kameratolpat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ässä
"Hölösuu"

Re: kameratolpat

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Paperikarttojen kanssa pelleily tuntuu melko vieraalta ajatukselta, kun on navin makuun pääsyt. Ammattikuskilta tuo on jo mielestäni typeryyttä.

On aika tuttu tapaus tuollainen karttoihin luottava autoilija. Nauretaan moiselle nykyajan hököttimelle kuin GPS, mutta sitten pyöritään hukassa ympyrää ja soitellaan ajo-ohjeita.

Mielestäni halpa navigaattori kannattaa hankkia pelkästään yhtä autolla tehtävää lomamatkaakin varten. Pääsee keskittymään olennaiseen.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9000CD23T kirjoitti: Kertookos se sun päänuppis jos reitin varrella on liikennennettomuus tms....
Ja tämä olisi kierettävissä hyvissä ajoin, eikä tarvitse mennä sinne aiheuttamaan
lisää ruuhkaa.
Tuo ominaisuus olisi hyvä, omastani se kyllä puuttuu.
Eipähän tarvitsisi vaivautua auttamaan ketään, kun voisi kiertää onnettomuuspaikat jo kaukaa.
9000CD23T kirjoitti: Ja navi on siitä hyvä kapistus jos kärry tekee lakon niin näet välittömästi
missä olet, ja mistä saat läheltä apua.
Miten olet saanut ympättyä SATU-listan naviin?
Vai oletko tehnyt jokaisesta rivustä oman POI:n :D

Sory. Ei herneitä, tää lähtee ihan lapasesta. :lol:
Lähen purkamaan Jubileen penkkejä, jotta ne on huomenna haettavissa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9000CD23T kirjoitti: Kertookos se sun päänuppis jos reitin varrella on liikennennettomuus tms....
Ja tämä olisi kierettävissä hyvissä ajoin, eikä tarvitse mennä sinne aiheuttamaan
lisää ruuhkaa.
Ja navi on siitä hyvä kapistus jos kärry tekee lakon niin näet välittömästi
missä olet, ja mistä saat läheltä apua.
Ja siitä kun myös löytyvät sairaalat puhelinnumeroineen, ja ennenkaikkea ei
tarvitse etsiä puhelinnumeroita, ne kun löytyvät kaikki navigaattorista.
*ei mikään turha kapistus*
En minä kiistäkään navikaattorien etuja suunnistuksessa, varmasti paikat löytyy joskus hyvin mutta tuo kameratolppatouhu vaan naurattaa.
On nuo muut argumentit vähän sitä sun tätä. Jos minä en tiedä missä minä olen niin aika hukassa ollaan kyllä tässä maassa. On tuota joskus sattunut mutta aika monta promillea on kai ollut veressä. Puhelinnumerot on löytyneet aina hyvin kun on yksi nummero mihin soittamalla yhdistävät minne vaan.
Saattaa tuollainen navikaattori vaikka pelastaa ihmishenkiäkin kun sellainen paikka tulee, toivottavasti niitä ei sitä ennen menetetä kovin monta kun kaikenmaaliman urpot tihrustaa sitä pikkuruutua satasen vauhdissa ja näpyttelee nappeja ja auto seilaa kaistan laidasta toiseen niinkuin kännykkään puhujillakin.
Saatanpa itsekin sellaisen joskus vielä ostaa mutta minulla on jo niin paljon piipittäviä leluja joita pitää koko ajan ladata, päivittää, kantaa sinnetänne, ihmetellä bugeja jne jne että ei nyt jaksa.
9000CS 2,3
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ässä kirjoitti:Paperikarttojen kanssa pelleily tuntuu melko vieraalta ajatukselta, kun on navin makuun pääsyt. Ammattikuskilta tuo on jo mielestäni typeryyttä.

.
AMMATTIKUSKI ei tarvitse navigaattoria,perille löytää ilmankin.
Amatöörikuskit löytää sitten perille navin avulla.(paitsi yöaikaan kun se navi menee rikki ja kellekkään et voi soittaa ajo-ohjeita ja purkupaikalla on oltava kello 7.)
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tomaatti kirjoitti:
AMMATTIKUSKI ei tarvitse navigaattoria,perille löytää ilmankin.
Amatöörikuskit löytää sitten perille navin avulla.(paitsi yöaikaan kun se navi menee rikki ja kellekkään et voi soittaa ajo-ohjeita ja purkupaikalla on oltava kello 7.)
Sataprosenttisesti tomaatin kanssa samaa mieltä, kuka tahansa urpo osaa ajaa mihin tahansa jos on jokin satelliittivälitteinen "opaskoira" mukana, mutta kyllä ammattilainen osaa tietää missä on, ja mihin pitää mennä, ilman moisia kotkotuksia. Tästä SUURI hatunnosto tomaatille :!:
Tietää ainakin ettei koko Suomen kuljetusliikenne katkea jos nuo satelliitit menevät epäkuntoon, tai jos ne ammutaan alas ;)
Ei todellakaan voi olla ylivoimaisen vaikeaa käyttää karttaa, kuten ennenkin, ja katsella vähän ympärilleen, eikä tuijottaa jotain navia.

Outo homma että ylipäätään ennen naveja kukaan on löytänyt koskaan yhtään mihinkään, oliskahan vaan niin, että porukka laiskistuu, ja uusavuttomaistuu tässäkin suhteessa taasen?
Tai sitten kyse on painetun paperin pelosta, eihän kukaan juuri enää nykyään osaa lukea paperikirjaakaan, vaan ainoastaan jostain noksun multimediajumikkeesta 2" näytöltä sitten tihrustetaan Hemingwayta tms, ja sekin tietty supistettuna pariin sivuun, ja tätä kutsutaan "sisällöntuottamiseksi" :D

Nuo kaikki **skat vimpottimet *****sisältöineen voisi työntää *******een :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tomaatti
"Saabisti"

Ja minä nostan kanssa hattua ng900aerolle.
Kaikki ei tarvitse tosiaankaan navia löytääkseen isoon omenaan.
Nauratti juuri kun käytiin hartikaisella nastolassa,ja viereen tuli corolla vanhempien naiskuskien kanssa.Siinä sitten kovasti perillä näprättiin navigaattoria,naurettiin emännän kanssa että eivätkö olisi löytäneet perille ilman navia.. :D
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Navigaattori on ensimmäisenä yleistynyt ammattiliikenteen piirissä, tarkoituksena mm. työtehon parantaminen. Suomalaisten kuljetusalan yritysten liikkeenjohdon asiantuntemuksen laadusta johtuen en ihmettele tietoa, jonka mukaan navigaattoreita ei käytetä.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
tomaatti
"Saabisti"

Kyllä niitä kait jokainen kuljetusyhtiö tarjoaa,eri asia on se etä luuserit niitä käyttää eikä (pitkän linjan miehet).
Ps.kyllä tässä on löytänyt aina purku/lastaus paikat ilman naviakin.Ja koskaan ainakaan mulle ei ole vittuiltu kun en ole paikalla tilatusti.On nääs ollut kunnon kartat jotta aina ollaan oltu siellä missä tarvitaan.
Muutaman kaverin kyllä tunnen jolla tuo viina vie miestä.Tuttu selitys ko:kavereilla on:navi näytti vituiks/mäni rikki.
Mites mun "manuaaliset kartat"?Poltin tupakkaa ja kartta paloi?
tomaatti
"Saabisti"

Mimmi kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Nauratti juuri kun käytiin hartikaisella nastolassa,ja viereen tuli corolla vanhempien naiskuskien kanssa.Siinä sitten kovasti perillä näprättiin navigaattoria,naurettiin emännän kanssa että eivätkö olisi löytäneet perille ilman navia.. :D
Tiedätkö MISTÄ he tulivat ja olivatko he AIEMMIN käyneet ko. paikassa?
Sattuivat asumaan samalla tiellä...
Oliko sulla v*tun alv; miehllä jotain muutakin vai meidän iloksemmeksikon taas soitas suutas?
tomaatti
"Saabisti"

Mimmi kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Sattuivat asumaan samalla tiellä...
Oliko sulla v*tun alv; miehllä jotain muutakin vai meidän iloksemmeksikon taas soitas suutas?
Se on kiva, että suostut kertomaan meille muillekin heidän asuinpaikkansa, ainakaan minä en ole ajatustenlukija, etkä edellisessä viestissäsi voinut kertoa em. asiaa.

Pitäisiköhän sinun ottaa vaikka sitä antabusta, jottet ihan kilahda?
Noh,mä olen antabuksesta jo luopunut.Vedän kännit niinkuin haluan.
Sun noi kaikki kommentit on pelkkää viisastelua.
Hanki mimmi elämä niin kerkeet joskus ajamaan saabillakin (tai joku v*tun ooppeli sulla taisi olla) :lol:
Meinaan mitä vähän nettiä katssoo niin olet ollut aika kiireinen. :lol: :lol:
Ja hei mimmi muista ALV!
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Tomaatti navia ei tueta, yhdytään.. :)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
tomaatti
"Saabisti"

Mimmi kirjoitti:Minulle tulee senverran vähän noita kilometrejä (viime vuonna vain 55000km työajoa) parjaamallasi Saabopelilla, että kerkiän tännekin. Vaimo ei ole vielä estänyt minua olemasta täällä. Minun kun ei tarvitse olla korjaamassa koko aikaa sitä kehumaasi OIKEATA SAABia.

Minä maksan ALV:n, kun olen ALV velvollinen.
Tee niin kuin haluat,luulen että ei ketään kiinnosta...
Juu,sun vaimo ei varmaankaaan estä sua olemasta netissä vapaa-aikasi..
Nyt vois sanoa pahasstikin mut antaa olla. :lol:
Terkkuja vaimollesi. :P
rmeller
"Aero"

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Tän topicin vois varmaan laittaa kiinni ja samalla perustaa Mimmille ja Mimmin anti-fun-clubille oman kettuilupalstan. Mimmin kommentit ovat teräviä ja kettumaisia mutta selvin päin en ole vielä niistä ärsyyntynyt vaikka minultakin on Mimmi joskus tarkennusta omaan tyyliinsä kysellyt. Ilmeisesti en ole vielä tarpeeksi kauan foorumilla roikkunut.
VAG
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Miten olet saanut ympättyä SATU-listan naviin?
Vai oletko tehnyt jokaisesta rivustä oman POI:n
Ei niitä osoitteita sinne tarvinnut hakata......
Ovat valmiiksi asennettuna naviin, niinkuin myös kaikki Suomen huoltoasemat
parkkipaikat, kirkot, s-marketit, citymarketit yms...kauppakeskittymät, apteekit,
viinakaupat, poliisiasemat, linja autoasemat yms...yms...

eli kun huitelee ympäri pohjoismaita, ja tulee tarve päästä esim lähimmälle
r-kioskille, ei muuta kuin etsi lähin r-kioski ( tai SAAB korjaamo ) niin navi
tällää 4.3" ruudulle reitin ja tarvittaessa tarjoaa puhelinnumeron.

että tällaista....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olet melkoisen uusavuton.Jos sulta kännykkä otettas pois niin pystysitkös enää elämään?
Hyvin helposti...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Lukittu