Hard morning and driving ...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Hard morning and driving ...

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Huomenta, kuten otsikossa lukee oli pirullinen aamu :evil: . Jos joku sattui näkemään Oulun alueella Scarabeen vihreää tonttua kurvailemassa ohi toisista tunnollisista autoilijoista niin en tunnusta :roll: .

Tilanne seuraavanlainen:

-puhelin soi (06:55)
-isäukko soittaa että on jäänyt systerin asunnon ulkopuolelle toppilassa koiran kanssa ja pitäisi päästä hammaslääkäriin 08:00, mutta kaikki avaimet mukaan lukien "C5":n (<- hyi tuli kirosana") oli sisällä.
-systeri on töissä limingantullissa, ei minkäänlaista tavoitusmahdollisuutta langattomasti.
-Hyppään autoon 07:00
-Lähden ajamaan kohti limingantullia
-autolle ei tässä tilanteessa anneta armoa :twisted:
-yritin soittaa pariin eri numeroon systerin työpaikalle numerotiedustelun kautta.
-kun pääsen perille (limingantulli) pitää miettiä miten "murtautua" tähän rakennukseen. (07:08 )
-AHAA :!: , "joku teini" on kuormurilla lastauslaiturilla. "onkimalla" tietoja sain tietää miten rakennukseen pääsee ja pääsinkin.
-löysin systerin (07:10)
-sain avaimen (07:13)
-lähdin ajamaan kohti toppilaa limingantullista. (07:15)
-äimäraution kautta motarille, siitä teknologiakylään ja sieltä toppilaan.
-toppilassa avainta luovuttamassa. (07:25).

Eli puolentunnin sisällä sai ukko ja auto kyytiä, toivottavasti kukaan ei verisesti loukkaantunut suurella nopeudella suoritetuista ohituksista :wink:

Tarkennan sen verran että 60km/h nopeusrajoituksilla keskinopeus oli kumminkin 70km/h luokkaa joten jokin järki miehen kallossa oli tai sitten auto on vaan "tus*u" kulkeen ... :lol: ...

Että tämmöinen aamu, joo ja plus töissä olin puol tuntii liian aikaisin ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noh, ei se eilinen päivä kovin ruusuinen ollut mullakaan :evil: Edellispäivänä tuli diagnosoitua pumppuvika tonnarissa, jota ryhdyin sitten aamutuimaan operoimaan.

Pumpun kansi on sitten mukava avata, "pienen" ähellyksen jälkeen värkkäsin kuitenkin instrumentin, jolla homma läks etenemään. Etenikin sen verran "vauhdilla", että pumpun kannessa oleva paluulinjan läpivienti-liitin meni p**kaksi kun em. työkalu lipesi...Noh, ei siinä mitään, itikoiden piirittämänä bensankäryisessä takaloosterissa on rentouttavaa nysvätä sitä ämpäriä ehjänä ylös tankista. Pienen jonglöörauksen jälkeen sainkin pumpun käteen, ja voi sitä ilon hetkeä kun pumpun kyljessä kiilteli BOSCH, jonka tiesin etukäteen kalliimmaksi kuin Walbro. :evil:

Etukäteen hankkimani tieto oli kuitenkin liian positiivinen, sillä Motonet ei edes myy tuohon BOSCH-yksipumppujärjestelmään pumppua (olisi ilmeisesti saanut tilaamalla, toimitusaika arvoitus, hinta n.300€), SAABilta pitää ostaa koko ämpäri (=kallista), joten eikun soittokierros paikallisille BOSCH-edustajille osanumerolla varustautuneena. Ensimmäinen hyvä uutinen, Autosähkö Nykänen lupasi hommata tunnin sisään pumpun haettavaksi, hinta 333,60€. Siispä fillari alle (Korsossa) ja nokka kohti Tattarisuota. Mitä? Kyllä, fillarin takavanne alkoi osoittamaan puolessa matkassa hajoamisen merkkejä, pinna oli mennyt poikki (siis pyörästä, mulla niitä oli napsahatanut jo useampi...)...No, kesti kuitenkin koko reissun (n. 30km), toisin kun mun kunto, joka ei ainakaan kohentunut kesäloman ryyppykarkeloissa :) Ei sentään ruvennut satamaan fillaroidessa ja vastatuulikin oli vain menomatkalla.

Uusi pumppu kädessä AIVAN pa*kana fillaroinnista askartelemaan ämpäri-pumppu hässäkkää kasaan. Eipä sitä nyt kerralla viitsinyt oikein tehdä, joten unohdin yhden tiivisteen (pumpun päältä), onneksi hokasin ennen kuin oli kansi kierretty kokonaan kiinni...Taas purku & kasaus, joka alkoikin sujua rutiinilla. Sopivaa putkea/letkua ei tietenkään siihen hajoittamaani liittimeen löytynyt, joten yritin "hätäpaikkausta" plasticpaddingilla. No, se olisikin ollut ensimmäinen kerta kun joku plastipadding-viritys olisi toiminut, eli liitin jäi fiksaamatta. Uusi LänsiAutosta ~20€. Kyllä oli antoisa päivä eilen, kaiken lisäksi akka vielä kettuli, että myisit ton romun ja ostaisit auton 8O :evil: Meinasin tokaista että ennen vaihtuu emäntä kuin armaan tonnarin myyn, mutta onneksi sain hillittyä itseni, olisi ollut ikävä nukkua pihalla "mukavan" päivän päätteeksi :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

V.J.S kirjoitti: Kaiken lisäksi akka vielä kettuli, että myisit ton romun ja ostaisit auton 8O :evil: Meinasin tokaista että ennen vaihtuu emäntä kuin armaan tonnarin myyn, mutta onneksi sain hillittyä itseni, olisi ollut ikävä nukkua pihalla "mukavan" päivän päätteeksi :)
Juu itsellä sama tilanne, vaikka vaihdoin ruosteisen -89 turbo tonnarin pois uudempaan 98vm tonnariin, niin ei kelpaa. Pitää olla joku "japsi" (<- oho kirosana) tai VIGGEN 8O . On automaattia on lastua (huomenna), on ilmastointia niin ei kelpaa, ei oo kuulema hyvän-näköinen. Eikö "akka" vaihtoon niin tulee tonnarin pitäminen halvemmaksi :lol:

On se sullakin vastustanut sitten urakalla, oli varmaan hyvät pohjat iltaa varten bensahöyryjä haistellessa :oops: . Noo jos se tonttu sulla kulkis taas 400tkm lisää uudella pumpulla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin