Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Eli Saabista on vaihdettu turbo kun edellinen meni rikki. bybassissa on öljyä ja check engine valo palaa. kaasuläppä limp-home tilassa. Mitä tehdä?






:saab:
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Öljyjä pitäis tietysti yrittää putsailla pois. CE kuitata pois ottamalla akunkenkä irti noin vartiksi ja samalla kuitata limp home ohjeen mukaisesti.
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... ttle_body/
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
lakuvana
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 08:39
Paikkakunta: Helsingfros

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja lakuvana »

Morjens. Tuli haettua ruotsista 2001 95 farkku 110tkm ja tuntuu että tuli ostettua peli jossa kaikki SAAB tyyppiviat.

Toistaiseksi korjattu.
ilmastoinnin askelmoottori
uudet takaiskartit
turbo vaihdettu

korjausta odottaa
nykivä moottori
kadonneet pixelit tietokoneen näytöstä
taka-akselin puslat
kierot etulevyt

Nyt ihmetyttää mistä alkais vikaa etsiä ?Limp home palaa mutta moottori toimii muuten hienosti mutta kylmänä tyhjäkäyntiä ei löydy. Kun vikakoodin nollaa alkaa nykiminen.

Ongelmat alkoivat moottorin nykimisenä, jota tapahtui kaikilla kierrosalueilla. Moottoritie nopeuksilla on tullut 3 kertaa isompi nykäys jolloin limb home koodi on lävähtänyt päälle. Koodi nollattu kahdesti. Koneessa joku nordikin viriboxi jonka takia huollossa ilmoitettiin että eivät pysty tarkemmin tutkimaan vikaa?

Koska nykiminen loppuu kun kaasuläppä lävähtää manuaaliseksi tuntuis että kaasuläpän kansi olis paikka josta vikaa kannattais alkaa etsiä? Onko kellään tietoa aiheuttaako limb home koodi jotain muutakin manuaaliksi vaihtumista kuin kaasuttimen?

T lakuvana
"pikkuvikoja helppo korjata"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hankkiutuisin ensimmäiseksi eroon siitä Nordicin viripurkista. Limp home ei nollaudu pelkästään vikakoodi poistamalla vaan myös mekaanisesti tuossa aiemmin pastetun ohjekuvan avustuksella. Luultavasti kaasuläppäkotelo on entinen mutta virisoftakin voi hyvinkin omat ongelmansa aiheuttaa ja varminta olisi se eliminoida joko vakiosoftalla tai esim. Maptunin softalla. Voi olla että Nordicin nykysoftatkin ovat hieman parempia mutta ainakin vanhemmat olivat vähän mitä sattuu..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lakuvana
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 08:39
Paikkakunta: Helsingfros

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja lakuvana »

Mitäs niitä maptunin softia saa ? onkos joku jenkkilafka josta esim vois tilata sitä kaasuläpän koteloa?
"pikkuvikoja helppo korjata"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Läppäkotelo on suht. edullinen jo Speedpartsilla (Pro Car Servicen kautta voi tilata), muistaakseni ~400 euroa kun merkkiliikkeen hinta lienee tuplat. Jenkkifirmoja on esim. Genuinesaab mutta viimeksi kun laskeskelin niin hinta päätyy posteineen tulleineen ja alveineen samaan, eli ei kannattane ellei jotain muutakin tilaa samaan.

Maptunin kotisivut on http://www.maptun.fi ja http://www.maptun.com. Mitään kytköksiä em. firmoihin tai näihin virifirmoihin ei minulla ole, kokemusten perusteella vaan olen sitä mieltä että yleensä ottaen firma M:n softat ovat luotettavampia ja turvallisempia kuin firma N:n, ainakin Trionic 7 autoissa ja jo muutaman vuoden vanhoissa virityksissä..
Pelkästään oma mielipiteeni siis, varmin toiminta T7 autossa on tietenkin orkkissoftalla tai Hirschillä (hintavaa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Ei olis mitään suomenkielistä sivua? on englanti hiukan huono
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Suomenkielistä sivua mille? Speedpartsin romppeista saa suomeksi tietoa soittamalla PCS:lle http://www.pro-carservice.com/ (näkyvät olevan nyt vielä lomilla) ja Maptunin taas soittamalla maptun.fi sivulta löytyvään numeroon. Näin ainakin olettaisin. Mitään en ole koskaan maptunilta itse ostanut. :)
Genuinesaabin kanssa taitaa olla englanninkielen taitaminen pakollista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Tuo linkki on tuon kaasuläpän poistaminen. onko mahdollista siinä autossa?












:saabisti: :saab:
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Niin, ja joo bypass puhdistettu. ja saatiin ohjeet Janne Rosenbergiltä. tiedätte kai.

:saab:
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Joo ei tarvitse irroittaa läppäkoteloa. Resetointi onnistuu paikallaan, teet vain ohjeen mukaan (Limp Home reset).
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Joo hyvä mutta onko tuo ratas niin jäykkä kun yritetään sitä vääntää vastapäivään ja sitä isoa mustaa juttua laitan kuvan jossain välissä. tai sitten en
:saab: :mrgreen: :twisted:
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Eli ensin painat sitä kuvassa näkyvää jousenpäätä koteloa kohti ja samalla käännät hammastettua mustaa kiekkoa vastapäivään, sen jälkeen kokeilet mustasta muovivarresta kääntää niin metallisen varren ei pitäisi enää liikkua samalla.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

Kiitos neuvoista, nyt käy ainakin paremmin! ei ensin huomattu että pitää painaa siita jousen päästä. :saab:
Jonttu-v
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 02, 2008 15:35
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Turbo vaihdettu,check engine,limp-home kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja Jonttu-v »

CE nollaus tapahtuu nopeammin näin: 1. Virta päälle. 2. Irrota sulake 17 kojelaudan päästä. 3. virta pois ja odota 10 sekuntia 4. Laita sulake paikalleen. 5. Laita sytytysvirta päälle ja katso että CE valo poistuu.
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Vastaa Viestiin