Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jees,eli neuvoja voisin ottaa vastaan niiltä jotka ko.homman ovat tehneet.
Tietyistä syistä tarvitsee vaihtaa lasit toisiin kiskoihin eli siihen hässäkkään johon lasi tulee kiinni kumilistan kanssa.
Irtokiskot olisi ja myös irtonaiset lasit jotka pitäisi nyt naittaa yhteen.
Kuinkas tuo hommeli nyt sitten oikeaoppisesti kotikonstein suoritetaan?

Ajattelin itse näin aluksi levittää sitä kiskon uraa jotta saisi sen kumin+lasin sinne uraan.
Uskaltaisiko sitten esim.ruuvipenkissä leveillä leuoilla puristaa kasaan vai hajoaako lasi herkästikin?

Korjaamokäsikirjassa kyllä kerrotaan esim.mitat kiskolle lasin etureunasta mutta tuota kysymääni työvaihetta ei käsitellä.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Viesti Kirjoittaja Jope »

Elä venytä, eläkä käytä ruuvipenkkiä.

Putsaa lasi tosi hyvin siltä alueelta, mihin se kisko tulee (jos on silikoonia tai muuta, niin sellaisella terävällä lasiraspilla kaikki pois), sitten putsaat kiskon sisältä kaikki ruostepaskat pois.

Putsaa myös kumi joka on kiskon ja lasin välissä. Mä vetäsin tussilla pienen pykälän lasiin kiskon reunan kohdalle, vaikka eihän se nyt niin millilleen ole.

Sitten vaan fairyvettä kippoon, penkille istumaan lasi sylissä ja kisko kädessä. Lorottele fairyvettä sinne kumiin ja voit sipasta sitä lasiinkin.. Sitten vaan nitkuttelemaan kiskoa kumeineen sinne lasin ympärille.

Älä vääntele tai hakkaa, vaan nitkuttele rauhallisesti sitä sisällepäin. Muista tarkastaa että kisko on oikein päin ennenkuin laitat paikalleen. Voi vähän vituttaa jos joudut repimään sen pois kun nostimen kiinnitysrauta olikin väärällä puolella.

Jos et ihan 100% perille saa, niin kyllä sen pitäis pysyä paikallaan silti fairyn kuivettua. Itse en saanut Finkun lasissa ihan loppuun asti sitä, kun en saanut kaikkia silikooneja irti lasista ennen proseduuriin ryhtymistä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No niin,toiseen lasiin on vaihdettu kisko.
Ei todellakaan onnistunut saippuavedellä jopen neuvojen mukaan.Neuvo oli varmaan hyvä mutta minä liian kärsimätön.. :oops:

Palasin suunnitelmaan A,eli pistin kiskon kiinni ruuvipenkkiin.Otin varastosta sopivan putken jonka vasaralla hakkasin uraan joten ura leventyi.
Sitten vaan lasi kumeineen väljään uraan,mittaus ja kohdistus ja leveillä ruuvipenkin leuoilla puristus kasaan.
Nyt toimii kuin junan vessa..


Kirjoitin tämän vaan vihjeeksi jos joku joskus hakua käyttelee asiaan liittyen.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ok. Mä en finkun ikkunoihin oikein uskaltanut tuota ruustukkitemppua käyttää, olis saattanu hieman vituttaa jos helähtää paskaksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Etusivuikkunan vaihto vanhaan kiskoon.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Juu,ei kasva finkun ikkunoita enään joka oksalla.Itselläkin oli -79 lasin mallit sillä kokoikkunalla ts,ei viistottu kuten uudemmissa joissa peilikolmio.Näissähän on vielä jalalliset peilit..
Joka tapauksessa nyt tuntuu hyvältä kun tuossa-79 satkussa (turbotetu sleeper-eli vakio ulkonäkö) on sähköpeilit (alkuperäiset jalalliset)ja vieläpä NOS kamaa.Lisäksi laitoin juuri sähköikkunat,ja keskuslukituksen..Tuossa keskuslukituksessä on vielä ratkaisematta takaluukun moottorin veto koska eroaa uudemmista malleista huomattavasti.Tässähän on sama rontinluukku kuin 99 combicoupessa.

Suraavaksi sitten hälyn asennus ja jos jostain vieläpä löytäisi tasanopussäätimen kaikilla hilkeillä edullisesti tietysti..ilmastointi voisi olla kanssa ihan jees.
Vastaa Viestiin