Ongelmia kun moottori lämpenee.
Ongelmia kun moottori lämpenee.
Etsi nappulan takaa ei löytynyt selventävää vastausta!
Auto CS 2,0i- 92 siis tavallinen moottori ilman DI sytytyskasettia.
Mikähän on pielessä tässä 240tkm ajetussa moottorissa kun käy kylmänä aivan hyvin, mutta lämmetessään alkaa oireilemaan kierroksilla nykimisenä?
Autoon vaihdettu uudet tulpat, sytytyspuola, moottoriohjauksen lämpötila-anturi, sytytyksen pääteaste. Bensapumppu ja suodatin n. 70tkm.
Oiskohan kyseessä nyt kampiakselin asentoanturi?
-J-
Auto CS 2,0i- 92 siis tavallinen moottori ilman DI sytytyskasettia.
Mikähän on pielessä tässä 240tkm ajetussa moottorissa kun käy kylmänä aivan hyvin, mutta lämmetessään alkaa oireilemaan kierroksilla nykimisenä?
Autoon vaihdettu uudet tulpat, sytytyspuola, moottoriohjauksen lämpötila-anturi, sytytyksen pääteaste. Bensapumppu ja suodatin n. 70tkm.
Oiskohan kyseessä nyt kampiakselin asentoanturi?
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Kokeilehan liikutella tuon asentoanturin liitintä koneen käydessä.
Alkaako pätkiä/sammuuko?
Alkaako pätkiä/sammuuko?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Mistähän puljusta näitä asentoantureita saisi ostaa ja mihin hintaan tarkoitan tällä tarvikeosaa. Miksei myös alkuperäinen käy jos hinta on sopivaMacTurbo kirjoitti:Kokeilehan liikutella tuon asentoanturin liitintä koneen käydessä.
Alkaako pätkiä/sammuuko?

Anturihan on siellä siivapyörän takana? Paljonko anturinvaihto vaatii auton purkamista?
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Oli samanlainen vika aikoinaan 89 9000 sabassa, lämmetessään pätki ja paukkui putkessa, vikana juuri se tunnistin . Onnistuin saamaan käytetyn ja sen jälkeen pelitti niin mukavasti että.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Veikkauksia mikä tonnaria vaivaa kun kone on todella lämmin(lue kuuma), saattaa joskus yrittää sammua kun laskee jalan kaasulta(ei kyllä sammu juuri koskaan). Toinen vaihtoehto että tekee saman sammumis yrityksen on ekan kaasun painamisen jälkeen kylmänä koneena.
TCS vehje joten tyhjäkäyntimoottori ei ole mahdollinen syy, DI-kasetti on uusi ja samoin tulpat.
TCS vehje joten tyhjäkäyntimoottori ei ole mahdollinen syy, DI-kasetti on uusi ja samoin tulpat.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Erittäin varteen otettava vaihtoehto, varsinkin kun autossa dump-valve, jotka tuntuvat olevan herkempiä vikaantumaan(ja varsinkin kiinakopioissa valuvirheita eli vuotavat). Pitääpäs kaivaa orkkis by-pass esiin ja testata...By-pass?
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Nyt on nykimistä jo kylmälläkin koneella. Korjausaika tilattu ensi tiistaiksi.J.V.A kirjoitti:Etsi nappulan takaa ei löytynyt selventävää vastausta!
Auto CS 2,0i- 92 siis tavallinen moottori ilman DI sytytyskasettia.
Mikähän on pielessä tässä 240tkm ajetussa moottorissa kun käy kylmänä aivan hyvin, mutta lämmetessään alkaa oireilemaan kierroksilla nykimisenä?
Autoon vaihdettu uudet tulpat, sytytyspuola, moottoriohjauksen lämpötila-anturi, sytytyksen pääteaste. Bensapumppu ja suodatin n. 70tkm.
Oiskohan kyseessä nyt kampiakselin asentoanturi?
-J-
Mitä mieltä on arvoisa raati tuosta viasta? Kun monet asiantuntijat ovat sitä mieltä että on tosi harvinaista jos tuo asentotunnistin hajoaa tuosta 2,0l peruskoneesta

Esittäkää muita teillä hajonneita komponenteja!
Millälailla oireilee tuo ilmamassamittari hajottuaan ja voiko tuo bensapumppu tehdä näin? Matka jatkuu vielä vaikka "nykien"

