moottorin momenttituen puslista
moottorin momenttituen puslista
Vaihdoin nuo kyseiset puslat, jonka jälkeen auto tärisee tyhjäkäynnillä niin ettei peileistä näe ja kaikki moottorin äänet alkoivat välittymään sisälle. Mitä ihmettä ? Ei kait tuossa mitään virhettä voi tehdä ? Kyseessä siis ihan tavalliset "kumi"puslat.
Kaide
Kaide
Re: moottorin momenttituen puslista
Tulihan puslat oikeinpäin eli kumiosan tyhjät kohdat auton pituussuuntaisesti?
Jos tuli, ja silti tärisee niin sitten vika on puslissa, Scantech-puslien tapauksessa hätä ei ole tämännäköinen sillä löystyvät ja murtuvat kyllä hyvinkin nopeasti vaikka aluksi ovat liiankin kovat.
Mutta siis tottakai ne kannattaa irroittaa ja kääntää oikeinpäin eikä odotella puslien murenemista..
.
Jos tuli, ja silti tärisee niin sitten vika on puslissa, Scantech-puslien tapauksessa hätä ei ole tämännäköinen sillä löystyvät ja murtuvat kyllä hyvinkin nopeasti vaikka aluksi ovat liiankin kovat.
Mutta siis tottakai ne kannattaa irroittaa ja kääntää oikeinpäin eikä odotella puslien murenemista..

Re: moottorin momenttituen puslista
Itselle kävi samoin. Laitoin kyllä sen puslan oikeinpäin tekemäni työkalun sisään, mutta se on varmaankin kääntynyt vetäessäni sitä sisään. Asian havaittuani aloin pohtimaan sen kumin oikeaa asentoa. Jos ajattelee järkevästi, niin parhaitenhan se kumi kestää juuri niin, että tyhjät kohdat ovat ylhäällä ja alhaalla, jolloin moottorin liikkeet kaasutuksessa ja moottorijarrutuksessa tulevat kumia vastaan, eikä "repäisemällä" sivusuunnassa.
Noh, seuraan tilannetta ja asennan puslan uusiksi tai uuden puslan, mikäli se hajoaa. Itsellä ei tuo tärinä niin häiritsevä ole, mutta selkeästi kuuluu sisään tyhjäkäynnillä.
EDIT:
Noh, seuraan tilannetta ja asennan puslan uusiksi tai uuden puslan, mikäli se hajoaa. Itsellä ei tuo tärinä niin häiritsevä ole, mutta selkeästi kuuluu sisään tyhjäkäynnillä.
EDIT:
hmm eli siis juuri noin?Tulihan puslat oikeinpäin eli kumiosan tyhjät kohdat auton pituussuuntaisesti?
Viimeksi muokannut kena, Su Heinä 06, 2008 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: moottorin momenttituen puslista
PRKL ! Kävin avaamassa pellin ja tarkastamassa... Toinen puslista on väärinpäin, auts ! Eli siis tyhjä kohta on "poikittain" .Minuteman kirjoitti:Tulihan puslat oikeinpäin eli kumiosan tyhjät kohdat auton pituussuuntaisesti?
Jos tuli, ja silti tärisee niin sitten vika on puslissa, Scantech-puslien tapauksessa hätä ei ole tämännäköinen sillä löystyvät ja murtuvat kyllä hyvinkin nopeasti vaikka aluksi ovat liiankin kovat.
Mutta siis tottakai ne kannattaa irroittaa ja kääntää oikeinpäin eikä odotella puslien murenemista...
Re: moottorin momenttituen puslista
kena kirjoitti:Jos ajattelee järkevästi, niin parhaitenhan se kumi kestää juuri niin, että tyhjät kohdat ovat ylhäällä ja alhaalla, jolloin moottorin liikkeet kaasutuksessa ja moottorijarrutuksessa tulevat kumia vastaan, eikä "repäisemällä" sivusuunnassa.
Jos pusla olisi suunniteltu toimimaan noin, niin silloin pusla voisi yhtähyvin olla umpikumia ja tyhjät kohdat tarpeettomia

Re: moottorin momenttituen puslista
No, uretaanipuslahan toimii juuri noin, siinä ei ole mitään koloja. Mahtaakohan niillä tulla tärinät sisälle ?Minuteman kirjoitti:kena kirjoitti:Jos ajattelee järkevästi, niin parhaitenhan se kumi kestää juuri niin, että tyhjät kohdat ovat ylhäällä ja alhaalla, jolloin moottorin liikkeet kaasutuksessa ja moottorijarrutuksessa tulevat kumia vastaan, eikä "repäisemällä" sivusuunnassa.
Jos pusla olisi suunniteltu toimimaan noin, niin silloin pusla voisi yhtähyvin olla umpikumia ja tyhjät kohdat tarpeettomia
Re: moottorin momenttituen puslista
Uretaanipuslaahan ei ole Tonnariin suunniteltu, ja tärinän välittyminen on tietenkin uretaanin jäykkyydestä kiinni. Mutta huomasithan vaikutuksen jo väärinpäin lipsahtaneella kumipuslallakin.. 

Re: moottorin momenttituen puslista
Uretaanipuslat ollut jo vuoden eikä ylimääräsiä tärinöitä.
puslat (keltaiset) tilasin rikulta.
#2279 9000 2,3t -95
puslat (keltaiset) tilasin rikulta.
#2279 9000 2,3t -95
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......