No niin nyt on sitten mitattu paineita ajossa TECHillä. Pidin tuota oman anturin lukemaa parempana kuin ulkopuolista mittaria, jotta saan tietää mitä lukemia ECU saa anturilta.
Ensinnäkin se selvisi, että todellakin ahtopaineen rajoitus on se, mikä aiheuttaa syötön katkemisen. Rajoitin on n. 220 kPa:in kohdalla absoluuttista painetta, joka tämänpäiväisillä ulkoilmanpaineilla tarkoittaa siis noin 1,2 barin ylipainetta verrattuna vallitsevaan ulkoilmanpaineeseen.
Ajossa tehtiin muutama vedätys, jossa havaittiin, että paine imusarjassa nousi hetkellisesti n. 240 kPa:iin. Rajoitin on ohjelmoitu siten, että se sallii ns. piikkipaineet, mutta havaittuaan (> 1 sek.), että kysymys on hieman pidempiaikaisesta vaatimuksesta niin tylysti vaan syöttö poikki ja otsa tuulilasissa.
Nyt pitää sitten miettiä muutetaanko ohjelmaa nostamalla rajoitinta vain tyydynkö tuohon n. 220 kPa:n maksimipaineisiin. Toinen asia tähän liittyen on, että automaattivaihteiston momentinrajoitin kuulemma puuttuu jo nyt peliin, joten on lisäpelleily olisi siten turhaa. Edellinen oli manuaali, olisi näköjään pitänyt olla tämäkin
Kiitos kaikille muuten vastauksista
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Joka päivä oppii jotain uutta.