c- ja vhs-kasetin digitalisointi
c- ja vhs-kasetin digitalisointi
Nyt kaivattaisiin neuvoja, että saisi nuo nauhat digitaaliseen muotoon.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: c- ja vhs-kasetin digitalisointi
VHS-kasetteja olen digitalisoinut mini-DV digivideokameralla, jossa on analoginen sisääntulo (ja siis firewiren kautta koneelle). Windowsissa olen käyttänyt ilmaista Win DV ohjelmaa, jossa videon kaappaausta ei lopeteta kesken 1h jälkeen (movie maker tekee tätä).
Tv-korteillakin olen joskus kaapannut, mutta halvemmissa korteissa ei tahdo saada raaka-datana kaapattua. Jos taas kaappaa lennosta pakattuna, niin kuva pikselöityy nopeissa liikkeissä. Minusta ei ole mitään järkeä huonontaa jo ennestään huonoa VHS-laatua.
Tv-korteillakin olen joskus kaapannut, mutta halvemmissa korteissa ei tahdo saada raaka-datana kaapattua. Jos taas kaappaa lennosta pakattuna, niin kuva pikselöityy nopeissa liikkeissä. Minusta ei ole mitään järkeä huonontaa jo ennestään huonoa VHS-laatua.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Riippu vähän millainen laitteisto on, mutta ehkä yksinkertaisin tapa on ottaa c-kasetit talteen sitä soittavan nauhuri/stereon kuulokeliitännästä ja liitää tietokoneen mikkiliitäntään. Silloin tarvitset johdon jossa on molemmissa päissä 3,5mm stereo plugi. (vanhemmissa stereoissa voin olla 6,3mm plugi) Toinen vaihtoehto, jokseenkin vähän ranetus, on ottaa stereoiden kaiutinliitännästä. Tällöin täytyy olla johto jossa toisessa päässä 3,5mm plugi ja toisessa paljaat karvat. Jos on ylimääräiset vanhat kuulokkeet, niin niistä voi tehdä hätätapauksessa johdon, kun leikkaa "laput" pois ja kuorii johdot, jotka on todella ohuita.
VHS:än kaappaaminen on vähän monimutkasempi, mutta palataan asiaan jos joku ei kerkee ennen.
VHS:än kaappaaminen on vähän monimutkasempi, mutta palataan asiaan jos joku ei kerkee ennen.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Tänään juuri kokeilin läppäriin just tällä konstilla, mutta linjatulo voimakkuus on liianRiippu vähän millainen laitteisto on, mutta ehkä yksinkertaisin tapa on ottaa c-kasetit talteen sitä soittavan nauhuri/stereon kuulokeliitännästä ja liitää tietokoneen mikkiliitäntään.
suuri ei oikein meinaa onnistua.
Paremmin sain onnistumaan

RCA/PLUG johtimen kanssa.
Otin dekin REC OUT linjasta syötön läppärille, ja johan alkoi lyyti kirjoittamaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Älkää hyvät ihmiset nauhottako mikkilinjasta.
Esim. mulla on läppärissä yks ainoa 3.5mm sisääntulo, ja sen saa mikserin kautta valita onko mic vai line-in.
Esim. mulla on läppärissä yks ainoa 3.5mm sisääntulo, ja sen saa mikserin kautta valita onko mic vai line-in.