BSR-virin asennusongelma?
BSR-virin asennusongelma?
Hei,
mulla on SS 1.8t, johon on vaihdettu Saabin merkkihuollossa 175hv:n boksi. Kyselin viime keväänä Doc Powerista, että onnistuuko steg1 päivitys kyseiseen boksiin. Doc Powerin vastaus oli seuraava:
Jaa-a riipuen minkä auton softa kyseiseen ecuun ajettu?
Pelkästään Saabin 9-3SS/SC 1,8T:hen löytyy 80 eri softa vaihtoehtoa sekä vakiona että STEG 1-3:sena. Perusteeltaan BSR ei tarjoa tässä tapauksessa softaa autoonne vasta kun autoonne on palautettu autoon tehtaalla asennettu ecu ja autoon tarkoitettu softa. Eli onko teillä auton omat "aivot" vielä tallella?
Mitä vastaus lie tarkoittaa? Eikö Saabbini pitäisi olla tällä hetkellä käytännössä 2.0t? En haluaisi ottaa sitä riskiä, että tilaan steg1:en, joka ei suostu asentumaan autooni.
mulla on SS 1.8t, johon on vaihdettu Saabin merkkihuollossa 175hv:n boksi. Kyselin viime keväänä Doc Powerista, että onnistuuko steg1 päivitys kyseiseen boksiin. Doc Powerin vastaus oli seuraava:
Jaa-a riipuen minkä auton softa kyseiseen ecuun ajettu?
Pelkästään Saabin 9-3SS/SC 1,8T:hen löytyy 80 eri softa vaihtoehtoa sekä vakiona että STEG 1-3:sena. Perusteeltaan BSR ei tarjoa tässä tapauksessa softaa autoonne vasta kun autoonne on palautettu autoon tehtaalla asennettu ecu ja autoon tarkoitettu softa. Eli onko teillä auton omat "aivot" vielä tallella?
Mitä vastaus lie tarkoittaa? Eikö Saabbini pitäisi olla tällä hetkellä käytännössä 2.0t? En haluaisi ottaa sitä riskiä, että tilaan steg1:en, joka ei suostu asentumaan autooni.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Autohan ei edelleenkään ole 2.0t alustanumeron (VIN) perusteella, vaan se alkuperäinen 1.8t. BSR:n viritys tapahtuu alkuperäisen alustanumeron perusteella ja PPC-laite tilataan tämän perusteella.
Kyseisessä tapauksessa moottoriohjainlaitteen (ECU) alkuperäinen sarjanumero ei täsmää auton alustanumeroon (VIN). Tässä saattaa tulla ongelmia virisoftan asennuksen yhteydessä. Eli PPC-laite ei suostu asentamaan softaa ECU:uun.
Varma en ole asiasta eikä ilmeisesti ole BSR:n softaa myyvä liikekään, näin tulkitsin heidän vastauksestaan. Paras tapa olisi asentaa auton alkuperäinen moottorinohjainlaite (ECU) takaisin, mikäli se on siis vielä tallessa ja tehdä viritys siihen. Uusi, eli nykyinen käytössä oleva ohjainlaite on kyllä "naitettu" autoon, muutenhan se ei toimisi ollenkaan, mutta virisoftan asennus voi vaatia alkuperäisen ECU:n sarjanumeroineen. Mene ja tiedä ....
Ehkäpä jollakin palstalaisella on oikeasti käytännön kokemusta vastaavasta tilanteesta ja näinollen arvailuille ei jää sijaa.
Kyseisessä tapauksessa moottoriohjainlaitteen (ECU) alkuperäinen sarjanumero ei täsmää auton alustanumeroon (VIN). Tässä saattaa tulla ongelmia virisoftan asennuksen yhteydessä. Eli PPC-laite ei suostu asentamaan softaa ECU:uun.
Varma en ole asiasta eikä ilmeisesti ole BSR:n softaa myyvä liikekään, näin tulkitsin heidän vastauksestaan. Paras tapa olisi asentaa auton alkuperäinen moottorinohjainlaite (ECU) takaisin, mikäli se on siis vielä tallessa ja tehdä viritys siihen. Uusi, eli nykyinen käytössä oleva ohjainlaite on kyllä "naitettu" autoon, muutenhan se ei toimisi ollenkaan, mutta virisoftan asennus voi vaatia alkuperäisen ECU:n sarjanumeroineen. Mene ja tiedä ....
Ehkäpä jollakin palstalaisella on oikeasti käytännön kokemusta vastaavasta tilanteesta ja näinollen arvailuille ei jää sijaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: BSR-virin asennusongelma?
Sama tilanne on meikäläiselläkin. Eli 1,8t on laitettu 2,0t boxsi.
En ole kyllä ihan lähiaikoina laittamassa viriohjelmaa, mutta ehkä joskus
Olis mielenkiitoista tietää onko ratkaisua asiaan, vai joutuuko harkitsemaan jotain muuta kuin BSR ohjelmaa.
En ole kyllä ihan lähiaikoina laittamassa viriohjelmaa, mutta ehkä joskus
Olis mielenkiitoista tietää onko ratkaisua asiaan, vai joutuuko harkitsemaan jotain muuta kuin BSR ohjelmaa.
petrisa kirjoitti:Autohan ei edelleenkään ole 2.0t alustanumeron (VIN) perusteella, vaan se alkuperäinen 1.8t. BSR:n viritys tapahtuu alkuperäisen alustanumeron perusteella ja PPC-laite tilataan tämän perusteella.
Kyseisessä tapauksessa moottoriohjainlaitteen (ECU) alkuperäinen sarjanumero ei täsmää auton alustanumeroon (VIN). Tässä saattaa tulla ongelmia virisoftan asennuksen yhteydessä. Eli PPC-laite ei suostu asentamaan softaa ECU:uun.
Varma en ole asiasta eikä ilmeisesti ole BSR:n softaa myyvä liikekään, näin tulkitsin heidän vastauksestaan. Paras tapa olisi asentaa auton alkuperäinen moottorinohjainlaite (ECU) takaisin, mikäli se on siis vielä tallessa ja tehdä viritys siihen. Uusi, eli nykyinen käytössä oleva ohjainlaite on kyllä "naitettu" autoon, muutenhan se ei toimisi ollenkaan, mutta virisoftan asennus voi vaatia alkuperäisen ECU:n sarjanumeroineen. Mene ja tiedä ....
Ehkäpä jollakin palstalaisella on oikeasti käytännön kokemusta vastaavasta tilanteesta ja näinollen arvailuille ei jää sijaa.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Missä hinnassa tuollainen asennus on. Kiinnostaisi jos saisi alavääntöä hieman edes lisää. Jollakin on varmaan jonkinlaista hintatasoa tiedossa.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Kumpaa tarkoitat? Saabin oman boxsin vaihto 1.8t:stä 2.0t maksaa jotain 500-600€
BSR on jotain 800-900 €.
BSR:llä tulee ilmeisesti jonkunverran enemmän tehoa ja väätöä ,kun saabin omalla boxsin vaihdolla.
BSR on jotain 800-900 €.
BSR:llä tulee ilmeisesti jonkunverran enemmän tehoa ja väätöä ,kun saabin omalla boxsin vaihdolla.
agios kirjoitti:Missä hinnassa tuollainen asennus on. Kiinnostaisi jos saisi alavääntöä hieman edes lisää. Jollakin on varmaan jonkinlaista hintatasoa tiedossa.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Väännöissä vakio 1.8t:n ja 2.0t:n välillä ei mielestäni ole juuri havaittavaa eroa - paperilla tietysti se 25 Nm.agios kirjoitti:Missä hinnassa tuollainen asennus on. Kiinnostaisi jos saisi alavääntöä hieman edes lisää. Jollakin on varmaan jonkinlaista hintatasoa tiedossa.
Itsekin aikoinaan kysyin GM:ää myöten voisikohan päivittää/vaihtaa moottorinohjauksen tuota 2.0t:tä vastaavaksi, mutta silloin vastaus oli, että se ei ole teknisesti mitenkään mahdollista. Aikamoisia vastauksia...
Viimeksi muokannut Bob, Pe Heinä 25, 2008 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Tekisi mieleni sanoa, että aivan ilmeisesti .kalle37 kirjoitti:...BSR:llä tulee ilmeisesti jonkunverran enemmän tehoa ja väätöä ,kun saabin omalla boxsin vaihdolla...
Re: BSR-virin asennusongelma?
Sitä Saabin omaa boksia kyselin. Tuntuu siltä että ei taida kannattaa jos ei selvää eroa huomaa.
Re: BSR-virin asennusongelma?
[/quote]kalle37 kirjoitti:
BSR on jotain 800-900 €.
BSR:llä tulee ilmeisesti jonkunverran enemmän tehoa ja väätöä ,kun saabin omalla boxsin vaihdolla.
