ruohonleikkurit kans usein huonosti starttaa ( puhun nyt lähinnä naruvetoisesta).
mulla just lopetti n. 5 vuotias leikkuri yhteistyön, ei kipunaa. ilmeinen syy oli se magneetto/ induktori vai mikä lie sen käämikapistuksen nimi. Toisen puolen rako magneettiin oli hyvin pieni, tai sitten ihan iholla, raon panin noin 0,5 mm : een, kun ei ollut muuta tietoa. Lähti taas kiertämään.
Muita havaintoja/ idiksiä:
- vesihelmi voi kans kaasarissa kiusata, keväällä kun pikkasen masinolia tms veden liuottajaa panee vanhan bensan sekaan, on ainakin mulla auttanut ...
- bensaletku oli jo ihan valmis, menee vaihtoon kunhan säiliö tyhjenee.
- saattoi olla myös sen magneeton maadoituspiuha, jos oli hangannut itsensä puhki esim siihen pyörivään kiekkoon.?
- varamagneeton voi kansallistaa helposti samalla kun kansallistaa sen naru- / jousipaketin jostain elimenluovuttajasta
- tukkeutunut ilmansuodatin vaikeuttaa starttia
- duunikaveri on kans aika keksijä, sanoi kerran: naru meni poikki, otin jousipaketin pois, starttailen nykyisin tuhdilla porakoneella suoraan akselin päästä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
tota idistä vois kokeilla kettuileviin naruvetoperämoottoreihin, olis se yhtä juhlaa kun sillä 140 Nm vääntävällä akkukoneella presentois tuupparin tulille sixpakin jälkeen kalassa, kalakamut ihan vihreenä kateudesta ja sinisenä kylmästä.
- säilytän ruohonleikuria kesät/ talvet ulkona vanhassa kyljellään olevassa tynnyrissä , kestävä sadesuoja. Noita leikkureita ei viitsi jatkuvasti pestä ja muuten haisevat kuin navetan tavara sisävarastossa ja vievät paljon tilaakin.
- ihan hyvin on säilynyt ulkona edellisetkin leikkurit
- kahvan suojana pidän isoa kaupan muovipussia, joka on alapäästä/ kahvoista sähköpiuhan pätkällä kiinni, ei sada vaijerin suojukseen ( jumii) ja ei tahriinnu näpit linnun paskaan.
- kuulemma lerpahtanut kaasarin kalvo aiheuttaa sitä aaltoilevaa käyntiä ? ( ei omakohtaista kokemusta)
- niin ja turvallisuus ennen kaikkea: naapuri kertoili veljestään, jolla oli menny varpaita, kun oli kaatunu persiilleen peruuttaessa ja koneen veti refleksinomaisesti varpailleen.
Mulla on vielä varpaat tallella, vaikka se turvasammutuskahva on aina hirtettynä kiinni 2,5 mm ² piuhalla ( helppo avata), ei sitä erkkikään jaksa puolta tuntia yhteen soittoon puristaa ( sitäpaitsi pitää jatkuvasti ottaa tilauksia vastaan gimmafrendeiltä) . Startissahan jo invalidisoi itsensä, kun samanaikaisesti pitää kahvaa pohjassa ja vetelee narua ( tossakin on vasenkätisiä siunattu)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)