GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Makuasia, ihan hauskojahan nuo nyt on kun hieman pikkuhuuruissa kattelee
Turbo²
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Surullinenhan GM:n tilanne on. Vain Amerikan Fordilla tuntuu menevän vielä huonommin kun korkeat polttoainekustannukset ja yleinen lama on iskenyt. Fordin omistaman Volvonkin tulos on kääntynyt tukevasti punaiselle.
Raju tuotemiksin muutos on kuitenkin edessä. Kyllä siinä maassa potentiaali nopeallekin muutokselle löytyy kun on pakko. Ja nyt on pakko, kun kansa muuttaa autioituneiden ja slummiutuneiden kaupunkien keskustaan lähemmäksi työpaikkaa. Autojen määrä vähähenee ja niiden koko pienenee.
Mutta, molemmat vamistajat jäävät kuitenkin "slimmattuna" henkiin siitä olen varma. Kun US:n kansallisista intresseistä on kysymys niin federaatiota johtava texasilainen republikaanikin muuttuu yllättävän sosialidemokraatiseksi. Tästä oli nyt viimeksi näyttöä Freddi Macin ja Fanny Mayn vaikeudet (US: suurimmat asuntolainoihin erikoistuneet -yksityiset- hypoteekkipankit). Valtion kassakirstut avautuivat välitömästi tukiaisten muodossa, jolle varmasti ei tulla asettamaan mitään limiittejä.
Jos sitten SAAB brändinä jää elämään jossakin muodossa on ns. Herran halussa. Jatketaan tilanteen seuraamista
Raju tuotemiksin muutos on kuitenkin edessä. Kyllä siinä maassa potentiaali nopeallekin muutokselle löytyy kun on pakko. Ja nyt on pakko, kun kansa muuttaa autioituneiden ja slummiutuneiden kaupunkien keskustaan lähemmäksi työpaikkaa. Autojen määrä vähähenee ja niiden koko pienenee.
Mutta, molemmat vamistajat jäävät kuitenkin "slimmattuna" henkiin siitä olen varma. Kun US:n kansallisista intresseistä on kysymys niin federaatiota johtava texasilainen republikaanikin muuttuu yllättävän sosialidemokraatiseksi. Tästä oli nyt viimeksi näyttöä Freddi Macin ja Fanny Mayn vaikeudet (US: suurimmat asuntolainoihin erikoistuneet -yksityiset- hypoteekkipankit). Valtion kassakirstut avautuivat välitömästi tukiaisten muodossa, jolle varmasti ei tulla asettamaan mitään limiittejä.
Jos sitten SAAB brändinä jää elämään jossakin muodossa on ns. Herran halussa. Jatketaan tilanteen seuraamista
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: GM:n konkurssi lähellä?
TS kirjoitti:GM to build Saab in North America? Not the 9-4x? (0)
Filed under Saab News and driven by swade
Several news agencies are reporting a double-pronged story: that GM has buyers lined up for HUMMER, and that Saab are here to stay and a future Saab may be built in North America.
.
Is Mexico in North America? If not, then what’s Rick Wagoner talking about?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Näköjään koskettaa vain jenkkilää tällä hetkellä.pocky kirjoitti:http://jalopnik.com/399390/gm-cuts-saab ... 0000+miles
Sinänsä lyhytnäköistä säästämistä GM:ltä. Vois olla hyvä vaan jos Saab pääsis eroon GM:stä.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Myykää, myykää! Vaikka PSA:lle. Pääasia, että päästään GM:stä eroon.
Totta puhuen, PSA-konserni voisi olla hyvä vaihtoehto uudeksi omistajaksi. Konsernin kumpikaan merkki (Citroen, Peugeot) ei varsinaisesti ole mikään Premium -merkki, vaikka kummallakin on siinä kategoriassa autoja. PSA:lla on ihan kelpo naftakoneet. Laatukin on mainettansa huomattavasti parempi. Saab täydentäisi mielestäni hyvin PSA:n valikoimaa.
Totta puhuen, PSA-konserni voisi olla hyvä vaihtoehto uudeksi omistajaksi. Konsernin kumpikaan merkki (Citroen, Peugeot) ei varsinaisesti ole mikään Premium -merkki, vaikka kummallakin on siinä kategoriassa autoja. PSA:lla on ihan kelpo naftakoneet. Laatukin on mainettansa huomattavasti parempi. Saab täydentäisi mielestäni hyvin PSA:n valikoimaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Kuullostaa oudon perverssiltä mutta toisaalta kiinnostavaltatsaarela kirjoitti:Myykää, myykää! Vaikka PSA:lle. Pääasia, että päästään GM:stä eroon.
Totta puhuen, PSA-konserni voisi olla hyvä vaihtoehto uudeksi omistajaksi. Konsernin kumpikaan merkki (Citroen, Peugeot) ei varsinaisesti ole mikään Premium -merkki, vaikka kummallakin on siinä kategoriassa autoja. PSA:lla on ihan kelpo naftakoneet. Laatukin on mainettansa huomattavasti parempi. Saab täydentäisi mielestäni hyvin PSA:n valikoimaa.
GM ei oikein herätä tuntemuksia
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Itsekkin olen omistanut puolen kymmentä patonkia (Citroen, Peugeot) ja ihan hyviä autoja ne on. Nyttenkin tuossa pihalla seisoo vierekkäin Saab ja Citroen , tosin Saab odottaa pesua ja pääsyä takaisin talliin, patonki jää ulos
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Itseasiassa, kun ollaan joskus vaimon kanssa mietitty, että mikä automerkki olisi pihassa JOS saabia ei olisi.Twarrior kirjoitti:Itsekkin olen omistanut puolen kymmentä patonkia (Citroen, Peugeot) ja ihan hyviä autoja ne on. Nyttenkin tuossa pihalla seisoo vierekkäin Saab ja Citroen , tosin Saab odottaa pesua ja pääsyä takaisin talliin, patonki jää ulos
Joka kerta on päädytty Citroéniin, se on ainoa riittävän persoonallinen auto muista merkeistä meidän käyttöön
Vielä joku vanhempi, oliko ne nyt CX:ä joissa oli "negatiivisesti" kallistettu takaikkuna ja hydraulijouset sekä tehoa jonkinverran
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Renault kuulostaisi kyllä vähintään yhtä hyvältä uutena omistajana näin omissa korvissa. Haluja päästä takaisin usa:n markkinoille ja yleensäkin "upmarket", sekä omistajana ilmeisen hyvä.tsaarela kirjoitti:Myykää, myykää! Vaikka PSA:lle. Pääasia, että päästään GM:stä eroon.
Totta puhuen, PSA-konserni voisi olla hyvä vaihtoehto uudeksi omistajaksi. Konsernin kumpikaan merkki (Citroen, Peugeot) ei varsinaisesti ole mikään Premium -merkki, vaikka kummallakin on siinä kategoriassa autoja. PSA:lla on ihan kelpo naftakoneet. Laatukin on mainettansa huomattavasti parempi. Saab täydentäisi mielestäni hyvin PSA:n valikoimaa.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Onko jossain uudemmassa sitikassa takalasi "kaarella sisäänpäin" vai muistanko väärin?MacTurbo kirjoitti: Vielä joku vanhempi, oliko ne nyt CX:ä joissa oli "negatiivisesti" kallistettu takaikkuna ja hydraulijouset sekä tehoa jonkinverran
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuotannossa olevista C6:ssa on takalasi "väärin päin" taivutettu.snuggles kirjoitti: Onko jossain uudemmassa sitikassa takalasi "kaarella sisäänpäin" vai muistanko väärin?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: GM:n konkurssi lähellä?
tommonen paukku rupeaa jo tuntumaan GM:n kukkarossa vaikka iso firma onkin..Eski kirjoitti:Lisää suolaa GM:n haavoihin:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/09/14052
Eski
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98