Bsr ainakin PFS:ltä tilaten n. 700e postikuluineen. Mielestäni tulee HUOMATTAVASTI enemmän tehoa ja vääntöä verrattuna ainakin vakio 1.8t tai 2.0t koneisiin verrattuna.
Nimim. Kokemusta on.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Aikaisemmin asiasta oli pitkä keskustelu ja väittely. Jo silloin sanoin että muutoksen huomaa.
Asia on kummikin niin että auto painaa jotain 1200-1500 kiloa riiippuen mallista.
Jos autossa on 175- 220 hv se ei todellakaan ole mikään raketti.
Olen jo monta kertaa sanonut että hyvän suorituskyvyn arvot on jotain ihan muuta kun edellämainitut arvot.
Jos jonkun mielestä noilla tehoilla on hyvä suorituskyky, se heille sallittakoon Minulle se ei ole sitä.
Asia on kummikin niin että auto painaa jotain 1200-1500 kiloa riiippuen mallista.
Jos autossa on 175- 220 hv se ei todellakaan ole mikään raketti.
Olen jo monta kertaa sanonut että hyvän suorituskyvyn arvot on jotain ihan muuta kun edellämainitut arvot.
Jos jonkun mielestä noilla tehoilla on hyvä suorituskyky, se heille sallittakoon Minulle se ei ole sitä.
agios kirjoitti:Sitä Saabin omaa boksia kyselin. Tuntuu siltä että ei taida kannattaa jos ei selvää eroa huomaa.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Tarkoitus oli lähinnä vain oikaista tuo BSR-hintatieto ja vahvistaa uumoilemasi tieto BSR:n tuomasta lisäpotkusta. Tarkoitukseni ei ollut alkaa rönsyilemään tehokeskustelun suuntaan sen enempää. Tehokeskustelu kuuluu omaan topiciinsa. Ei tähän asennusongelma-topiciin, siitä olen samaa mieltä.
Vastaan vielä vastaukseesi. Kaikki BSR-versiota kanssani kokeilleet ovat todenneet suorituskyvyn esim. kiihdytys 80-120 olevan nyt todellakin hyvän (ei tajunnanräjäyttävän, yliluonnollisen tai maailmaa mullistavan mutta HYVÄN). En mielestäni viitannut vastauksessani raketteihin. Makuasiat ovat makuasioita ja toisillehan ei tunnetusti mikään ikinä riitä. Tuttavapiirissäni ei ole Drag Racingia harrastavia, joten kommentit ovat tulleet ihan taviksilta, tavallisten suomalaisten (perhe)autojen kiihtyvyyksiin tottuneilta ihmisiltä.
Ja viilataan nyt vielä samaan rahaan pilkkua sen verran, että ainakin oman auton omapaino on yli 1500 kiloa ja olen siitä ylpeä.
Mansikoita vielä riittää, en välitä siirtyä herneisiin.
Hyvää kesänjatkoa!
Vastaan vielä vastaukseesi. Kaikki BSR-versiota kanssani kokeilleet ovat todenneet suorituskyvyn esim. kiihdytys 80-120 olevan nyt todellakin hyvän (ei tajunnanräjäyttävän, yliluonnollisen tai maailmaa mullistavan mutta HYVÄN). En mielestäni viitannut vastauksessani raketteihin. Makuasiat ovat makuasioita ja toisillehan ei tunnetusti mikään ikinä riitä. Tuttavapiirissäni ei ole Drag Racingia harrastavia, joten kommentit ovat tulleet ihan taviksilta, tavallisten suomalaisten (perhe)autojen kiihtyvyyksiin tottuneilta ihmisiltä.
Ja viilataan nyt vielä samaan rahaan pilkkua sen verran, että ainakin oman auton omapaino on yli 1500 kiloa ja olen siitä ylpeä.
Mansikoita vielä riittää, en välitä siirtyä herneisiin.
Hyvää kesänjatkoa!
Re: BSR-virin asennusongelma?
Hienosti kirjoitettu,olen samaa mieltä bsr hyvä vaihoehto.
Hyvät kokemukset saabista ja bsr on hieno juttu.
Hyvät kokemukset saabista ja bsr on hieno juttu.
Tids 08
Re: BSR-virin asennusongelma?
Kieltämättä ole aika jyrkkä puhutaessa autojen suorituskyvystä
Auttaiskohan sellainen tieto liityen BSR:ään jos sais selville millä alustan numerolla saabin Boxi on hyväksytty autoon.
Luulishan liikeen tietävän millä numerolla boxsi on hyväksytty autoon
Itse en ainakaan vielä laita mitään boxsia/ohjelmaa, kun takuuta on viellä jäljellä.
Tai onhan mulla vaihdettu 1.8t boxsin tilalle 2.ot boxsi, mutta sillä systeemillä takuu säilyy.
Muilla konsteilla ei minun tietääkseni säily
Auttaiskohan sellainen tieto liityen BSR:ään jos sais selville millä alustan numerolla saabin Boxi on hyväksytty autoon.
Luulishan liikeen tietävän millä numerolla boxsi on hyväksytty autoon
Itse en ainakaan vielä laita mitään boxsia/ohjelmaa, kun takuuta on viellä jäljellä.
Tai onhan mulla vaihdettu 1.8t boxsin tilalle 2.ot boxsi, mutta sillä systeemillä takuu säilyy.
Muilla konsteilla ei minun tietääkseni säily
TA kirjoitti:Tarkoitus oli lähinnä vain oikaista tuo BSR-hintatieto ja vahvistaa uumoilemasi tieto BSR:n tuomasta lisäpotkusta. Tarkoitukseni ei ollut alkaa rönsyilemään tehokeskustelun suuntaan sen enempää. Tehokeskustelu kuuluu omaan topiciinsa. Ei tähän asennusongelma-topiciin, siitä olen samaa mieltä.
Vastaan vielä vastaukseesi. Kaikki BSR-versiota kanssani kokeilleet ovat todenneet suorituskyvyn esim. kiihdytys 80-120 olevan nyt todellakin hyvän (ei tajunnanräjäyttävän, yliluonnollisen tai maailmaa mullistavan mutta HYVÄN). En mielestäni viitannut vastauksessani raketteihin. Makuasiat ovat makuasioita ja toisillehan ei tunnetusti mikään ikinä riitä. Tuttavapiirissäni ei ole Drag Racingia harrastavia, joten kommentit ovat tulleet ihan taviksilta, tavallisten suomalaisten (perhe)autojen kiihtyvyyksiin tottuneilta ihmisiltä.
Ja viilataan nyt vielä samaan rahaan pilkkua sen verran, että ainakin oman auton omapaino on yli 1500 kiloa ja olen siitä ylpeä.
Mansikoita vielä riittää, en välitä siirtyä herneisiin.
Hyvää kesänjatkoa!
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Anteeksi pieni aiheen vierestä kysyminen, mutta miten teillä on tomineet nuo 1,8t -> 2,0t muutokset? Isän autoon kokeiltiin yhtä 2,0t kolariauton boksia, joka oli oikein irrotettu, mutta siitä huolimatta boksi ei toiminut isän autossa ongelmitta. Antoi 2 vikakoodia, toinen oli muistaakseni polttoainejärjestelmään liittyvä, toista en muista. Huollon kaverin mukaan nämä kaksi koodia tulee 2 anturin puuttumisesta 1,8 koneesta. Eli voisitteko selventää hieman? Isän auto on -04 ja kolariauto oli muistaakseni -03.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: BSR-virin asennusongelma?
Minulla on 07 1.8t sc ei viirusilmä vaan vanhempikeula.
Mulle vaihdettiin 1.8t boxsin tilale 2.0t boxsi viimekeväänä.
Ei ole ollut mitään ongelmia ei mitään vikakoodeja eikä muutakaan omituista
Mulle vaihdettiin 1.8t boxsin tilale 2.0t boxsi viimekeväänä.
Ei ole ollut mitään ongelmia ei mitään vikakoodeja eikä muutakaan omituista
G-mies kirjoitti:Anteeksi pieni aiheen vierestä kysyminen, mutta miten teillä on tomineet nuo 1,8t -> 2,0t muutokset? Isän autoon kokeiltiin yhtä 2,0t kolariauton boksia, joka oli oikein irrotettu, mutta siitä huolimatta boksi ei toiminut isän autossa ongelmitta. Antoi 2 vikakoodia, toinen oli muistaakseni polttoainejärjestelmään liittyvä, toista en muista. Huollon kaverin mukaan nämä kaksi koodia tulee 2 anturin puuttumisesta 1,8 koneesta. Eli voisitteko selventää hieman? Isän auto on -04 ja kolariauto oli muistaakseni -03.
Matti
Viimeksi muokannut kalle37, Ma Heinä 28, 2008 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.