-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
APUA TARVITAAN!
Löytyisköhän tuohon pojalle luovutetulle Pommariin ilmanmassamittari lainaan, ja tietysti menee ostolistalle jos havaitaan vialliseksi!
Siis Turun suunnassa olevat tonnaristit jos teillä autossa ilmamassamittari Bosch 0280 212 011, SAAB 7538663 tarvittaisiin muutaman minuutin lainaan todetaksemme tuon oman mittarin kunnon!
Tarjoa, kulut korvataan!
Yv/ 0400 828569 Jorma.
Löytyisköhän tuohon pojalle luovutetulle Pommariin ilmanmassamittari lainaan, ja tietysti menee ostolistalle jos havaitaan vialliseksi!
Siis Turun suunnassa olevat tonnaristit jos teillä autossa ilmamassamittari Bosch 0280 212 011, SAAB 7538663 tarvittaisiin muutaman minuutin lainaan todetaksemme tuon oman mittarin kunnon!
Tarjoa, kulut korvataan!
Yv/ 0400 828569 Jorma.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Kampuran asentotunnistin vaihdettu eilen, ei mitään apua. Huomenna pitäisi tulla IMM Vaasasta, pitää ostaa "sika" säkissä kun -011 immua ei löytynyt lainaan Turun seudulla. TOIVON että tuo varma kulkine tulisi tuosta IMMusta kuntoon sillä muuten alkaa olla vitsit vähissä! Niin jä tuo nykiminen alkaa jo heti kylmälläkin koneella ja pahenee koko ajanJ.V.A kirjoitti:Nyt on nykimistä jo kylmälläkin koneella. Korjausaika tilattu ensi tiistaiksi.J.V.A kirjoitti:Etsi nappulan takaa ei löytynyt selventävää vastausta!
Auto CS 2,0i- 92 siis tavallinen moottori ilman DI sytytyskasettia.
Mikähän on pielessä tässä 240tkm ajetussa moottorissa kun käy kylmänä aivan hyvin, mutta lämmetessään alkaa oireilemaan kierroksilla nykimisenä?
Autoon vaihdettu uudet tulpat, sytytyspuola, moottoriohjauksen lämpötila-anturi, sytytyksen pääteaste. Bensapumppu ja suodatin n. 70tkm.
Oiskohan kyseessä nyt kampiakselin asentoanturi?
-J-
Mitä mieltä on arvoisa raati tuosta viasta? Kun monet asiantuntijat ovat sitä mieltä että on tosi harvinaista jos tuo asentotunnistin hajoaa tuosta 2,0l peruskoneesta![]()
Esittäkää muita teillä hajonneita komponenteja!
Millälailla oireilee tuo ilmamassamittari hajottuaan ja voiko tuo bensapumppu tehdä näin? Matka jatkuu vielä vaikka "nykien"![]()
-J-

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ongelmia kun moottori lämpenee.
Auto jälleeen kunnossa!J.V.A kirjoitti:Kampuran asentotunnistin vaihdettu eilen, ei mitään apua. Huomenna pitäisi tulla IMM Vaasasta, pitää ostaa "sika" säkissä kun -011 immua ei löytynyt lainaan Turun seudulla. TOIVON että tuo varma kulkine tulisi tuosta IMMusta kuntoon sillä muuten alkaa olla vitsit vähissä! Niin jä tuo nykiminen alkaa jo heti kylmälläkin koneella ja pahenee koko ajanJ.V.A kirjoitti:Nyt on nykimistä jo kylmälläkin koneella. Korjausaika tilattu ensi tiistaiksi.J.V.A kirjoitti:Etsi nappulan takaa ei löytynyt selventävää vastausta!
Auto CS 2,0i- 92 siis tavallinen moottori ilman DI sytytyskasettia.
Mikähän on pielessä tässä 240tkm ajetussa moottorissa kun käy kylmänä aivan hyvin, mutta lämmetessään alkaa oireilemaan kierroksilla nykimisenä?
Autoon vaihdettu uudet tulpat, sytytyspuola, moottoriohjauksen lämpötila-anturi, sytytyksen pääteaste. Bensapumppu ja suodatin n. 70tkm.
Oiskohan kyseessä nyt kampiakselin asentoanturi?
-J-
Mitä mieltä on arvoisa raati tuosta viasta? Kun monet asiantuntijat ovat sitä mieltä että on tosi harvinaista jos tuo asentotunnistin hajoaa tuosta 2,0l peruskoneesta![]()
Esittäkää muita teillä hajonneita komponenteja!
Millälailla oireilee tuo ilmamassamittari hajottuaan ja voiko tuo bensapumppu tehdä näin? Matka jatkuu vielä vaikka "nykien"![]()
-J-.


Tänään tuli ilmamassamittari Vaasasta ja siinähän se vika oli!? Nyt käy ja kukkuu entiseen malliin. Suuret KIITOKSET Vaasan naapuriin ehjästä IMMusta sekä muille jotka ovat auttaneet tässä "mysteerisen" vian haussa ja ratkaisussa.
Eipä polttanut tuo vikaantunut ilmamassamittari Check Engine valoa joten vian haku meni arpomiseksi (kerran kuulemma vilahti!)
Jos näette Aurinkokaupungissa kaksi tällaista


46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.