Herranjestas sentään!!!
Herranjestas sentään!!!
9-3:seni alkoi eilen huomautella, että vasen puolivalo on pimeänä. No ajattelin vaihtaa sen kotiin päästyäni saman tien, mutta iltaohjelmani menikin aivan uusiksi!!!
Miten polttimonvaihdosta onkin saatu noin hankalaa: "moottorista" piti purkaa puolet ja kaiken lisäksi ohjekirja oli puutteellinen mm. säkörasian irroittamisen suhteen (viitattiin sivulle, jossa rasian irrottamisesta ei mainittu sanaakaan)?!?
Kun sitten vihdoin pääsin kokoamaan pakettia, ei pesunestesäiliön täyttöputki tahtonut asettua millään tukevasti paikoilleen. Lisäksi akun suojamuovin kiinnittäminen tukevasti osoittautui mahdottomaksi...
Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
Miten polttimonvaihdosta onkin saatu noin hankalaa: "moottorista" piti purkaa puolet ja kaiken lisäksi ohjekirja oli puutteellinen mm. säkörasian irroittamisen suhteen (viitattiin sivulle, jossa rasian irrottamisesta ei mainittu sanaakaan)?!?
Kun sitten vihdoin pääsin kokoamaan pakettia, ei pesunestesäiliön täyttöputki tahtonut asettua millään tukevasti paikoilleen. Lisäksi akun suojamuovin kiinnittäminen tukevasti osoittautui mahdottomaksi...
Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
Re: Herranjestas sentään!!!
Minä vaihdoin itselle palaneen xenonin, tai itse asiassa molemmat. Ei se ollut loppujen lopuksi kummanen homma, noin puolitoistatuntia meni, ja siitä suurin osa ensimmäistä vaihtaessa. Kun tekniikan oppi, se kävi käden käänteessä..
Re: Herranjestas sentään!!!
Täh? Ja Sport Sedanista tai Combista oli kysymys? Itsellä on aivan päinvastaisia kokemuksia - voisikohan tuo enää paljon helpompaa olla - reilusti alle 10 minuutin pitää mennä molemmat puolet yhteensä tai sitten pitää keksiä muuta oheisohjelmaa...tk60382 kirjoitti:9-3:seni alkoi eilen huomautella, että vasen puolivalo on pimeänä. No ajattelin vaihtaa sen kotiin päästyäni saman tien, mutta iltaohjelmani menikin aivan uusiksi!!!
Miten polttimonvaihdosta onkin saatu noin hankalaa: "moottorista" piti purkaa puolet ja kaiken lisäksi ohjekirja oli puutteellinen mm. säkörasian irroittamisen suhteen (viitattiin sivulle, jossa rasian irrottamisesta ei mainittu sanaakaan)?!?
Kun sitten vihdoin pääsin kokoamaan pakettia, ei pesunestesäiliön täyttöputki tahtonut asettua millään tukevasti paikoilleen. Lisäksi akun suojamuovin kiinnittäminen tukevasti osoittautui mahdottomaksi...
Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
Moneen muuhun autoon verrattuna Saabissa on poikkeuksellisen hyvin tilaa lamppujen vaihdolle.
Re: Herranjestas sentään!!!
Juu, tilaa on, kun purkaa ensin puoli autoa! Kyseessä on Sedan. Kyllä tuokin asia oli paljon paremmin edellisen polven 9-3:ssa.Bob kirjoitti:Täh? Ja Sport Sedanista tai Combista oli kysymys? Itsellä on aivan päinvastaisia kokemuksia - voisikohan tuo enää paljon helpompaa olla - reilusti alle 10 minuutin pitää mennä molemmat puolet yhteensä tai sitten pitää keksiä muuta oheisohjelmaa...tk60382 kirjoitti:9-3:seni alkoi eilen huomautella, että vasen puolivalo on pimeänä. No ajattelin vaihtaa sen kotiin päästyäni saman tien, mutta iltaohjelmani menikin aivan uusiksi!!!
Miten polttimonvaihdosta onkin saatu noin hankalaa: "moottorista" piti purkaa puolet ja kaiken lisäksi ohjekirja oli puutteellinen mm. säkörasian irroittamisen suhteen (viitattiin sivulle, jossa rasian irrottamisesta ei mainittu sanaakaan)?!?
Kun sitten vihdoin pääsin kokoamaan pakettia, ei pesunestesäiliön täyttöputki tahtonut asettua millään tukevasti paikoilleen. Lisäksi akun suojamuovin kiinnittäminen tukevasti osoittautui mahdottomaksi...
Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
Moneen muuhun autoon verrattuna Saabissa on poikkeuksellisen hyvin tilaa lamppujen vaihdolle.
Eniten ärsyttää vajavaiset ohjeet ohjekirjassa: autoa purkaessa ei oikein tiennyt pitäisikö käyttää älyä vai voimaa.
Re: Herranjestas sentään!!!
Matkustajan puolelta ei tarvitse purkaa mitään. Kuskin puolelta kahta muovinastaa hieman kääntämällä akun kansi ylös, pesurin täyttöputken nosto ja sitten vielä relerasian kääntö sivuun, jos niin haluaa.tk60382 kirjoitti:Juu, tilaa on, kun purkaa ensin puoli autoa! Kyseessä on Sedan. Kyllä tuokin asia oli paljon paremmin edellisen polven 9-3:ssa.Bob kirjoitti:Täh? Ja Sport Sedanista tai Combista oli kysymys? Itsellä on aivan päinvastaisia kokemuksia - voisikohan tuo enää paljon helpompaa olla - reilusti alle 10 minuutin pitää mennä molemmat puolet yhteensä tai sitten pitää keksiä muuta oheisohjelmaa...tk60382 kirjoitti:9-3:seni alkoi eilen huomautella, että vasen puolivalo on pimeänä. No ajattelin vaihtaa sen kotiin päästyäni saman tien, mutta iltaohjelmani menikin aivan uusiksi!!!
Miten polttimonvaihdosta onkin saatu noin hankalaa: "moottorista" piti purkaa puolet ja kaiken lisäksi ohjekirja oli puutteellinen mm. säkörasian irroittamisen suhteen (viitattiin sivulle, jossa rasian irrottamisesta ei mainittu sanaakaan)?!?
Kun sitten vihdoin pääsin kokoamaan pakettia, ei pesunestesäiliön täyttöputki tahtonut asettua millään tukevasti paikoilleen. Lisäksi akun suojamuovin kiinnittäminen tukevasti osoittautui mahdottomaksi...
Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
Moneen muuhun autoon verrattuna Saabissa on poikkeuksellisen hyvin tilaa lamppujen vaihdolle.
Eniten ärsyttää vajavaiset ohjeet ohjekirjassa: autoa purkaessa ei oikein tiennyt pitäisikö käyttää älyä vai voimaa.
Mielestäni puolen auton purkaminen on hieman liioiteltua, mutta kaikki on tietysti suhteellista.
Ohjekirjaa en voi kommentoida, en ole lukenut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Herranjestas sentään!!!
Täyttöputken irrottaminen oli sellainen operaatio polttimon vaihdossa, että jos ei olis ollut tietoa niin en ehkä olis uskaltanut repiä tarpeeksi lujaa...........
Re: Herranjestas sentään!!!
Edellä mainittu väittämä pitää ainakin Toyotan ollessa kyseessä (Avensis -06). Appiukko kyseli lampunvaihtoon kaveria, no minä reippaana katsomaan ja vaihtamaan, helppo hommahan tuo on.. !!! Juu ei, soitin huoltoon ja sanoivat ettei sitä voi itse vaihtaa? Lampun vaihdossa pitää irroittaa etu-umpio ja se vaatii erikoistyökaluja? Ompa tehty hankalaksi.. Saabiin tuon nyt kuitenkin voi itse tehdä suht helposti vaikka pimeällä tien pätkällä... turvallisuus ajattelua tämäkin.Bob kirjoitti:Moneen muuhun autoon verrattuna Saabissa on poikkeuksellisen hyvin tilaa lamppujen vaihdolle.tk60382 kirjoitti: Seuraavan kerran taidan ajaa polttimonvaihtoon korjaamolle...
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Herranjestas sentään!!!
Muistaakseni tuohon on tullut/tulossa EU:n direktiivi. Direktiivi vaatii, että polttimot yms. pitää pystyä vaihtamaan ns. kotikonstein.
