Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ääni kirjoitti:Ei se kalina mikään yleinen Saabin ominaisuus ole, ainakaan oman kokemuksen mukaan. Volvot kalisee, ei Saabit.
Volvoissakin kolkottaa vaan matalakitka(satasarjan) koneet,bxx moteissa ei tuota kalkatusta ihan pikku kilometreillä esiinny.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Mistä tämä 2.1:sen huono maine tulee?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
neville
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 13:23

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja neville »

Erittäin hyvä ja aiheellinen kysymys.Olen joskus kysynyt koneistamon mielipidettä 2.1 koneesta ja luotan täysin heidän tietoonsa.Kertoivat sen olevan hyvä moottori.Minulle vuosikymmenien tuomalla varmuudella lausuttu tieto on enemmän kuin joittenkin yksityisten päinvastaiset kirjoitukset.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Frostwind kirjoitti:Mistä tämä 2.1:sen huono maine tulee?
Hakua käyttämällä varmasti juttua löytyy aiheesta. :wink:
Itse en nyt ainakaan mitään 2.1 koneita hylji,taitaa ne huonot yksilöt jo korjattu aikapäiviä sitten? :roll:
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Eikös ne ollut ne teflon pinnotteiset männät jotka alkupään 2.1:kkösissä pilasivat maineen?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja m&m »

Joo, ne alkupään 2.1 litraisten irtoavat männänpinnoitteet pilasivat satkun kautta aikojen parhaan vaparin maineen. Ei omasta 2.1:stäni yli 300tkm ajettunakaan ylimääräisiä sivuääniä kuulunut ellei ajoittain kylmänä kalkattavia venttiilien hydrauliyksiköitä lasketa.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Missä vaiheessa nuo teflonpinnoitteiset männät poistuivat?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja m&m »

Frostwind kirjoitti:Missä vaiheessa nuo teflonpinnoitteiset männät poistuivat?
Tietääkseni noita ongelmapinnotteisia oli ainoastaan ensimmäisissä vm -91 valmistuserissä. (Oma 2.1 oli vm -93.)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi

Viesti Kirjoittaja toms »

Tiedän paikkakunnalla ainakin kaksi 2,1 OG 900 ja molemmat vm-93 ja kalisee ihan erilailla kuin normit 2 litraiset ja molemmat ei ole edes paljon ajettuja...
teidän yhden hilajienkin ja ajettu reilut 300 ajettu.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin