Saab 9000 2.3t -95 lastutus
Saab 9000 2.3t -95 lastutus
Tervehdys, onko kukaan käyttänyt speedparts stage1 paketin jälkeen penkissä? Meinasin vaan, että pitääkö paikkaansa noi melko hurjan kuuloiset +65h ja 140nm..
Toinen kysymys, miten Saabin automaatti loota kestää tehojen kasvamista? Entä mistä lastu kannattaa hankkia?
Toinen kysymys, miten Saabin automaatti loota kestää tehojen kasvamista? Entä mistä lastu kannattaa hankkia?
Viimeksi muokannut siiseli, Ti Heinä 29, 2008 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
En ole käyttänyt penkissä, mutta persdynon mukaan voi pitääkin paikkansa. Tuohon mun matalapaineeseen 150hv pitäis tulla +75hv ja 140nm. Kyllä lähtee sen verran rivakasti, että varmaan on yli 200 hv. Procar servicen kautta saa Speedpartsin virejä. Ne taitaa vaan olla lomalla just nyt.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Itse vertaisin kokemuksen perusteella suorituskykyä lähinnä entiseen omistamani 9000 2.0 täysturboon eli 185 hv. Tämä vaan ihan perstuntumalla. Joka tapauksessa suorituskyky paranee siinä määrin, että sijoitus on kannattava
Minulla olisi sitten myynnissä T5 purkki, jollet tahdo luovuttaa alkuperäistäsi vaihdossa
Minulla olisi sitten myynnissä T5 purkki, jollet tahdo luovuttaa alkuperäistäsi vaihdossa
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Vanhassa purkissa on jotain vikaa jo valmiiksi, joten joutaa menemään Hyviä vastauksia on tullut jo tuosta tehon lisäyksestä, kiitoksia siitä teille. Mutta mitenkäs tuo automaattiloodan kesto?
#3834
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Jjjaa mikähän toi spedepartsin LTT mahtaa olla? Maptunin sivu ei ainakaan tunne tuota mallia ja onko näitä 2,3T:tä joskus ollut muitakin tehovaihtoehtoja kuin 200hv (tuohan sanoo 170hv)?
Itsellä jos tuohon vertaa, niin on tomaatissa +100 ja 140nm. Enempäähän nm et tomaattiin saakkaan, ainakaan maptunilla kun se rajoitetaan. Spedepartsista en tiedä välittävätkö rajoituksista.
Tomaatti on kestänyt 1,5v tuota ilman valituksia. Näitähän kuulee ettei kestä, mutta sellaisella on joko huono huoltohistoria, maanantaikappale tai repii liikaa. Kaikenhan saa aina rikkomalla rikki. Myös rempatun ja vahvistetun lukollisen manuaalin.
Viritetyssä tomaatissa ei voimaa sitten KD:llä käytetä, hajoaa varmasti, koska vaihtohetket on arimmat. Ainakin Mt rajoittaa vääntöä vaihtohetkille, mutta jos alaspäin pitää käyttää, niin aina pakolle ensin pyörimään ja sitten vasta hanaa.
Itsellä jos tuohon vertaa, niin on tomaatissa +100 ja 140nm. Enempäähän nm et tomaattiin saakkaan, ainakaan maptunilla kun se rajoitetaan. Spedepartsista en tiedä välittävätkö rajoituksista.
Tomaatti on kestänyt 1,5v tuota ilman valituksia. Näitähän kuulee ettei kestä, mutta sellaisella on joko huono huoltohistoria, maanantaikappale tai repii liikaa. Kaikenhan saa aina rikkomalla rikki. Myös rempatun ja vahvistetun lukollisen manuaalin.
Viritetyssä tomaatissa ei voimaa sitten KD:llä käytetä, hajoaa varmasti, koska vaihtohetket on arimmat. Ainakin Mt rajoittaa vääntöä vaihtohetkille, mutta jos alaspäin pitää käyttää, niin aina pakolle ensin pyörimään ja sitten vasta hanaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
LTT on matalapaineturpo ruåtsiksi (lågtryck turbo tms.), ja kyllä, niitä on myyty pilvin pimein mallimerkinnällä 2.3t, jossa siis 170hv.saapasi kirjoitti:Jjjaa mikähän toi spedepartsin LTT mahtaa olla? Maptunin sivu ei ainakaan tunne tuota mallia ja onko näitä 2,3T:tä joskus ollut muitakin tehovaihtoehtoja kuin 200hv (tuohan sanoo 170hv)?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Otsikossa puhutaan 2,3T:stä, ei matalapaineesta. Siiseli varmaan katsonut epähuomiossa spedeltä väärää kone mallia.V.J.S kirjoitti:LTT on matalapaineturpo ruåtsiksi (lågtryck turbo tms.), ja kyllä, niitä on myyty pilvin pimein mallimerkinnällä 2.3t, jossa siis 170hv.saapasi kirjoitti:Jjjaa mikähän toi spedepartsin LTT mahtaa olla? Maptunin sivu ei ainakaan tunne tuota mallia ja onko näitä 2,3T:tä joskus ollut muitakin tehovaihtoehtoja kuin 200hv (tuohan sanoo 170hv)?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Mulla on uudessa hankinassani ( 2,3 FPT/-84 manuaali) asennettuna tuo Steg 3.
Hyppäys Steg 4:seen maksaisi maltaita.
Hyppäys Steg 4:seen maksaisi maltaita.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Mutta päätit sitten otsikkoon ja allekirjoitukseesi kuitenkin laittaa 2,3T...siiseli kirjoitti:Itselläni on juuri tuo matalapaine malli, 125kilowattia...
Iso T = täyspaine 200hv
pikku t = matalapaine 170hv
2,3:sissa
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Kiitoksia tarkennuksesta, korjataan asia pikimmiten.saapasi kirjoitti:Mutta päätit sitten otsikkoon ja allekirjoitukseesi kuitenkin laittaa 2,3T...siiseli kirjoitti:Itselläni on juuri tuo matalapaine malli, 125kilowattia...
Iso T = täyspaine 200hv
pikku t = matalapaine 170hv
2,3:sissa
#3834
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Jotkut ne kuulemma kanssa kutsuu tavallisia tomaattitonnareita Aeroiksi..saapasi kirjoitti: Mutta päätit sitten otsikkoon ja allekirjoitukseesi kuitenkin laittaa 2,3T...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9000 2.3T -95 lastutus
Tai punaisia tonnareitaan myydessään nimittävät ne Talladeegoiksijcarlson kirjoitti:Jotkut ne kuulemma kanssa kutsuu tavallisia tomaattitonnareita Aeroiksi..saapasi kirjoitti: Mutta päätit sitten otsikkoon ja allekirjoitukseesi kuitenkin laittaa 2,3T...
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Saab 9000 2.3t -95 lastutus
Vieläpä sellainen sattui tuossa mieleen, jotta onko eri valmistajien paketeilla käytännössä eroa?
Maptun lupaa stage 1:lle 245Hp/380 Nm ja speedparts 235hp/301Nm. Molemmat kuulostaa aika hurjalta, mutta osaako joku kertoa onko noilla käytännössä muuta eroa kuin 100€ hinnassa?
Maptun lupaa stage 1:lle 245Hp/380 Nm ja speedparts 235hp/301Nm. Molemmat kuulostaa aika hurjalta, mutta osaako joku kertoa onko noilla käytännössä muuta eroa kuin 100€ hinnassa?
#3834
Re: Saab 9000 2.3t -95 lastutus
Mistähän tuon revit?siiseli kirjoitti: speedparts 235hp/301Nm
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726