Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Tilasin Lesjön -40 mm jouset tonnariin ja nyt askarruttaa, että toimiiko Motonetista saatavat Sachsin kaasuiskarit edessä em. sarjan kanssa? Toinen kysymys on, että mitenhän Monroen original kaasut toimii takana, kun sellaiset on jo varastossa? En ole hakemassa mitään rata-alustaa, vaan vähän jämäkämpää ja matalampaa kuin tuo vakioalusta on. Powerflexin puslat on myös hommattu. Hakuakin on käytetty, mutta en saanut sieltä riittävästi tietoa.
Viimeksi muokannut saab90087, La Heinä 19, 2008 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Mitkä iskarit Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Itse laitoin ihan perus Boget , jotka on siis samat kuin vaikkapa Sachs Touring. Noilla alusta on vielä siedetävä , siis sopivan jämäkkä olematta kivireki
Re: Mitkä iskarit Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Ok. Kiitos tiedosta! Jostain luin, että max. 40 mm madalluksella vielä tavallinen iskari toimii. Taidan tilata ne Sachsit.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Vakiot toimii joo, kunhan ei osta mitään sellasia "progressiivisia" iskareita kuten takavuosien Monroe Sensatrac. Noissa on siis vaimennuksen alussa "mukavuusalue" ja sitten kovempi alue tms..
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Sen verran vielä, että kannattaako hommata jotain pultteja tai esim. jousijalan ylätuentaa valmiiksi asennusta varten. Onko siellä jotain, mikä menee yleensä vaihtoon vanhoja osia irrotellessa?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Ne KUULUISAT takaiskareiden alapultit ei sitten lähde pois millään vakaajan puslan sisästä. Eli, varaa rälläkkä, katkaise pultti iskarin ja vakaaja välistä. Hommaa uudet vakaajan puslat ja pultit ( 105X M12 ) , itse laitoin 100 X M12 pultit jotka riittää kivasti. Niiden puslien laittaminen vakaajaan on sitten "kiva" homma, mutta oman kokemuksen mukaan tuhti fairyvesi ja ruuvipenkki toimii. Joudut myös irrottamaan taka akselista panhard tangon ( poikittainen tuki ) jotta saat liikuteltua akselia sitten kun ne irrotetut ripustuksen osat pitää saada takaisin niin että pulttien reijät osuvat kohdalleen.. Kaikenkaikkiaan tuo takapään tekeminen on todella v.mäinen homma josta voi lukea tältä foorumilta hakua käyttämällä. Etupää menee "heittämällä" : tolppa irti , jousi nippuun puristimilla ja uudet kamat kasaan.
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Mulla ei tuo les... jousi ja uusi vakio kaasu sachs toiminut ollenkaan. Keula pomppi kovemmissa vauhdeissa vaarallisesti. Nykyisilläkin on vähän vielä samaa oiretta mutta kohtuullinen jo. Mulla on nuo muutama tuhat ajetut sachs iskarit jouten, jos sellaiset haluu laittaa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Uuh.. tieto lisää tuskaa... Pitääkö sittenkin satsata esim. Bilsteineihin? PCS:llä olis kait siinä 200€/kpl. Löytyykö jostain edullisemmin vastaavia?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Kyse lienee siitä ajaako "kovempaa" eli sikameiningillä vai riittääkö ns.normaaliajo
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Kyllä tuo "pomputus" tuntui ihan normi ajossakin... vaarallista se oli sitten kovemmassa pudotuksessa.Kaide kirjoitti:Kyse lienee siitä ajaako "kovempaa" eli sikameiningillä vai riittääkö ns.normaaliajo
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Jep og900 leson jouset ja uudet monroen original kaasut eivät toimineet ollenkaan.. aivan karmea pomppulauta oli ihan normaalissakin ajossa. Iskarit eivän jaksaneet vaimentaa kumpaankaan suuntaan ja muutaman kerran ihan yleisellä hiekkatiellä otti heitoissa pohja kiinni... sen jälkeen vaihdoinkin nuo originalit pois. Keula oli paljon löysempi kuin vakio jousilla. Toisenlaisilla iskareilla asia korjaantui.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Joo kyllä tässä taitaa vaakakuppi kallistua madallusjousien kanssa tarkoitettuihin iskareihin. Bilsteinit tai KYBit vois olla mun valinta, Konit menee jo vähän kalliiksi.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Nuo GTS on aika kohtuulliset iskarit... myös hinnaltaan.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
No niin, nyt loppui arpominen ja tilasin nuo GTS -iskarit. Hinta oli ihan kohdillaan ja pitäis olla paremmat kuin perus iskarit. Toimitusaika noin kaksi viikkoa.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
GTS:t tulivat viimeinkin, tai oikeastaan KYB Exel-G:t. Toivottavasti niille on tehty jotain GTS:n toimesta kuten niitä markkinoidaan. KYBin sivulla kerrotaan, että ne ovat ensiasennusiskarit uusissa autoissa.
Ensi viikolla on asennus ja olen hommannut valmiiksi kaikki täällä suositellut puslat, pultit ym. Tarvitaanko pyöränkulmien säätöön jotain rikkoja tai magic camber pultteja kun madallus on 40mm, vai saadaanko kulmat säätöön ilman kikkailua?
Ajattelin ottaa vielä ennen/jälkeen kuvat ja laittaa ne tänne näkyville kun niitä aina kysellään madallusta harkitsevien toimesta.
Ensi viikolla on asennus ja olen hommannut valmiiksi kaikki täällä suositellut puslat, pultit ym. Tarvitaanko pyöränkulmien säätöön jotain rikkoja tai magic camber pultteja kun madallus on 40mm, vai saadaanko kulmat säätöön ilman kikkailua?
Ajattelin ottaa vielä ennen/jälkeen kuvat ja laittaa ne tänne näkyville kun niitä aina kysellään madallusta harkitsevien toimesta.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946