2.1i käyntimurheita

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

2.1i käyntimurheita

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Noniin. Nyt on kulkupeli alkanu oirehtimaan monien huolettomien kilometrien jälkeen. Eli vinkkejä kaivattaisiin :roll:

Muutamia kertoja auto on keksinyt heittää tyhjäkäyntikierrokset 2000-3000 tienoille kun kytkin on mäntättynä pohjaan tai vaihde vapaalla. On aina asettunut hetken päästä kun on vähän reilummpin polkaissut. Tosiaankin vain sattunnainen vika, vielä.

Toiseksi: Startatessa tuntuu siltä ikäänkuin yksi pytty jäisi pimeäksi ja lähtisi mukaan vasta hetken päästä. Tekee samaa sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla jos auto on edes jonku aikaa seissyt. Lämpimänä kyllä kehrää nätisti. Noin viikko sitten jo tuntui että jää käynnistämättä kun sahautti niin p****leesti :evil: ennenkuin lähti. Muulloin on kyllä aina ensi yrittämällä heränny jos vaikka ontuenkin...

Ja joo-o, en ole vielä ehtinyt tekemään asian eteen juurikaan mitään joten olisi mukava kuulla vähän vihjeitä mille täsä alkas.
#2029 Kari Kutuniva
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

mulla vähän sama vika, eli välillä saa sahata käyntiin niin perkeleen kauan ja sitte ei meinaa jaksaa käydä, kierrokset painuu alle 1000rpm.
Vinkkejä mikä vikana.
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

RUISKUPUMPPU ?

Mulla teki oma samaa, ennenkuin hajosi lopullisesti ja jätti tielle. Kannattaisiko varmuuden vuoksi vaihtaa jos on alkuperäinen. Teki justiin tota, että lähti heikosti käyntiin ja aluksi pelitti kolmella kunnes neljäs tuli mukaan kaasun polkaisun jälkeen. Mutta vain silloin tällöin.

Kummitteli muutenkin ihmeellisillä tavoilla käynnin ja vedon osalta. Jotenkin nuo teidän oireenne tuntuvat NIIN tutuilta.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Ruiskupumppu

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Omistin itse tommosen 2.1-16v classicin kerran itsekin. Mittariin tuli 200tkm ja alkoi oireilemaan JUST noin. Espoossa Toropaisen autohuollossa tiedettiin diagnosoida vika ruiskupumppuun.
Maksoi noin satasen motonetissa ja vika poistui. Esiintyi eritoten viileällä ilmalla ja viimeinen isku oli sitten kovilla pakkasilla kun ei enää lähtenyt "tulille". Oli h*n kivaa hinata sitä -10'C pakkasessa kotipihalle/halliin.

Kantsii muuten välttää tossa 2.1:ssä tankin ajamista tyhjäksi, eritoten talvella kantsii huolehtia että pumppu ei ole "kuiva" - pidentää elinikää kummasti :D
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Ruiskupumppu

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jake-hki kirjoitti:Kantsii muuten välttää tossa 2.1:ssä tankin ajamista tyhjäksi, eritoten talvella kantsii huolehtia että pumppu ei ole "kuiva" - pidentää elinikää kummasti :D
Joo-o. Bensaruiskupumppu menee aika herkästikin rikki, jos ajaa tankin tyhjäksi. Ja jotenkin on sellainen kutina muistissa, että uusissa Saabeissa ajotietokone sammuttaa auton ennen kuin tankin tyhjentyminen tapahtuu, oliskos se jotenkin silleen, että ajotietokone näyttää jäljellä olevan ajomatkan ja sen ollessa jotain 2-5km niin auto sammuu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Fredrik
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2004 13:48

Tarkista tyhjäkäyntimoottori

Viesti Kirjoittaja Fredrik »

Vaikuttaa tyhjäkäyntimottorin(AIC-valve) ongelmalta. :idea:
Se mötikkä joka päästää/rajoittaa kaasuläpän ohi virtaavaa ilmaa.
Kopauta sen alaosaa kevyesti tai aukaise ja puhdista, luistin pistäisi liikkua kevyesti.
Ainakin minulla se ruiskupumppu hajosi varoittamatta. :(
Vastaa Viestiin