keppi.fi kirjoitti:Ongelmani on sama kuin ketjun alkuperäisellä aloittajalle eli autona CS tonnari 2.0t 150hv vm.98 ja tehoa pitäisi saada lisää. Mainittakoon vielä, että omassani on Saabin oma häly+ajonesto.
Tuossa edellä tuli hyviä täsmävastauksia. Koska kysyjä on selvästi hämmentynyt vaihtoehdoista, niin yritän vastata yksinkertaisesti.
Autosi nykyinen boksi voidaan ohjelmoida uudelleen monen klubilaisenkin toimesta. Mainitut sarjanumerot ja paritukset hoituvat siinä samalla. Ohjelmoinnin lisäksi tarvitset magnettiventtiilin, sitten asennat sen kolme letkua ja virtaliittimen paikalleen.
T7 magneettiventtiilin käyttäminen on järkevää mutta silloin boksiin tehdään ohjelmoinnin lisäksi johdotusmuutos. Jos kolvi ei pysy kädessä, niin silloin käytät T5 magneettiventtiiliä.
Itse päivitin 9-5:n loppusyksystä ja tonnarin alkutalvesta uusille tehoille. Käytin tonnarissa T5 magneettiventtiiliä, koska sellainen oli käytettävissä.