9-5 Madallus
Re: 9-5 Madallus
Nyt on alla Weitecit.
Mitat tällä hetkellä 35 etu ja taka keskiöstä kaaren reunaa eli laski tasan 30 edestä ja takaa.
Olisi saanut olla keula 34, mutta katsotaan tippuuko ajan kanssa.
Aivan asialliset on ajaa näin 100 km kokemuksella. Ei mitään aivan pistävää eroa Eibacheihin.
Mitat tällä hetkellä 35 etu ja taka keskiöstä kaaren reunaa eli laski tasan 30 edestä ja takaa.
Olisi saanut olla keula 34, mutta katsotaan tippuuko ajan kanssa.
Aivan asialliset on ajaa näin 100 km kokemuksella. Ei mitään aivan pistävää eroa Eibacheihin.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Onko kukaan kokeillut 9-5:een lesjöforsin sporttijousisettiä? Näytti olevan TÜV-hyväksyntä myös.
En haulla ainakaan löytänyt enkä muista aiemmin kuulleeni että joku olisi sellaiset ostanut.
En haulla ainakaan löytänyt enkä muista aiemmin kuulleeni että joku olisi sellaiset ostanut.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 9-5 Madallus
Saabissa Lesjöforseista ei ole minulla kokemuksia, mutta useissa Vovloissani on ollut Lesjöforsit. Teknisesti aivan ok jouset. Ehkä hiukan pintakovemmat, kuin esim. Eibach.2.3i-16 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut 9-5:een lesjöforsin sporttijousisettiä? Näytti olevan TÜV-hyväksyntä myös.
En haulla ainakaan löytänyt enkä muista aiemmin kuulleeni että joku olisi sellaiset ostanut.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-5 Madallus
Paljonko maavaraa on nyt?RTuning kirjoitti:Nyt on alla Weitecit.
Mitat tällä hetkellä 35 etu ja taka keskiöstä kaaren reunaa eli laski tasan 30 edestä ja takaa.
Olisi saanut olla keula 34, mutta katsotaan tippuuko ajan kanssa.
Aivan asialliset on ajaa näin 100 km kokemuksella. Ei mitään aivan pistävää eroa Eibacheihin.
Re: 9-5 Madallus
Pitänee mitata matalimmasta kohdasta.apu,apupoika kirjoitti:Paljonko maavaraa on nyt?RTuning kirjoitti:Nyt on alla Weitecit.
Mitat tällä hetkellä 35 etu ja taka keskiöstä kaaren reunaa eli laski tasan 30 edestä ja takaa.
Olisi saanut olla keula 34, mutta katsotaan tippuuko ajan kanssa.
Aivan asialliset on ajaa näin 100 km kokemuksella. Ei mitään aivan pistävää eroa Eibacheihin.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Pikapikakysymyksiä:
1. Sopiiko Aeron iskarit suoraan 110 kw malliin?
2. Onko Aeron iskrit takana tasonsäätömalliset vain normaalit?
3. Paljonko Aeron on matalempi normaalia 110 kW mallia?
1. Sopiiko Aeron iskarit suoraan 110 kw malliin?
2. Onko Aeron iskrit takana tasonsäätömalliset vain normaalit?
3. Paljonko Aeron on matalempi normaalia 110 kW mallia?
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
OK, kiitos!Mimmi kirjoitti:1: Sopii
2: tavalliset, tasonsäätö on lisävaruste
3: 10mm
Onko vain -10mm?
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Saabin tiskillä kertoivat, että 110 kW autoon saa sport-alustan, joka sis. jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajan hintaa n. 1000.-
Onko Sport-alusta sitten sama, kuin Aeron alusta?
Ainakin, kun Aeroa katsoo, niin väittäisi äkkiä sen alustan olevan n. 20 mm matalmpi, kuin normiversion?
Ajan sitä vaan takaa, että Bogelta (Sasch) saa Saabiin normi-iskarin korvaajaa ja Saabin Sport-alustaa vastaavaa iskaria.
Ajattelin, josko se sport-alustaa vastaavat iskarit vaimetaisivat riittävästi noiden Weitecien kanssa.
Ainakaan takana ei tunnu riittävän vakioiskareissa vaimennusteho noiden Weitecien kanssa. Tai sitten ne vaan alkaa olemaan loppu muuten.
Kummassakin tapauksessa kuitenkin kannattaa korvata vakiot, jollain tehokkaammalla vaimennuksella.
Onko Sport-alusta sitten sama, kuin Aeron alusta?
Ainakin, kun Aeroa katsoo, niin väittäisi äkkiä sen alustan olevan n. 20 mm matalmpi, kuin normiversion?
Ajan sitä vaan takaa, että Bogelta (Sasch) saa Saabiin normi-iskarin korvaajaa ja Saabin Sport-alustaa vastaavaa iskaria.
Ajattelin, josko se sport-alustaa vastaavat iskarit vaimetaisivat riittävästi noiden Weitecien kanssa.
Ainakaan takana ei tunnu riittävän vakioiskareissa vaimennusteho noiden Weitecien kanssa. Tai sitten ne vaan alkaa olemaan loppu muuten.
Kummassakin tapauksessa kuitenkin kannattaa korvata vakiot, jollain tehokkaammalla vaimennuksella.
Re: 9-5 Madallus
Maavaraa on 14 cm matalimmassa kohdassa.apu,apupoika kirjoitti:Paljonko maavaraa on nyt?RTuning kirjoitti:Nyt on alla Weitecit.
Mitat tällä hetkellä 35 etu ja taka keskiöstä kaaren reunaa eli laski tasan 30 edestä ja takaa.
Olisi saanut olla keula 34, mutta katsotaan tippuuko ajan kanssa.
Aivan asialliset on ajaa näin 100 km kokemuksella. Ei mitään aivan pistävää eroa Eibacheihin.
Pitkä matka vielä lain vaatimaan minimiin 8 cm.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Noniin,
Nyt on vogtlandin -45mm/-35mm jousisetti alla eikä tunnin koelenkin jälkeen kuin hyvää sanottavaa, vaikka niitten kaveriksi jäivätkin vuoden verran vanhat tarvikeiskarit. Todellista madallusta tuli eteen 32mm ja taakse 24mm, eli melko paljon orkkisjouset olivat väsyneet.
Sarja ei siis ole TÜV-hyväksytty, joten katsastaa ei voi. Ajattelin lähinnä piruuttani kokeilla jousia pulverilla maalattuna mustaksi (huomiotaherättämätön niin katsastuksessa kuin muuten). Halvathan nuo olivat, maksoin niistä muistaakseni 110€ plus rahti.
Joka tapauksessa huomattava ero painuneisiin alkuperäisiin jousiin, tosin mukavuutta jäi vielä hyvin jäljelle. Vaihto ei ollut paha homma töissä ison kompuran ja hyvän paineilmapyssyn kanssa. Tosin takaiskarien yläpään pulteissa joutui käyttämään väkivaltaa ja tekemään toiseen tolppaan uudet kierteet, koska vanhat menivät totaalisesti vituiksi.
Huomattavin ero on kun ajaa töyssyisellä tiellä (esim Turun ohikulkutie) reippaasti. Keula ei "heijaa" töyssyissä vaan auto käyttäytyy jämäkän ryhdikkäästi.
Nyt on vogtlandin -45mm/-35mm jousisetti alla eikä tunnin koelenkin jälkeen kuin hyvää sanottavaa, vaikka niitten kaveriksi jäivätkin vuoden verran vanhat tarvikeiskarit. Todellista madallusta tuli eteen 32mm ja taakse 24mm, eli melko paljon orkkisjouset olivat väsyneet.
Sarja ei siis ole TÜV-hyväksytty, joten katsastaa ei voi. Ajattelin lähinnä piruuttani kokeilla jousia pulverilla maalattuna mustaksi (huomiotaherättämätön niin katsastuksessa kuin muuten). Halvathan nuo olivat, maksoin niistä muistaakseni 110€ plus rahti.
Joka tapauksessa huomattava ero painuneisiin alkuperäisiin jousiin, tosin mukavuutta jäi vielä hyvin jäljelle. Vaihto ei ollut paha homma töissä ison kompuran ja hyvän paineilmapyssyn kanssa. Tosin takaiskarien yläpään pulteissa joutui käyttämään väkivaltaa ja tekemään toiseen tolppaan uudet kierteet, koska vanhat menivät totaalisesti vituiksi.
Huomattavin ero on kun ajaa töyssyisellä tiellä (esim Turun ohikulkutie) reippaasti. Keula ei "heijaa" töyssyissä vaan auto käyttäytyy jämäkän ryhdikkäästi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 9-5 Madallus
Olisiko laittaa kuvaa autosta nyt madallettuna?2.3i-16 kirjoitti:Noniin,
Nyt on vogtlandin -45mm/-35mm jousisetti alla eikä tunnin koelenkin jälkeen kuin hyvää sanottavaa, vaikka niitten kaveriksi jäivätkin vuoden verran vanhat tarvikeiskarit. Todellista madallusta tuli eteen 32mm ja taakse 24mm, eli melko paljon orkkisjouset olivat väsyneet.
Sarja ei siis ole TÜV-hyväksytty, joten katsastaa ei voi. Ajattelin lähinnä piruuttani kokeilla jousia pulverilla maalattuna mustaksi (huomiotaherättämätön niin katsastuksessa kuin muuten). Halvathan nuo olivat, maksoin niistä muistaakseni 110€ plus rahti.
Joka tapauksessa huomattava ero painuneisiin alkuperäisiin jousiin, tosin mukavuutta jäi vielä hyvin jäljelle. Vaihto ei ollut paha homma töissä ison kompuran ja hyvän paineilmapyssyn kanssa. Tosin takaiskarien yläpään pulteissa joutui käyttämään väkivaltaa ja tekemään toiseen tolppaan uudet kierteet, koska vanhat menivät totaalisesti vituiksi.
Huomattavin ero on kun ajaa töyssyisellä tiellä (esim Turun ohikulkutie) reippaasti. Keula ei "heijaa" töyssyissä vaan auto käyttäytyy jämäkän ryhdikkäästi.
Renault clio sport
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-5 Madallus
tere. asia uusiksi esille.
Onkos kellään laittaa kuvia ennen ja jälkeen projektin.. Tai ainakin jälkeen. Itse olen miettimässä omaan vehkeeseen madallusta ja toivoisin kuvia ja tietoa(hintaa, madalluksen määrää, mistä ostettu ja tuv-hyväksyntää etc)
On helpompi saada mielikuva ulkonäöstä kuvista kun vain kerrottuna.
Onkos kellään laittaa kuvia ennen ja jälkeen projektin.. Tai ainakin jälkeen. Itse olen miettimässä omaan vehkeeseen madallusta ja toivoisin kuvia ja tietoa(hintaa, madalluksen määrää, mistä ostettu ja tuv-hyväksyntää etc)
On helpompi saada mielikuva ulkonäöstä kuvista kun vain kerrottuna.
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 04, 2015 19:04
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 9-5 Madallus
Vähän nousee vanha, mutta nouskoot.
Femmaan laitettu keltaset Konit ja madallusjouset (tarkastan merkin huoltokirjasta), muistaakseni -30/-35. Perä mielestäni turhan tontissa.
Vinkkejä korotukseen: Toiset jouset vai korotussarja?
Hyviä paikkoja hankkia tarpeita otetaan myös vastaan.
Femmaan laitettu keltaset Konit ja madallusjouset (tarkastan merkin huoltokirjasta), muistaakseni -30/-35. Perä mielestäni turhan tontissa.
Vinkkejä korotukseen: Toiset jouset vai korotussarja?
Hyviä paikkoja hankkia tarpeita otetaan myös vastaan.
Saabiton :C
Re: 9-5 Madallus
Heitin farkkuaeroon Bilsteinin B12 kitin. Eibachin -30 jousilla. Vanhaan ja väsyneeseen Aeron alustaan verrattuna perä hieman nousi ja keula laski ehkä 5mm. Varsin tasapainoisen näköinen. Odotin kyllä vähän enemmän maata kohti suuntautuvaa madallusta, mutta mennään nyt noilla - ainakin auto nyt menee sinne minne pitääkin... Coilitolpat tarvii, jos meinaa saada näkyvän madalluksen.
Tuolta ostin. Toimitusaika oli vähän yli kuukausi, ei siis ole kaupan omassa varastossa.
Tuolta ostin. Toimitusaika oli vähän yli kuukausi, ei siis ole kaupan omassa varastossa.
Re: 9-5 Madallus
http://www.tuningdesign.net/product/558 ... a-saab-9-5
Siitä vain kokeilemaan, jos uskallus riittää. Itsellä ei kokemusta.
Siitä vain kokeilemaan, jos uskallus riittää. Itsellä ei kokemusta.
9-5 aero, 900S