Kulutus pilvissä!!!
Kulutus pilvissä!!!
Ajotietokone näyttää keskikulutukseksi tällä hetkellä 17,6 litraa! Kaasuläppäkoteloon liittyvät vikakoodit nollattiin paikallisessa ei-Saab huollossa. Voiko viallinen kotelo aiheuttaa kulutukseen tuollaisen piikin? Mikä tuolla mittaa bensan kulutusta? Uusi kotelo normalisoi tilanteen, vai?
Markku
Markku
Re: Kulutus pilvissä!!!
Luultavasti sököt lambda-anturi(t) tai mahdollisesti ilmavuoto pakopuolella ennen niitä, josta johtuen käy rikkaalla ja rikkoo katalysaattoria...
Uusi kotelo, lamba, immu ja jopa termari..
Ei kyllä pitäis ihan noin paljon kesällä kait vaikuttaa, itellä viime talvena viallinen termari nosti kyl kulutusta aikasten paljon..(12l/100km)
Btw: mulla hajos katti jonkun edellä mainitun syyn takia..
Ei kyllä pitäis ihan noin paljon kesällä kait vaikuttaa, itellä viime talvena viallinen termari nosti kyl kulutusta aikasten paljon..(12l/100km)
Btw: mulla hajos katti jonkun edellä mainitun syyn takia..

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-
- "Aero"
Paljonko näyttää kilometrejä ja mikä on keskinopeus tuohon näyttöön?mrreferee kirjoitti:Ajotietokone näyttää keskikulutukseksi tällä hetkellä 17,6 litraa!
Jos kaikki on ajettu kaupungissa ja seisottu liikennevaloissa ja jos on automaatti, niin kai tuokin kulutus on mahdollista!
Nollasin näytön tankkauksessa, ajoin n. 5km. Valoihin pysähtyessä sidi näytti 8,1L/100km. Kun valot antoi luvan mennä näytti sidi 9,1 L/100km!
Jotta äkkiä kulutus/100km nousee kun kone käy ja km:jä ei tule!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Ainakaan uudempaa 5-vaihteista tomaattifarkkua en ole ikinä saanut kuluttamaan yli 14.1 litraa satasella todellista, vaikka työmatkakin on melkein pelkkää jonossa seisomista.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
ajelen 1800 painavan vaunun kanssa ja kulutus 14-15 litran välillä mitä pidän ihan kohtuullisena. tosin lähtiessä kun oli ajettu vain pikku pätkää kulutus oli noin 17 . uskoisin tämän johtuvan siitä kun kone on nokiintunut pätkäajosta
onko päästöt ok?
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
[quote="tmo"]Luultavasti sököt lambda-anturi(t) tai mahdollisesti ilmavuoto pakopuolella ennen niitä, josta johtuen käy rikkaalla ja rikkoo katalysaattoria...[/quote]
Mulla oli vastaavat lukemat kun lambda-anturi oli sökö.
Kaasua painettaessa tuli tosi mustaa savua pakokaasuista ja auto nyhti voimakaasti. Onneksi katti ei mennyt rikki.
Mulla oli vastaavat lukemat kun lambda-anturi oli sökö.
Kaasua painettaessa tuli tosi mustaa savua pakokaasuista ja auto nyhti voimakaasti. Onneksi katti ei mennyt rikki.