623 Kyllä Kiinan pojat osaa. Täsmälleen sama laite, hieman eri hinta. Postikulut sisältyvät hintaan.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Tuo Soininvaaran blogiheitto nyt oli tuollainen lähes-mätäkuinen sohaisu muurahaispesään, jossa yksityiskohtia ei oltu mietitty ja joka ei tällä erää johda sen kummempaan.
Mutta todennäköistä on, että ensi vuosikymmenellä asia nousee vakavammassakin mielessä esiin ja todennäköisesti yleiseurooppalaisella tasolla, kansallisestihan tuollaista järjestelmää ei liene järkeä nykyään suunnitella.
Runsas 35 vuotta sitten nopeusrajoitukset kuulostivat äänekkään enemmistön mielestä hullun hommalta, mutta ne toteutuivat, ja harva nykyään osaa kaivata täysin nopeusrajoituksetonta aikaa - liikennekuolleisuus on noista ajoista laskenut rajusti. Samaten ajovalojen polttamista päiväsaikaan pidettiin hullutuksena ja energiantuhlauksena 1970-luvulla, mutta toteutui ja on todennäköisesti säästänyt ihmishenkiä. Kuorma-autojen nopeusrajoittimet herättivät kiivaita vasta-argumentteja 1990-luvun puolimaissa, mutta niin vain nekin tulivat käyttöön ja senkin järjestelmän kanssa on opittu elämään. Konginkankaan onnettomuus oli rajoittimien murheellinen seuraus, mutta voipa olla, että ilman rajoittimia rekkaliikenne voisi olla aika villiä nykyisillä aikataulupaineilla, liikennemäärillä ja moottoritehoilla.
Mutta todennäköistä on, että ensi vuosikymmenellä asia nousee vakavammassakin mielessä esiin ja todennäköisesti yleiseurooppalaisella tasolla, kansallisestihan tuollaista järjestelmää ei liene järkeä nykyään suunnitella.
Runsas 35 vuotta sitten nopeusrajoitukset kuulostivat äänekkään enemmistön mielestä hullun hommalta, mutta ne toteutuivat, ja harva nykyään osaa kaivata täysin nopeusrajoituksetonta aikaa - liikennekuolleisuus on noista ajoista laskenut rajusti. Samaten ajovalojen polttamista päiväsaikaan pidettiin hullutuksena ja energiantuhlauksena 1970-luvulla, mutta toteutui ja on todennäköisesti säästänyt ihmishenkiä. Kuorma-autojen nopeusrajoittimet herättivät kiivaita vasta-argumentteja 1990-luvun puolimaissa, mutta niin vain nekin tulivat käyttöön ja senkin järjestelmän kanssa on opittu elämään. Konginkankaan onnettomuus oli rajoittimien murheellinen seuraus, mutta voipa olla, että ilman rajoittimia rekkaliikenne voisi olla aika villiä nykyisillä aikataulupaineilla, liikennemäärillä ja moottoritehoilla.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Näin kirjoitti Osmo soininvaara:
Tuo nopeuden rajoitin oli ajatuskoe, joka on herättänyt blogillani aivan raivoisan ja paljastavan keskustelun. Ajatus oli todella se, että rajoitin tavalla tai toisella tietää nopeusrajoituksen, joten so toimii taajamissakin. Totta kai se on kierrettävissä, mutta silloin kyse harkitusta rikoksesta, josta rangaistaan sen mukaisesti. Rajoittimen rikkomisesta ei voi olla jäämättä kiinni. Sen näkee jokainen auton vauhdista.
Sitä en tiedä, onko tuollainen kohtuuhinnalla toteutettavissa, mutta mielenkiintoista on, että niin raivoisasti puolustetaan oikeutta rikko lakia.
Karvahattumallina rajoitin, joka estää ajamasta yli 120 kilometriä tunnissa, ei maksaisi juuri mitään.
Tuo nopeuden rajoitin oli ajatuskoe, joka on herättänyt blogillani aivan raivoisan ja paljastavan keskustelun. Ajatus oli todella se, että rajoitin tavalla tai toisella tietää nopeusrajoituksen, joten so toimii taajamissakin. Totta kai se on kierrettävissä, mutta silloin kyse harkitusta rikoksesta, josta rangaistaan sen mukaisesti. Rajoittimen rikkomisesta ei voi olla jäämättä kiinni. Sen näkee jokainen auton vauhdista.
Sitä en tiedä, onko tuollainen kohtuuhinnalla toteutettavissa, mutta mielenkiintoista on, että niin raivoisasti puolustetaan oikeutta rikko lakia.
Karvahattumallina rajoitin, joka estää ajamasta yli 120 kilometriä tunnissa, ei maksaisi juuri mitään.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Sille ei sitten vissiin valjennu että monia (kuten minuakaan) ei vaan kiinnosta se että isoveli valvoo jokaista asiaa. Ei kai tuo vain siintele päättäjien mielissä?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Kuljetusalalla tuo "joka ikisen asian valvonta" on jokapäiväistä ja sairasta.
Jos halutaan pitää onnettomuuksien nollatoleranssi on rajoitukset ja kyttäys ulotettava yksityisliikenteeseenkin koska se aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun Konginkangas kertaheitolla.
Jos halutaan pitää onnettomuuksien nollatoleranssi on rajoitukset ja kyttäys ulotettava yksityisliikenteeseenkin koska se aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun Konginkangas kertaheitolla.
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
ja kun saadaan nopeudenrajoittimet/seurantalaitteet autoihin, voidaan kätevästi alkaa verottamaan ihmisiä ajettujen kilometrien ja keskinopeuden mukaan co2-päästöihin vetoamalla 

