Konien säädöstä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Konien säädöstä

Viesti Kirjoittaja 900S »

Voiko pitää paikkaansa, ettei punaisten Konien iskareiden jäykkyyttä pysty säätämään, kun iskarit ovat paikoillaan??
Sain kaverilta halvalla todella vähän käytetyn sarjan ja taakse ne saatiinkin jo vaihdettua.
Ajattelin, että kokeillaan nyt jäykimmällä asennolla, kyllä ne sitten löysemmiksi saa jos tarve vaatii. No perskutti, eihän niitä saatu sopimaan alle jäykimmällä asennolla!! Ei vaan puhti riittänyt ja työkaluja oli melko rajoitetusti.
Päätin että laitetaan ne löysimmällä alle ja säädetään sitten. Niin tehtiinkin, mutta ei säädetty. Säätövipu vain pyri ympyrää vaikka kuinka painoi sitä nappia, mitä pitää säädättäessä painaa :cry:
ja kyseessä siis og-satku
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Motoralista vois saada infoa, maahantuoja (?)

Tossa jotain säätökikkailuja:
http://www.motoral.fi/fi/tuotteet/raska ... tavyys.php
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Voi pitää paikkansa, ja pitääkin.
Onko sulla siis uudet Koni Specialit?
Onko niissä siellä männänvarren vieressä se nappi, jota pitää painaa ja pyörittää vartta samaan aikaan?

Jos on niin iskarin täytyy olla ihan auki, ei se muuten sitä säädä.

Ota auton keula ylös (ettei vakaaja ota vastaan) ja pudota pyörät niiiiin alas kun saat, niin kyllä nuo Konit pitäis mennä melkein heittämällä... muistaakseni ainakin mulle meni kun nitä kokeilin. Ensin yläpää paikoilleen ja sitten kitkuttaa sen alapään sinne tappiin.

Kapaleino vois kommentoida, kun hänelle juuri myin sarjan tollasia :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

kallejh kirjoitti:Voi pitää paikkansa, ja pitääkin.
Onko sulla siis uudet Koni Specialit?
Onko niissä siellä männänvarren vieressä se nappi, jota pitää painaa ja pyörittää vartta samaan aikaan?

Jos on niin iskarin täytyy olla ihan auki, ei se muuten sitä säädä.

Ota auton keula ylös (ettei vakaaja ota vastaan) ja pudota pyörät niiiiin alas kun saat, niin kyllä nuo Konit pitäis mennä melkein heittämällä... muistaakseni ainakin mulle meni kun nitä kokeilin. Ensin yläpää paikoilleen ja sitten kitkuttaa sen alapään sinne tappiin.

Kapaleino vois kommentoida, kun hänelle juuri myin sarjan tollasia :lol:
Joo ne on Specialit, mutta ei aivan uudet, n.5tkm ajetut. Ja niissä on juurikin tuo nappi mitä pitää painaa.
Etupäässä ei varmaan olekaan mitään ongelmaa saada ne jäykimmällä asennolla paikoilleen, mutta takana oli.
Tuo NG900T:n linkki pätee ainakin esim. volvo s40:n Koneihin. Kaveri kun juuri sellaiset osti, niin ne pitää tosiaan puristaa kasaan, että saa säädettyä jäykkyyttä.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Joo sorry, lukaisin työkiiressä hiukan väärin... mulla oli tehty sellaset "pannat" mitkä piti sen iskarin kasassa.
Saisko esim tunkilla painettua?

Ne pohjaanpainettavat on öljyiskarit.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

kallejh kirjoitti: Saisko esim tunkilla painettua?
.
Saa! Eilen vain oli varsin rajoitetusti noita työkaluja. Kunnon tunkki oli auton alla ja auton oma tunkki ei oikein toiminut tuossa tarkoituksessa (liian heppoinen). Täytyy yrittää uudelleen paremmalla ajalla ja paremmilla työkaluilla, kunhan vain motivaatio niiden irroittamiseen ja uudelleen asennukseen jostakin löytyy..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

No niin! Nyt on kunnon kivireki... no ei sentään. Täytyy kyllä sanoa, että hemmetin paljon parani ajo-ominaisuudet, lähinnä mutkissa. Vanhat Gabrielin iskarit olivat jo kohtuullisen huonossa tikissä. Takana nämä on kaikkein löysimmällä ja edessä keskimmäisellä. Ne on siis Konin Specialit ja jousien virkaa hoitaa edessä "jotkut" ilmeisesti katkaistut ja takana Kilenin -35 milliset. Kyllä hyvä alusta on kiva :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin