2.3T tonnarin vakio kytkin 240mm

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
nakkimake
"Ruisku"

2.3T tonnarin vakio kytkin 240mm

Viesti Kirjoittaja nakkimake »

Millaista vääntöä suurinpiirtein pitäisi kestää tuo vakiokytkin?

Itselläni tuo luistaa, kun ahdot on nostettu 1.6Bar :(

Kytkin ja asetelma on suhteellisen uusi, merkkiä Sachs.
JouniCSE
"Hölösuu"

Re: 2.3T tonnarin vakio kytkin 240mm

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

nakkimake kirjoitti:Millaista vääntöä suurinpiirtein pitäisi kestää tuo vakiokytkin?

Itselläni tuo luistaa, kun ahdot on nostettu 1.6Bar :(

Kytkin ja asetelma on suhteellisen uusi, merkkiä Sachs.
Jos vakio 15T:llä pukkaat armasta keskialueella 1.6 Bar niin eiköhän sieltä
semmosen vääntöpiikin saa aikaseks että varmasti luistaa.

Suosittelen hankkimaan Sachs Race engineering asetelman vakiolevyn kanssa,
pitää vähän isommankin virin kanssa ja on hyvä ajaa. Hintaluokka ko astelmalla on jossain 450e paikkeilla.
nakkimake
"Ruisku"

En olisi kyllä uskonut että luistaa :(

Broidilla on 2.0T (eli 12mm pienempi levy) ja 1.3Bar, eikä ole ikinä luistanut.
j0ne
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko normaalia että stage3 tonnarissa luistaa kytkin(kakosella kiihdyttäessä huomaa, muuten ei)? Vai porsiiko mulla vaan kytkin.

Vai onko se vaan normaalia että kytkin porsii tonnarissa? :twisted:
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ettei vaan sutisi? :D Harvemmin se kytkin kakkosella luistaa, pikemmin isommilla vaihteilla väännättäessä..
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000LPT
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

j0ne kirjoitti:
Vai onko se vaan normaalia että kytkin porsii tonnarissa? :twisted:
Täysin normaalia keväisin. Tänä keväänä ei ole tarvinnut korjata, koska on vaimon käytössä :lol:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
nakkimake
"Ruisku"

Lopetti luistamisen, kun rajoitin rajapaineventtiilillä paineet 1.3Bar:iin (edelleen sama 1.6bar lastu). Muutenkin nyt paljon järkevämpi ajossa. Ts. ei mitään järkeä sellaisessa hirveässä piikkiahdossa. Pitää olla lähempänä lineaarista on kantani, nyt hiukan oppineena (kantapään kautta :D ) Tosin saatan yrittää vieläkin parempaa lineaarisuutta bleederillä...

Kellotin eilen broidi kyydissä G-Tech mittarilla 7.15sek 0-100km/h. Nappilähdöllä menisi 7.0sek ja eri renkailla (nyt 215/40 17") alle senkin, uskoisin. Yllättävän hyvin T25 ahtimella.

Suosittelen lämpimästi em. venttiiliä, toimii 8) P.S. pistin juuri myyntiin tuon kyseisen venttiilini, koska tein vielä paremman. Tuo myynnissä oleva on 2 päivää sitten itse tehty.
Kaide
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mitäääähhh ? t25 rusina puhaltaa 1,6 bar ?
nakkimake
"Ruisku"

Kyyllä se näin tekee kunnon lastulla. Se on sitten eriasia että mikä on todellinen tuotto enää 1.6 bar kohdalla. Mutta menossa on ainakin eroa näyttääkö autogauge 1.3 vai 1.6 bar.

Onhan se jos W-letkun ottaa irti niin ~2 bar.

Toki ahtimen käyttöikä myös lyhentyy pienellä ahtimella kohtuuttoman suurilla paineilla.

Mulla on nyt säädetty paine 1.3 kohdille ja pysyy kierroksillakin 0.95 tietämillä. Hiukan siis notkahtaa, mikä on pienelle ahtimelle ominaista, kuten on ominaista myös todella nopea spoolaus (varsinkin tuon venttiilin kanssa).
j0ne
"Hölösuu"

kuten on ominaista myös todella nopea spoolaus (varsinkin tuon venttiilin kanssa).
Onko havaintoa mikä voisi hidastaa tuota spoolausta vakioahtimella? Itsellä nimittäin spoolaa todella hitaasti verrattuna kaverin tonnariin. Kummallakin 2.3T stage3, kaverilla DI/APC ja minulla trionic(paineita kummassakin 1.3-1.4bar). Tai sitten minulla on vaan alavääntö hukassa....
nakkimake
"Ruisku"

Jostain syystä hukkis lienee osittain auki.

Esim. aktuaattorin jousi löystynyt.

Jos uskallat, omalla riskillä (ahdot on todennäköisesti aivan tapissa) ottaa mankkuvenasta W-letkun irti, niin näet kuinka se spoolaa ilman magneettiventtiilin ohjausta.

Jos/kun mahdollinen vika on löytynyt, niin sen jälkeen rajapaineventtiilin lisäys on suositeltavaa :) Pysyy hukkis kiinni riittävän kauan.

Mulla on siis 1.6 lastu, johon sitten lisäsin rajapaineventtiilin mankkuvenan rinnalle (C ja W letkun väliin), jolla rajoitin ahdot 1.3:een (avaa hukkiksen aikaisemmin kuin mitä mankkuvena tekee). Varmistin mankkuvenan liittimen iroittamalla, että peruspaine on edelleen kuten pitää ja se on nyt ~0.45. Nakutuksen esto suojapiirin pitäisi siis edelleen toimia normaalisti.
9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

j0ne kirjoitti:
2.3T stage3, kaverilla DI/APC ja minulla trionic(paineita kummassakin 1.3-1.4bar). Tai sitten minulla on vaan alavääntö hukassa....
Ei välttämättä vikaa...mun äärimmäisen tarkan :D persdynon perusteella trionic 2.3T spoolaa hitaammin kuin di/apc jo vakiolastullakin. Tuo vanha on jotenkin "terävämpi" kulkemaan.
j0ne
"Hölösuu"

Aiini ja unohtui tosiaa että ruuvattiin joskus kaverille oisko ollu cossu fordin hukkiksen kello, puolta isompi ja jäykempi kuin tuo saabin oma. vois testata sillä tuota omaa tonnaria että onko vaikutusta mihinkään.
Vastaa Viestiin