#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Mielenkiintoisinta tässä Osmon aivopierussa on se periaate ja argumentointi, jossa Osmon idean vastustajille lykätään suuhun jo valmiit argumentit siitä millä periaatteilla Osmon ideointia vastustetaan, eli ne jotka vastustavat reaaliaikaista liikkumisenvalvontaa ovat joko "niitä jotka puolustavat oikeuksia rikkoa lakeja", ikäänkuin kukaan olisi edes ollut rikkomassa lakeja muualla kuin Osmon omassa norsundildon näköisessä päässä, ja tietenkin ne, jotka "ajelevat huvikseen ylinopeuksia lasten ylitse".
Heitetäänpäs toinen "ajatuskoe", eli: Kun kerran Suomessa koituu vuosittain niinkin suuret kuin 412 miljoonaa €uroa kustannuksia ja 5000 vuodepotilaspäivää vuosittain jalankulkijoiden liukastumisista, niin laitetaanpas säätäen niin että kahdella jalalla kulkeminen on kielletty!
Vihreällä ja muutenkin "takaisin luontoon"- periaatteella eli nelivedolla etenemisellä (joka sekin hoituu vihreiltä kannabiskeijoilta ihan luonnostaan) on sekin etu että jos joku siitä vielä onnistuu kaatumaan niin eipä tipahda niin korkealta.
Eikä kenelläkään rehellisellä ihmisellä voi oikeasti olla niin kiire että täytyisi harppoa ahneuksissaan oikein kahdella jalalla.
Kahdella jalalla käveleskeleminen olisi sallittua ainoastaan virkavallalle ja hallintoviranomaisille jotka nämä oikeudet olisivat pyyteettömällä työllään ansainneet.
Ja tottakai Osmon periaatteita argumentoinnissa ja yleisessä oksennuksen- sekä kateudenvihreydessä noudattaen täytyy lisätä loppukaneetti: "Tietenkin tätä ajatusta vastustavat kaikki ne, jotka haluavat kävellä lasten yli kännissä!"
Ja PS. VVV, ei ollenkaan huono idea pitää jossakin välissä oluthuuruiset pienoisparlamentit
Heitetäänpäs toinen "ajatuskoe", eli: Kun kerran Suomessa koituu vuosittain niinkin suuret kuin 412 miljoonaa €uroa kustannuksia ja 5000 vuodepotilaspäivää vuosittain jalankulkijoiden liukastumisista, niin laitetaanpas säätäen niin että kahdella jalalla kulkeminen on kielletty!
Vihreällä ja muutenkin "takaisin luontoon"- periaatteella eli nelivedolla etenemisellä (joka sekin hoituu vihreiltä kannabiskeijoilta ihan luonnostaan) on sekin etu että jos joku siitä vielä onnistuu kaatumaan niin eipä tipahda niin korkealta.
Eikä kenelläkään rehellisellä ihmisellä voi oikeasti olla niin kiire että täytyisi harppoa ahneuksissaan oikein kahdella jalalla.
Kahdella jalalla käveleskeleminen olisi sallittua ainoastaan virkavallalle ja hallintoviranomaisille jotka nämä oikeudet olisivat pyyteettömällä työllään ansainneet.
Ja tottakai Osmon periaatteita argumentoinnissa ja yleisessä oksennuksen- sekä kateudenvihreydessä noudattaen täytyy lisätä loppukaneetti: "Tietenkin tätä ajatusta vastustavat kaikki ne, jotka haluavat kävellä lasten yli kännissä!"
Ja PS. VVV, ei ollenkaan huono idea pitää jossakin välissä oluthuuruiset pienoisparlamentit

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Pysytäänpäs asiassa. Minä olen ainakin Osmon kanssa siitä samaa mieltä että liian moni käyttää valvonnan puutetta hyväkseen ja rikkoo ja sen vuoksi lakeja ja tämä aiheuttaa onnettomuuksia joissa kuolee ja vammautuu viattomia ihmisiä.
Sekä myös vastustaa raivoisasti valvonnan lisäämistä vaikka sen ei pitäisi hetkauttaa ketään - kunhan noudattaa niitä lakeja.
Noniin, taas tulee turpaan, lyökää lyökää
Sekä myös vastustaa raivoisasti valvonnan lisäämistä vaikka sen ei pitäisi hetkauttaa ketään - kunhan noudattaa niitä lakeja.
Noniin, taas tulee turpaan, lyökää lyökää

9000CS 2,3