Saab 9-3 & tyyppi viat
Itse ostin tuossa pari viikkoa sitten ensimmäisen saabbini
(9-3 2.0 SE -99)......kilometrejä on 140tkm ja ajotietokoneen näyttö bugii eli välillä jättää numeroita pois...niin siellä takana ei siis ole johtoja huonosti vaan jokin näytön oma ongelma??
Sit välillä tuntuu noissa korotetuissa suojateissä et iskareis saattais olla jotaa mätää......
Sit mun jarrut on aika huonossa kunnossa....laikat edestä aika ohuet ja takaa etenkin käsijarrua käyttäessä ei purista tarpeeksi kuin ihan yläasennossa....
Kaveri kerto et kannattaa ottaa talveksi irti se antennin moottori....se on aina joka autossa....
Nii sit mulla ohjaus pyrkii oikealle....pitäskö mun tarkistaa auraus ja kampparikulmat ja kysellä renkaista millaiset ottaisin vai viekö se sivulle silti.....olis vaan paljon mukavampi ajaa autoa jota ei tarvitse "ajaa"....tarkottaen ettei tarvitse koko ajan puristaa ratista ja korjailla auton tekemiä liikkeitä.....
Muuten täytyy sanoa etten kadu ollenkaan ostostani ja uskon että meillä on pitkä taival edessä....tää on mun toinen auto ja eka oli mulla 3,5v et kyl tän kanssa yritetään viiteen vuoteen tähdätä.....
(9-3 2.0 SE -99)......kilometrejä on 140tkm ja ajotietokoneen näyttö bugii eli välillä jättää numeroita pois...niin siellä takana ei siis ole johtoja huonosti vaan jokin näytön oma ongelma??
Sit välillä tuntuu noissa korotetuissa suojateissä et iskareis saattais olla jotaa mätää......
Sit mun jarrut on aika huonossa kunnossa....laikat edestä aika ohuet ja takaa etenkin käsijarrua käyttäessä ei purista tarpeeksi kuin ihan yläasennossa....
Kaveri kerto et kannattaa ottaa talveksi irti se antennin moottori....se on aina joka autossa....
Nii sit mulla ohjaus pyrkii oikealle....pitäskö mun tarkistaa auraus ja kampparikulmat ja kysellä renkaista millaiset ottaisin vai viekö se sivulle silti.....olis vaan paljon mukavampi ajaa autoa jota ei tarvitse "ajaa"....tarkottaen ettei tarvitse koko ajan puristaa ratista ja korjailla auton tekemiä liikkeitä.....
Muuten täytyy sanoa etten kadu ollenkaan ostostani ja uskon että meillä on pitkä taival edessä....tää on mun toinen auto ja eka oli mulla 3,5v et kyl tän kanssa yritetään viiteen vuoteen tähdätä.....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Tuosta Potkuhousun tekemä korjausopas avuksi.
Vaihdettiin tohon 900:een iskarit ja etujouset kun lasissa oli 200tkm, vähän aikasemmin olis jo pitäny, eli voi olla sullakin jo vaihtokunnossa. Vähän aiemmin siihen vaihdettiin kaikki jarrulevyt ja palat. Takana oli levyistä irronnut jopa pieniä palasia ja yhdestä palasta oli pintaki irronnu
Noi pyöränkulmat kannattaa kyllä tarkastuttaa, vaikka monet sanoo et auto vetelee oikeelle, voi olla tyyppivikaakin, tää yksilö kyllä menee suht suoraan.
Moottoriantenni tuli puhdistettua ja purettua oikeen perusteellisesti, nyt toimii moitteetta. Saas nähdä kuinka kauan
Vaihdettiin tohon 900:een iskarit ja etujouset kun lasissa oli 200tkm, vähän aikasemmin olis jo pitäny, eli voi olla sullakin jo vaihtokunnossa. Vähän aiemmin siihen vaihdettiin kaikki jarrulevyt ja palat. Takana oli levyistä irronnut jopa pieniä palasia ja yhdestä palasta oli pintaki irronnu

Noi pyöränkulmat kannattaa kyllä tarkastuttaa, vaikka monet sanoo et auto vetelee oikeelle, voi olla tyyppivikaakin, tää yksilö kyllä menee suht suoraan.
Moottoriantenni tuli puhdistettua ja purettua oikeen perusteellisesti, nyt toimii moitteetta. Saas nähdä kuinka kauan

BMW 320dA Coupe LCI
Tuolla on kans yks korjaus ohje tolle SID:n näytölle.
http://www.saabs.cwc.net/sid_repair.htm
Omaan näyttöön nuo potkiksen neuvot eivät auttaneet(mahtoiko olla vika korjaajassa
)
tuolla silitysrauta systeemillä tuli kaikki pikselit takaisin ja on jo pysynyt ainakin muutaman kuukauden.
http://www.saabs.cwc.net/sid_repair.htm
Omaan näyttöön nuo potkiksen neuvot eivät auttaneet(mahtoiko olla vika korjaajassa

tuolla silitysrauta systeemillä tuli kaikki pikselit takaisin ja on jo pysynyt ainakin muutaman kuukauden.

Saab 9-3 TTID Vector 2008
9-3:n vetämisestä oikealle:
Omassa vm.00 sama juttu. Kulmat säädettiin Saabin huollossa (oli jonkin verran auraus pielessä). Vetely-efekti pieneni mutta ei poistunut täysin. Omien ajokokemusten perusteella auto vie sinne minne tiekin kallistaa. Helppo huomata kaistan vaihdon yhteydessä. Asialle ei ilmeisesti ainakaan vakioalustalla juurikaan voi mitään
Kakkosautona oleva og900S sentään kulkee suoraan...
Timo
Omassa vm.00 sama juttu. Kulmat säädettiin Saabin huollossa (oli jonkin verran auraus pielessä). Vetely-efekti pieneni mutta ei poistunut täysin. Omien ajokokemusten perusteella auto vie sinne minne tiekin kallistaa. Helppo huomata kaistan vaihdon yhteydessä. Asialle ei ilmeisesti ainakaan vakioalustalla juurikaan voi mitään
Kakkosautona oleva og900S sentään kulkee suoraan...
Timo
Joo, olen jo ihan varma, että suurin osa 9-3 puoltamisesta johtuu tien kallistelusta. Sen huomaa parhaiten Lahti-Hki motarilla, jossa kaadot on välillä pientareen puolelle ja välillä vasemman "viherkaistaleen" puolelle. Kiinnostaisi auttaako PU-puslat tuohon ominaisuuteen?TimoA kirjoitti:9-3:n vetämisestä oikealle:
Omassa vm.00 sama juttu. Kulmat säädettiin Saabin huollossa (oli jonkin verran auraus pielessä). Vetely-efekti pieneni mutta ei poistunut täysin. Omien ajokokemusten perusteella auto vie sinne minne tiekin kallistaa. Helppo huomata kaistan vaihdon yhteydessä. Asialle ei ilmeisesti ainakaan vakioalustalla juurikaan voi mitään
Kakkosautona oleva og900S sentään kulkee suoraan...
Ainakaan uravetelyyn ei puslat auta yhtään, eikä kiihdytysvetelyynkään. Puslat lähinnä poistaa ylimääräisen löllöyden tunteen omalta osaltaan. Tarkkuutta ja jämäkkyyttä kaarteeseen ja poistaa enimmät niiaukset. Oma auto kyllä kulkee suoraan suoralla tiellä, jos ei ole kauheen isot kallistukset.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei kai tästä tule inttämistä, mutta olen myös ajanut sellaisella vehkeellä joka kulkee "kuin kiskoilla" eli on tunnoton tienpinnan kaltevuudelle. Ei tuossa OG 9-3:ssa kovin kummoinen tuo ohjauspuoli ole.Speedou kirjoitti:Siis ei se auto puolla oikealle, jos ohjauskulmat on säädetty. Sitä vain kuvittelee kun tiet kallistuu lähes aina oikealle. Mihinkäs puoltaa, kun ohitatte 2-kaistasella tiellä?
Öh, ei ole tulossa. Olen minäkin ajanut mokomia ja niitähän löytyy monia, mm. 9-5:nen. 93:nen ei ole koskaan ollut suuntavakaa auto millään tavalla, mutta EI SE PUOLLA.tevisu kirjoitti:Ei kai tästä tule inttämistä, mutta olen myös ajanut sellaisella vehkeellä joka kulkee "kuin kiskoilla" eli on tunnoton tienpinnan kaltevuudelle. Ei tuossa OG 9-3:ssa kovin kummoinen tuo ohjauspuoli ole.
Ja renkailla on älytön vaikutus 93:seen.
STCF #3