Kojelaudan takana suhisee ahdoilla.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tonppa kirjoitti:Voiko tuo ylipainekytkimen rikkoutuminen ilmetä siten, että kun pitäisi alkaa ahtamaan, alkaa kuulumaan vaan suhinaa eikä ahdot nouse edes keltaiselle?

Jos tuon letkun tulppaa, niin pitäisikö silloin ahtojen nousta 'normaalisti'? Voiko tulppauksen tehdä ilman, että purkaa keskikonsolia, ja jos vika tuolta löytyypi, niin sitten joko kytkimen ohittaisi tai vaihtaisi?
Melko samaa aihettahan tämä on mitä toisessa topiikissa jo kyselit.

Oletko jo irroittanut ja tulpannu koneen puolelta sen letkun mikä tulee kuskin puolen reunasta sisään?
Kun tuon on tulpannu niin auton pitäisi ahtaa normaalisti jos vika on ollu tuolla. Toteamiseen tietty auttaa erillinen ahtomittari minkä voi vetää tuolta konehuoneesta ikkunan välistä hyttiin kun letkun irroitettua orkkismittari ei tietty toimi.
Tuohon riittää halpa teollisuusmittari tai jopa paljon mollattu equus ym. halpikset.

Jos haluat ohittaa ylipainekytkimen ja/tai paineanturin niin se voi onnistua irroittamatta keskikonsolia mutta jos kojetaulun alus ei ole tuttu niin helpommalla pääset kun purat suosiolla keskikonsolin ja polvisuojan pois.

Mulla muuten kerran vuosi orkkisahtomittarikin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
smpp
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 20:09

Viesti Kirjoittaja smpp »

siis pakko yrittää selvittää vähän asiaa kun itse jouduin tappelemaan saman asian kanssa.

nyt kun puhutaan kaikista painekatkasimista niin menee taas asiat sekaisin, tai ainakin useammassa threadissa mennyt.

eli letkua seuraten kabiiniin

alipaineletku -
haaroitus-
1. ylipainekytkin josta jatketaan ahtomittariin kojetaulussa
2. paineanturi (jossa 2 sähköjohtoa)

ongelma. ahdot ei nouse kuin keltaisen alueen alkuun.
ratkaisu. tulppasin kabiiniin menevän alipaineletkun ja asensin itse painemittarin, johan rupesi ahtaamaan. poistin paineanturin ja silloin ahdot nousi. eikö ylipainekytkin juuri katkaise bensansyötön korkeilla ahdoilla.

korjatkaa jos olen väärässä.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Heps, kiitos vinkeistä! Koetan heti kun autoon pääsen jälleen käsiksi. :P
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kojelaudan takana suhisee ahdoilla.

Viesti Kirjoittaja rille »

Taas suhinaa ässässä!

Oon nyt melkein 2 viikkoa ajellu tolla kojelauta purettuna että pystyis paikantamaan vuotokohdan.
Apparin puolelta tuleva letku on kokoajan tulpattuna ja kokeilin myös tulpata yp-kytkimelle tulvan letkun mutta suhina ja pöhinä vaan jatkuu...

Voiko vuotava pakosarjan tiiviste pitää sellasta suhisevaa ääntä kabiiniin asti?

Suhina kuuluu vain ahdoilla...

Pakosarjan tiiviste menossa jokatapauksessa vaihtoon..

Sain myös vikakoodit

13215 Throttlepot signal too weak at idle
13223 Fuel/Air mixture too lean
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kojelaudan takana suhisee ahdoilla.

Viesti Kirjoittaja rille »

olisko tähän kellään mitään vinkkejä.. olis aika laittaa kojelauta pikkuhiljaa kasaan :)
ja jos sielä takana onkin joku vika? vai tuleeko ääni pakosarjasta
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
Vastaa Viestiin