Saab 9-3 & tyyppi viat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Joo, apukuskin lattia kastui ensin vähän ja jonkin ajan päästä ihan kunnolla. Kotelo tiivistettiin viime kesänä (2v./50 tkm).
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Cassu
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 07:40
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Itse ostin tuossa pari viikkoa sitten ensimmäisen saabbini
(9-3 2.0 SE -99)......kilometrejä on 140tkm ja ajotietokoneen näyttö bugii eli välillä jättää numeroita pois...niin siellä takana ei siis ole johtoja huonosti vaan jokin näytön oma ongelma??
Sit välillä tuntuu noissa korotetuissa suojateissä et iskareis saattais olla jotaa mätää......
Sit mun jarrut on aika huonossa kunnossa....laikat edestä aika ohuet ja takaa etenkin käsijarrua käyttäessä ei purista tarpeeksi kuin ihan yläasennossa....
Kaveri kerto et kannattaa ottaa talveksi irti se antennin moottori....se on aina joka autossa....
Nii sit mulla ohjaus pyrkii oikealle....pitäskö mun tarkistaa auraus ja kampparikulmat ja kysellä renkaista millaiset ottaisin vai viekö se sivulle silti.....olis vaan paljon mukavampi ajaa autoa jota ei tarvitse "ajaa"....tarkottaen ettei tarvitse koko ajan puristaa ratista ja korjailla auton tekemiä liikkeitä.....

Muuten täytyy sanoa etten kadu ollenkaan ostostani ja uskon että meillä on pitkä taival edessä....tää on mun toinen auto ja eka oli mulla 3,5v et kyl tän kanssa yritetään viiteen vuoteen tähdätä.....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tuosta Potkuhousun tekemä korjausopas avuksi.
Vaihdettiin tohon 900:een iskarit ja etujouset kun lasissa oli 200tkm, vähän aikasemmin olis jo pitäny, eli voi olla sullakin jo vaihtokunnossa. Vähän aiemmin siihen vaihdettiin kaikki jarrulevyt ja palat. Takana oli levyistä irronnut jopa pieniä palasia ja yhdestä palasta oli pintaki irronnu 8O

Noi pyöränkulmat kannattaa kyllä tarkastuttaa, vaikka monet sanoo et auto vetelee oikeelle, voi olla tyyppivikaakin, tää yksilö kyllä menee suht suoraan.

Moottoriantenni tuli puhdistettua ja purettua oikeen perusteellisesti, nyt toimii moitteetta. Saas nähdä kuinka kauan :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

OHO!!!!
Olipas todella asiallinen korjausopas potkuhousulla!!
Ei mikään turha jäbä näköjään.
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Taidetaan tulla joukolla sinne vähän opettamaan kunnioitusta...

Anteeksi mimmi, en oikein ymmärrä , selvennä...
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Anteeksi mimmi en taaskaan ymmärtänyt, voisitko taaskin selventää....
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

... :D hubaa :D ...
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Niin ja kaikki tämä colan voimalla :lol:
BMW 320dA Coupe LCI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuolla on kans yks korjaus ohje tolle SID:n näytölle.

http://www.saabs.cwc.net/sid_repair.htm

Omaan näyttöön nuo potkiksen neuvot eivät auttaneet(mahtoiko olla vika korjaajassa :oops: )


tuolla silitysrauta systeemillä tuli kaikki pikselit takaisin ja on jo pysynyt ainakin muutaman kuukauden. :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

9-3:n vetämisestä oikealle:

Omassa vm.00 sama juttu. Kulmat säädettiin Saabin huollossa (oli jonkin verran auraus pielessä). Vetely-efekti pieneni mutta ei poistunut täysin. Omien ajokokemusten perusteella auto vie sinne minne tiekin kallistaa. Helppo huomata kaistan vaihdon yhteydessä. Asialle ei ilmeisesti ainakaan vakioalustalla juurikaan voi mitään


Kakkosautona oleva og900S sentään kulkee suoraan...


Timo
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

TimoA kirjoitti:9-3:n vetämisestä oikealle:

Omassa vm.00 sama juttu. Kulmat säädettiin Saabin huollossa (oli jonkin verran auraus pielessä). Vetely-efekti pieneni mutta ei poistunut täysin. Omien ajokokemusten perusteella auto vie sinne minne tiekin kallistaa. Helppo huomata kaistan vaihdon yhteydessä. Asialle ei ilmeisesti ainakaan vakioalustalla juurikaan voi mitään


Kakkosautona oleva og900S sentään kulkee suoraan...
Joo, olen jo ihan varma, että suurin osa 9-3 puoltamisesta johtuu tien kallistelusta. Sen huomaa parhaiten Lahti-Hki motarilla, jossa kaadot on välillä pientareen puolelle ja välillä vasemman "viherkaistaleen" puolelle. Kiinnostaisi auttaako PU-puslat tuohon ominaisuuteen?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainakaan uravetelyyn ei puslat auta yhtään, eikä kiihdytysvetelyynkään. Puslat lähinnä poistaa ylimääräisen löllöyden tunteen omalta osaltaan. Tarkkuutta ja jämäkkyyttä kaarteeseen ja poistaa enimmät niiaukset. Oma auto kyllä kulkee suoraan suoralla tiellä, jos ei ole kauheen isot kallistukset.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Siis ei se auto puolla oikealle, jos ohjauskulmat on säädetty. Sitä vain kuvittelee kun tiet kallistuu lähes aina oikealle. Mihinkäs puoltaa, kun ohitatte 2-kaistasella tiellä? ;)
STCF #3
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Speedou kirjoitti:Siis ei se auto puolla oikealle, jos ohjauskulmat on säädetty. Sitä vain kuvittelee kun tiet kallistuu lähes aina oikealle. Mihinkäs puoltaa, kun ohitatte 2-kaistasella tiellä? ;)
Ei kai tästä tule inttämistä, mutta olen myös ajanut sellaisella vehkeellä joka kulkee "kuin kiskoilla" eli on tunnoton tienpinnan kaltevuudelle. Ei tuossa OG 9-3:ssa kovin kummoinen tuo ohjauspuoli ole.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

tevisu kirjoitti:Ei kai tästä tule inttämistä, mutta olen myös ajanut sellaisella vehkeellä joka kulkee "kuin kiskoilla" eli on tunnoton tienpinnan kaltevuudelle. Ei tuossa OG 9-3:ssa kovin kummoinen tuo ohjauspuoli ole.
Öh, ei ole tulossa. Olen minäkin ajanut mokomia ja niitähän löytyy monia, mm. 9-5:nen. 93:nen ei ole koskaan ollut suuntavakaa auto millään tavalla, mutta EI SE PUOLLA.

Ja renkailla on älytön vaikutus 93:seen.
STCF #3
Vastaa Viestiin