Autokuumeeseen 9-5?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Heh, tämä viestiketju mahtaa rohkaista hienosti uusia saabisteja liittymään klubiin, not :|
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Miksiköhän tähän ketjuun on laitettu lainauksia klubin säännöistä :?:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Termos kirjoitti:Heh, tämä viestiketju mahtaa rohkaista hienosti uusia saabisteja liittymään klubiin, not :|
Todellakin saabismi on joillekin sairaus mutta onneksi se on joillekin rento harrastus.
VKe kirjoitti:Miksiköhän tähän ketjuun on laitettu lainauksia klubin säännöistä :?:
Lue alusta asti niin näet kuinka joillakin todellakin tulee sellaista tekstiä, että alta pois.

p.s. Joo, tiedän. Saabin moottori ei ole aivan kaksilitrainen mutta en jaksa kiinnittää noihin huomiota, kun eihän siitä kovin suurta pyöristystä ole tasan kahteen litraan. Ja toisaalta, onhan ne myyty 2.0-litraisina eikä 1.985-litraisina :mrgreen:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Joo, luin eilen kahteen kertaan alusta saakka ja ihmettelin. Tänään sit piti minunkin kirjoittaa kun oli tullu lisää viittauksia ja nyt sääntöön 6...

Mitähän noilla on tahdottu sanoa? Mutta hyviä ajoja kaikille.

VKe
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja APC »

VKe kirjoitti:
Miksiköhän tähän ketjuun on laitettu lainauksia klubin säännöistä?

Mitähän noilla on tahdottu sanoa?

Huumoria
9-5 Aero Wagon -06
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

APC kirjoitti:
VKe kirjoitti:
Miksiköhän tähän ketjuun on laitettu lainauksia klubin säännöistä?

Mitähän noilla on tahdottu sanoa?

Huumoria
Ihan saatanan huonoa huumoria.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

rälläkkä kirjoitti:
APC kirjoitti:
VKe kirjoitti:
Miksiköhän tähän ketjuun on laitettu lainauksia klubin säännöistä?

Mitähän noilla on tahdottu sanoa?

Huumoria
Ihan saatanan huonoa huumoria.
Riippuu täysin miten sen itse ottaa.. :wink:
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ihan hyvä harrasteauto se 9-5 on, olen itse oppinut autotekniikkaa tuon kanssa ehkä enemmän kuin koskaan ennen. :roll:
9000CS 2,3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kyl 9-5 on mainio käyttis. Legendaarisesta OG900:sta siirryttiin taannoin hyvin luontevasti 9-5:een, eikä olla kaduttu. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mertmi kirjoitti:kyl 9-5 on mainio käyttis. Legendaarisesta OG900:sta siirryttiin taannoin hyvin luontevasti 9-5:een, eikä olla kaduttu. :wink:
Sama juttu täällä. Kyllähän tuohon kärryyn saa rahnaa upotettua, kun innostuu sitä parantelemaan/piristämään 8) .

Toisaalta pakolliset remontit meidän yksilöön ovat olleet aika kohtuulliset: Ilmamassamittari (~220e), turbo (~400 hiluineen, käytetty Mitsu) ja takaiskarit (160e pari, Monroe Reflex) ovat olleet ne tyyriimmät huoltohommelit. Eteen koiranluut ja taakse yksi ulompi tukivarren pusla (katsastusinssin vaatimus, kustannus osista ~50e). Bypass-vena (~30e).

Renkaita, öljyjä, jarrupalat eteen, eli noita normaaleita kulutusosia tietty pitää uusia.

Autohan on kuitenkin wanha -98, ostohetkellä alkuvuodesta -05 oli mittarissa 152tkm, nyt 212tkm.
Tiedä sitten, mitä autoon on aikaisemmin pitänyt uusia :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Autokuumeeseen 9-5?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meillä 9-5 on ollut käytössä piakkoin kaks vuotta ja huolto+korjauskulut tähän asti noin 600euroa. Kilometrejä on tullut ostosta lähtien vajaa 40tkm. Ei paha. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin