Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Tomsson
"Hirsch"

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

9-5T kirjoitti: En puolustele Volvon ajoa jos ohitti keltaisella viivalla(ei keltainen katkoviivalla joka on vasta ennakovaroitus) mutta jos jonossa noudatetaan turvaväliä ei kukaan joudu antamaan tilaa nopeammille.
Eli jospa Volvo teki vaarallisia ohituksia mutta tekikin ne paikoissa joissa ei ollut ohituskieltoa, oli Volvokuski sinun mielestä ihan oikealla asialla?
Turvavälillä ei ole mitään tekemistä ohittamisen oikeaoppisuuden kanssa. Eikä varsinkaan koheltamisen.
Nyt alkaa hiipimään mieleen, että mahtoiko se olla 9-5T joka siellä oli päässyt Volvon rattiin, kun noin moinen pistää toisia syyttämään? :roll: Ihan no offence, mutta ei kukaan voi tuota liikennekäytöstä pitää hyväksyttävänä. Ehken osannut pukea kohellusta sanoiksi oikein, mutta oli se todella törkeää liikenteen vaarantamista.
Ihmettelen suuresti asennoitumistasi.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pystykeula og turbon vuosimallia 1983 . oli viikonlopun piristys ja hetken omistajan kanssa tuli myös jutusteltua
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:Naisen ajamassa 407 pösöllä kovaa 2 kaistaisilla osuuksilla turun ohikulkutie, paimio moottoritie, hki moottoritie ja kehä 3 mutta jouduin ohittamaan hänet näiden kaikkien välissä kun risteykset yms. tuotti ongelmia vauhdin pidossa.
"Vain heikkohermoinen hellittää risteyksissä" Vanha sanonta.
9000CS 2,3
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Nimimerkki vector 2,3t:n mustan 9-5 Hirsch wagonin, Salossa.
Tulihan siinä jokunen sanakin vaihdettua.
On kyllä hienoin 9-5, mitä olen ikinä livenä nähnyt. 8O

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
haffu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Joku lava-Chevroletin kuljettaja kiihdytti kolmion takaa risteyksen yli, kun olin itse tulossa etuajo-oikeutetusta suunnasta (liikennemerkein osoitettu). Sentään satuin huomaamaan pienoisen perän painumisen Chevroletissa, ja ehdin juuri ja juuri lukkojarrutuksella välttää törmäyksen. 8O
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ei ollut suoranaisesti liikenteessä, vaan Rajakylässä Campo SportCenterin parkkipaikalla:
Musta OG 9-3, korisarjaltaan aivan vakio (ainakin nopeasti tarkasteltuna), ei siis mitään ylimääräistä helmaa tai puskuria millään sivustalla. Mutta Viggen-tarrat oli kuitenkin jaksettu liimata kylkiin siihen etulokarin ja sivuvilkun väliin. En oikein tiennyt olisiko pitänyt nauraa vai olla nauramatta.
Pitänee itsekin hommata. Heppoja tulee heti ainakin tuhat lisää! :lol:
Maca
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Maca »

Oulun yössä mustan 9-3sc taksin lipuvan ohitseni juuri kun olin astunut volkkarin kyytiin. :|
matonet
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja matonet »

Eilen sunnuntaina illalla nelostiellä, muistaakseni Lahden tietämillä, oli ainekset suht koht vaaralliseen tilanteeseen. Jonon mukana ohitin motarin oikeaa kaistaa ajavaa karavaanaria, kun rupesin ihmettelemään edellä ajavien autojen renkaista lenteleviä mustia "palasia". Matkailuvaunun kohdalla huomasin että vaunusta oli puhjennut taaemman akselin vasen rengas eikä kumista ollut enää kuin riekaleet jäljellä... Hidastin sitten siihen viereen ja käsiä heiluttamalla sain kuin sainkin kiinnitettyä kuskin huomion, joka laittoi vilkun päälle ja älysi tarkastaa vaununsa...

Siinä satasen vauhdissa kun putoaa tonnin vaunu vanteelle, ei paljon naurata :? Toivottavasti seurue sai renkaan vaihdettua ja pääsi perille ehjin nahoin.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Eilen iltapäivällä Kehä III:n ja Tuusulanväylän liittymän jälkeen ajoin punaisen ng900:n rinnalle. Auton rekisterinumero heitti omastani järjestyksessä vain yhdellä numerolla, eli omani on rekisteröity muutama sekunti myöhemmin. Kirjaimet täsmäsivät. Morjenstin kuljettajaa, mutta tarina ei kerro, tajusiko kuski tervehdyksen syyn. Mutta kyllä oli ainakin itselläni mairea hymy kasvoilla pitkään. Ja kaukana kotoa myös kohdattiin, kun omani ensirekisteröinti on tehty Kuopiossa.
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Keltaisen Lambon täällä joensuun keskustassa vähän ennen yhtä.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ajoin sunnuntai-iltapäivällä vilkkaaseen risteykseen Töölössä. Risteykseen tullessa havaitsin edessäni, kaistani jatkeena risteysalueella, japanilaisauton pysähtyneenä. Kuljettaja raotteli oveaan ja ajattelin että jokin on nyt vialla. Hain parkkipaikan ja nousin autosta. Japsin kuski, iäkkäämpi mies, yritti edelleen avata oveaan, muttei saanut sitä 10 - 15 cm enempää auki kun painovoima, tuuli tai jokin painoi oven aina uudestaan takaisin kiinni. Epäilin sairaskohtausta. Pyöräilijä oli saanut ratsunsa nopeammin parkkiin kuin minä Saabini, avasi japsin oven ja puhutteli kuljettajaa, sitten huikkasi mulle: Soita poliisit, tää on ihan kännissä.

Soitin.

Nopeaa ja muutenkin mallikasta toimintaa hätäkeskukselta ja poliisilta: puheluun vastaaminen kesti alle 30 sekuntia, päivystäjä oli suht ripeä ja asiallinen (ei hirveästi kysellyt epäolennaisuuksia), poliisit (kaksi partiota) tulivat pillit päällä paikalle arviolta 3 min sisällä siitä, kun hk-päivystäjä oli heidät siihen kutsunut. Poliisit raahasivat miehen maijaan ja siirsivät japsin pois risteyksestä.

Sitten alettiin puhuttamaan silminnäkijöitä. Pyöräilijällä ei ollut muistikuvaa, että olisi nähnyt auton liikkuvan, ei myöskään minulla. Muita yhtä kauan paikalla olleita ei löytynytkään, olihan jo kulunut arviolta 8 minuuttia siitä, kun tilanteeseen saavuin. On erittäin todennäköistä, että japsi on ajanut vain pienen välimatkan päässä minun edelläni risteykseen ja sitten pysähtynyt, mutta eihän tuiki tavalliseen, tavallisesti liikkuvaan autoon välttämättä tule vilkkaassa ympäristössä kiinnitettyä huomiota ainakaan siten, että jäisi muistijälkeä.

Mielenkiintoinen puoli asiassa on se, että kun todistajia auton liikkumiselle ei löytynyt, kuljettajalla on ainakin teoreettinen mahdollisuus säästyä tuomiolta, jos härskisti hoksaa tilanteensa eikä morkkis pakota tunnustamaan. Vielä en ole lehdistä mainintaa asiasta löytänyt.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Teddy Tiger
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Teddy Tiger »

Mielenkiintoinen tilanne. Itse olen kuullut tulkinnan, jonka mukaan rattijuopumukseen syyllistyy jo siinä vaiheessa jos promillemäärän ylittänyt istuu kuskin paikalla ja avaimet ovat virtalukossa?

En mene tästä takuuseen, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää...
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Teddy Tiger kirjoitti:Mielenkiintoinen tilanne. Itse olen kuullut tulkinnan, jonka mukaan rattijuopumukseen syyllistyy jo siinä vaiheessa jos promillemäärän ylittänyt istuu kuskin paikalla ja avaimet ovat virtalukossa?

En mene tästä takuuseen, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää...
No sellaista ei kyllä laissa lue, mutta tietenkin tuollaisessa tilanteessa jos muuta kuljettajaa löydy niin eiköhän siitä jotain rapsahda...
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Suomen oikeuslaitoiksessa on käsitelty ainakin yksi tapaus jossa autossa on lämmitelty kuskin paikalla päissään auton ollessa käynnissä ilman että olisi tullut syytettä rattijuopumuksesta! Käsittääkseni raja menee siinä että onko auto liikkeessä vai ei, se on sitten sama liikkuuko se sentin vai kolme.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Todella hienon Renaultin. En tiedä vaikka olisi kuvissa oleva yksilö.

Renault Dauphine Gordin vm. -64

Kuva
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Lukittu