Ovelaa autonvalmistajilta tehdä yksinkertainenkin huolto niin vaikeaksi, että joutuu lähtemään liikkeeseen laskutettavaksi. Toyota lienee kuuleuisa polttimoistaan, lisäksi niitä ilmeisesti kuluu paljon.
Ovelaa autonvalmistajilta tehdä yksinkertainenkin huolto niin vaikeaksi, että joutuu lähtemään liikkeeseen laskutettavaksi. Toyota lienee kuuleuisa polttimoistaan, lisäksi niitä ilmeisesti kuluu paljon.
Re: Herranjestas sentään!!!
Vähän tuo lampunvaihto sorminäppäryyttä vaatii.
Itse vaihdoin tuon vasemman polttimon samantien huoltamon pihassa.
Ohjekirjaa täytyi kyllä vilkaista, sitähän varten autossa
sellainen on
Itse vaihdoin tuon vasemman polttimon samantien huoltamon pihassa.
Ohjekirjaa täytyi kyllä vilkaista, sitähän varten autossa
sellainen on
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Herranjestas sentään!!!
Ei se nyt mikään mahdoton rasti ole kun sen kerran on suorittanut. Pitäisi nuo sen verran yksinkertaiseksi rakenteeltaan tehdä että näkee selvästi tai on estetty väärin käyttäminen rakenteellisesti. Nuo umpioiden sisuskalut oli hyvin piilotettu ettei nähnyt ja jos ei tasan tiedä mihin asentoon ja minne suuntaan vääntelet, niin palasia lentää. On sen verta hepposet vehkeet. varsinkin ne lampun kannat. voi kiesus mitä pilipalia ja johdotukset umpion sisällä...
Re: Herranjestas sentään!!!
Helppoa se munkin sedanissa oli. Ehkä sulla oli joku Toyotan tuunaama sedani
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Re: Herranjestas sentään!!!
Nyt kun sen on kerran harjoitellut, homma onnistunee jatkossa huomattavasti helpommin.mordai kirjoitti:Helppoa se munkin sedanissa oli. Ehkä sulla oli joku Toyotan tuunaama sedani
Mutta väitän, että ensimmäinen vaihto pimeällä maantiellä pakkasella jäisi kyllä tekemättä - tai ainakin vaurioita umpioon yms. olisi takuulla syntynyt!
Sen verran on tullut kantapään kautta vatsaavia hommia harjoiteltua, että nykyään luottaa enemmän järkeen kuin voimaan, mistä syystä paikat säilyivät tällä kertaa ehjinä - ohjekirjan kelvottomista ohjeista huolimatta.
Re: Herranjestas sentään!!!
Saabiin on ollut kyllä aina helppo vaihtaa, alkuperäinen viesti taisi olla pikkusen provokatiivinen..
Koitappa vaihtaa 307 Söpöön lamppu...
Jos joskus sattuisi menemään autokaupoille jostain vieraasta mallista, niin myyjä pitäisi laittaa ottamaan polttimo käteensä ja laittamaan takaisin..
Koitappa vaihtaa 307 Söpöön lamppu...
Jos joskus sattuisi menemään autokaupoille jostain vieraasta mallista, niin myyjä pitäisi laittaa ottamaan polttimo käteensä ja laittamaan takaisin..
Re: Herranjestas sentään!!!
Piti ihan käydä kokeilemassa omassa että onko se muka noin hankala homma. Ei ollut minun mielestäni kyllä kovin vaikea operaatio. Kymmenisen minuuttia meni kun otin molemmilta puolilta lampun irti ja laitoin takaisin.
Suurin osa ajasta meni sitä akun puolta ihmetellessä. Ihan pikkupikku kätöset mulla ei ole mutta tilaa oli silti ihan riittävästi.
Lopuksi sitten tarkistus ohjekirjasta menikö oikein. Meni.
Suurin osa ajasta meni sitä akun puolta ihmetellessä. Ihan pikkupikku kätöset mulla ei ole mutta tilaa oli silti ihan riittävästi.
Lopuksi sitten tarkistus ohjekirjasta menikö oikein. Meni.
#3830
9³ 2.0t Sentronic
9³ 2.0t Sentronic
Re: Herranjestas sentään!!!
koittakaa vaihtaa dodge caliberiin se vasta mukavaa puhaa on
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow