Vakionopeuden säätimen jäkiasennus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Vakionopeuden säätimen jäkiasennus

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jos joku on asentanut/asennuttanut vakionopeuden säätimen og satkuun, niin KAIKKI neuvot ovat tervetulleita! Olisi tarkoitus asentaa sellainen 900 S-malliin.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ihan yhden illan homma ilman kokemusta jos kaikki osat on, ja sopii suoraan.

Jonkinlaiset kuvat/ohjeet toiminnasta olisi hyvä, esim tuolla aina-alhaalla-townsend-sivustolla on muistaakseni jotain cruisen vianhaku ohjeita ja osasijoittelukaavioita.

Itse asensin cruisen työpaikan parkkihallissa työpäivän päätteeksi, päänvaivaa aiheutti pitkälti vanhemman käämi-anturillisen cruisen sovittamista uudempaan nopeusmittariin jossa on HALL-anturi. Tämäkin onnistuu :)

Ikävimmät kohdat on polkimien kytkimet ja kaasua vetävän pallon asentaminen kojelaudan alle.

Niin, ja vaihda toki kaikki letkut kun kerran ovat kädessä, itse asensin cruisen ja 1/2v myöhemmin totesin että letkut hajoo käsiin, ja takaisin polkimien väliin vaihtamaan niitä letkuja...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rupesin tuossa omaan ässään asenteleen cruisea, kun se on kohta vuoden maannu kaapissa.
Cruise on 89-sta autosta ja ässä on 92 ja kytkentäkaaviot 86. :D

Cruise on irrotettu niin että alipainepumpulle menevät piuhat on nypitty tappeineen siitä vasemman jalkatilan/sulakekotelon kyljestä.
Mutta vastakappaleita ei tullu mukana, mutta lokasuojan etureunasta löytyis liitin joka sopeis tuohon alipainepumpun liittimeen, mutta johtojen värit on eri mitä 86:ssa ohjeissa.
Lisävalojen johtosarja vissiin on kanssa tuolla suunnalla, mutta siinä oli muistaakseni vain kaksi piuhaa ja hieman tukevampaa tekoa.
Yksi ässän liitimen jodoista oli ainakin vihreä.

Jos jollain olis muistikuvaa tai tuoreempia opuksia käsillä että onko tuolle cruiselle kuinka paljon valmista piuhoitusta.

Myös nopeusmittarin kytkentä on hieman hakusessa, kun mittarin takunen on aika tavalla eri mitä vanhemmissa.
Nappe tuota mulle joskus selvensi, mutta ne selvitykset on tietenkin työkoneella...

Kaikki vinkit tervetulleita.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mä taas tuota asentelua aloittelin, kunnes kesäflunssa iski.
Sen verta noissa 88/92 on eroa että poljinkytkinten kiinnitykset on erillaiset, abikoita muuttamalla sinne saa vanhan malliset kytkimet.

Kuskin jalkatilassa olevat sulakeboxin liittimet ovat ihan eri(latta/pyöreä), joten aatelin vetää alipainepumpulle suoraan piuhat.

Kaasua vetävä ketju oli ainakin pari senttiä liian lyhyt.

Nopeustunnistuksen aattelin laittaa niin että cruisen johdot vaan samanvärisiin piuhoihin mittarin taakse, näin joku oli tehnyt tarvikecruisen kanssa ja toimii.

Ehkä tässä joku päivä vielä pääsee kaasujalka vapaalle.

Tähän väliin saa tarjota vaihdettavaksi uudemman mallin cruisea vanhempaan :!:

edit:muokattu tekstiä selkeämmäksi
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin