pariysin konepelti?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kubbe
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 16:04

pariysin konepelti?

Viesti Kirjoittaja kubbe »

Muuten priimassa käyttöautossani (99 GL -83) on varsin kiusallinen vika. Konepelti on juminut kiinni. Aukaisuvivun vaijeri tuntuu olevan hengetön. Osaisiko joku neuvoa miten konepellin saa auki autoa hajottamatta täysin atomeihin?

Kubbe
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Voisko onnistua jos jostain maskinritilän välistä hiplaisit aukasumekanismia jollain koukulla...
Joku muistikuva, että jotenki nuin se meni :oops:
Jusau

Avauksesta

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Maski pitää saada tieltä, ei oikein muuten onnistu. On vaan kiinnitysruuvit aika pahassa paikassa yläreunassa, joten saattaa mennä särkemiseksi. Jos maskin saa pois, muistaakseni mekanismi on sitten aika hyvin hollilla. Lukkolaite on noin 12cmx6cm läpyskä, jonka takareunassa pitäisi olla n. 3 cm vipu, joka liikkuu sivusuunnassa ja johon vaijeri kiinnittyy, siitä nykäisemällä pitäisi aueta.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei tartte ottaa maskia pois. Vahvalla lattapäämeisselillä maskin raosta vaan kampeaa, niin aukeaa. Itsellä jäi kerran meisseli sinne konepellin väliin tuulilasin alapuolelle. Ja sehän piti sitten kammeta meisselillä sieltä raosta sitä konepellin lukkosalpaa, kun ei auennut vivusta vetämällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Työnnä pelti alas kun vetää vipulla. Täytyy olla kaks henkilöä.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
kubbe
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 16:04

Viesti Kirjoittaja kubbe »

Jep,aukeshan se, ilman tappioita.

Kubbe
Vastaa Viestiin