2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Toista yllämainituista autoista olen harkinnut ostaa, kummallakin on ajettu n.160 000 sekä kummassakin on huoltokirja. Molemmissa on myös nahkapenkit. Hinta on käytännöllisesti katsoen sama. Varsinaista tila-autoa en tarvitse sillä meitä on pääsääntöisesti kaksi autossa. Mitä sanoo vaihtoehdoista käyttökokemusta omaavat, kumpi on n.s. varmempi valinta.
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Jos ajoa ei ole kovin paljon eikä bensankulutuksella niin suurta väliä, niin valitsisin 9-5 Griffinin. Ajomukavuuden ja luksuksen vuoksi. Varmuudesta paha sanoa, en nyt sanoisi että on suurtakaan eroa noiden välillä. Ko. 9-5:ssä ei huohotinongelmaa mutta toisaalta pakosarjojen halkeilua taitaa esiintyä jonkin verran. Ei mitään dramaattista kuitenkaan kummassakaan mielestäni. 9-3 tulisi kyseeseen jos kulutukselle antaa enemmän painotusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Ajoa ei tosiaan ole mitenkään mittavasti. Mielessä kävi se seikka, että 93 on kuitenkin 3 vuotta nuorempi.
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Mielestäni ei kannata tuijottaa vuosimallilukua näissä autoissa. Vuosimallin '98-'02 9-3 on hyvin pitkälti täysin sama auto, ainoana erona T7 moottori joka tuli '00/01 vuosimalliin, mutta joka oli 9-5:ssä jo alusta asti (ei päde 3.0 moottoriin joka on ihan eri perhettä). Uskoisin että koeajolla ei huomaa mitään eroa autojen moderniudessa, saattaa olla jopa että 9-5 tuntuu modernimmalta koska on oikeastaan uudempaa suunnittelua kuin '94 tulleeseen NG900:n pohjautuva 9-3. Asia olisi ehkä hieman eri jos kyseessä olisi '03-> uudemman korimallin 9-3.
Ruoste ei ole kummassakaan autossa ongelma, joten en paljoa tuota vuosimallia painottaisia.
Koeajolla varmaan huomaa kumpi miellyttää enemmän?
Ns. järkisyitä jommankumman ostamisen puolesta en näe muuta kuin kulutuseron.
Ruoste ei ole kummassakaan autossa ongelma, joten en paljoa tuota vuosimallia painottaisia.
Koeajolla varmaan huomaa kumpi miellyttää enemmän?

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
No kun siitä kulutuksesta tuntuu olevan puhetta, niin millaisia ne lukemat ovat? Molemmat autot ovat automaattilaatikolla.
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Ainakin itseäni yllättävä tulos äkkiseltään on viralliset kulutuslukemailmoitukset
9-3 2.0t 5d A (matka/yhdistetty/kaupunki l/100km):
7,5 10,2 14,8
9-5 Griffin 4d A:
6,9 9,6 14,6
Voinee pitää paikkansakin, automaattilaatikollista 9-3 en ole omistanut mutta manuaali meni käytännössä suurinpiirtein kulutuksilla ~7l maantie ~9l yhdistetty ~13l kaupunki.
V6 9-5:n hyvät kulutuslukemat hieman yllättää, ei ole kokemusta niiden paikkansapitävyydestä mutta noiden valossa entistä enemmän valitsisin 9-5:n näistä kahdesta.
Voimaakin on käyttöautoon aika sopivasti ja mukavasti tarjolla, 2.0lpt puolestaan kaipaa lastutusta, vakiona on suht laiskahko varmasti automaattina.
EDIT: vaikuttaisi olevan pieleen ilmoitettu nuo alkupään 9-5 3.0 V6:n lukemat, koska hieman uudemmassa mallissa vastaavasti moottorin pysyessä samana:
7,9 11,1 16,5
Mielestäni ei paha siltikään.
9-3 2.0t 5d A (matka/yhdistetty/kaupunki l/100km):
7,5 10,2 14,8
9-5 Griffin 4d A:
6,9 9,6 14,6
Voinee pitää paikkansakin, automaattilaatikollista 9-3 en ole omistanut mutta manuaali meni käytännössä suurinpiirtein kulutuksilla ~7l maantie ~9l yhdistetty ~13l kaupunki.
V6 9-5:n hyvät kulutuslukemat hieman yllättää, ei ole kokemusta niiden paikkansapitävyydestä mutta noiden valossa entistä enemmän valitsisin 9-5:n näistä kahdesta.

EDIT: vaikuttaisi olevan pieleen ilmoitettu nuo alkupään 9-5 3.0 V6:n lukemat, koska hieman uudemmassa mallissa vastaavasti moottorin pysyessä samana:
7,9 11,1 16,5
Mielestäni ei paha siltikään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Millaistet muutoin ovat nuo "sähköisesti tuuletetut" istuimet?
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Pientä rei'itystä nahassa ja istuimen sisällä tuulettimet ilmaa kierrättämään. Ei omakohtaista kokemusta mutta kehuja on kuultu. Kelpaisi kyllä näin kesäisin. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Käytännössä kulutus maantiella 7-9 litraa sataselle ja kaupunkiajossa 11-13 tuolla 9-5:llä.
Tuuletetut penkit on kyllä hienot ja toimivatkin oikeasti, Griffin noista on muutenkin kattavasti varusteltu.
Itse valitsisin ehdottomasti 9-5:n, tuo kone & laatikko toimii hienosti.
Tuuletetut penkit on kyllä hienot ja toimivatkin oikeasti, Griffin noista on muutenkin kattavasti varusteltu.
Itse valitsisin ehdottomasti 9-5:n, tuo kone & laatikko toimii hienosti.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Mahtavat, ei tuu hiki per....Pjotor kirjoitti:Millaistet muutoin ovat nuo "sähköisesti tuuletetut" istuimet?

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
Kuullostaa kohtuullisen mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuo 9-5 verrattuna 9-3 een
Re: 2001 9-3 2,0t / 1998 9-5 3,0 Griffin
ite en miettis enää kahta kertaa, kyl se olis toi 9-5 

#3272