Saab 9-5 sisältää koneen joka on edelleen valurautalohkolla.Bob kirjoitti: 3. kohta: Näissä Saabeissa ei sellaista ole enää vaihtoehtona. Maailmassa valmistetaan kyllä vaikka mitä moottoreita, mutta niistä ei nyt ollut lainkaan kyse tässä yhteydessä.
2.0t vai 1.8t?
Re: 2.0t vai 1.8t?
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Re: 2.0t vai 1.8t?
Huom! Viestiketju ja foorumi. Näissa Saabeissa...jthing kirjoitti:Saab 9-5 sisältää koneen joka on edelleen valurautalohkolla.Bob kirjoitti: 3. kohta: Näissä Saabeissa ei sellaista ole enää vaihtoehtona. Maailmassa valmistetaan kyllä vaikka mitä moottoreita, mutta niistä ei nyt ollut lainkaan kyse tässä yhteydessä.
Osassa 9-5:sia varmaan näin onkin, mutta nyt ei ollut kyse lainkaan niistä, vaan SS/SC:n kaksilitraisista bensaturboista.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Voi pojat palatkaa kesälaitumille jos noin hiostaa...
Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että 2,0t:ssä tulee kait jostain vuosimallista alkaen jatkeena 6- lovinen manuaali. Se lienee ainoa merkittävä ero 1,8t:hen verrattuna. Itse olisin ostanut nykypelini olisipa ollut 1,8t tai 2,0t, muu paketti ratkaisi
V-P
Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että 2,0t:ssä tulee kait jostain vuosimallista alkaen jatkeena 6- lovinen manuaali. Se lienee ainoa merkittävä ero 1,8t:hen verrattuna. Itse olisin ostanut nykypelini olisipa ollut 1,8t tai 2,0t, muu paketti ratkaisi
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: 2.0t vai 1.8t?
Tuo on hyvä huomio! Laatikoissa on käytettävyydessä huima ero. 5 - lovisen ollessa tarkka kuin lusikka puurossa
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0t vai 1.8t?
Marko Marko... kaikki on suhteellista, jos olisit ajanut 150tkm nelivaihteisella Talbot Horizonilla kuten minä, olisit melko (pokka petti) tyytyväinen tuohon viisiloviseenkin, auringontarkkuudella toimivaan vaihteistoon...Marko A kirjoitti:Tuo on hyvä huomio! Laatikoissa on käytettävyydessä huima ero. 5 - lovisen ollessa tarkka kuin lusikka puurossa
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: 2.0t vai 1.8t?
Joo. Meni ehkä vähän..
Mutta kuule mulla on tuossa OGSatkuAerossa laitettu 4-lovinen vitosen tilalle ihan tarkoituksella. Ja hyvin sillä pääsee, ei siinä mitään. Lähinnä tarkoitus oli verrata noita 5 ja 6 lovisia, kun niissä on toiminta muutenkin eri tuntuinen. Ei pelkästään eroa vaihteiden määrissä. Huomasi hyvin kun itellä oli 5-vaihteinen ja koeajolla tuli sitten testattua 6 vaihteista.
Mutta kuule mulla on tuossa OGSatkuAerossa laitettu 4-lovinen vitosen tilalle ihan tarkoituksella. Ja hyvin sillä pääsee, ei siinä mitään. Lähinnä tarkoitus oli verrata noita 5 ja 6 lovisia, kun niissä on toiminta muutenkin eri tuntuinen. Ei pelkästään eroa vaihteiden määrissä. Huomasi hyvin kun itellä oli 5-vaihteinen ja koeajolla tuli sitten testattua 6 vaihteista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0t vai 1.8t?
1.8t: vääntävämpi alakierroksilla, taloudellisempi. Mukava kaupunkiajossa.
2.0t: tehokkaampi korkeammalla kierrosalueella. Maantien menijä.
Kannattaa ottaa ESP, takapää kun meinaa liukkalla irrota varsin helposti.
2.0t: tehokkaampi korkeammalla kierrosalueella. Maantien menijä.
Kannattaa ottaa ESP, takapää kun meinaa liukkalla irrota varsin helposti.
9-3 SS 1.8t
Re: 2.0t vai 1.8t?
Nimenomaan.vppelt68 kirjoitti:Voi pojat palatkaa kesälaitumille jos noin hiostaa...
Sitten asiaan. Kyllä tuo 1.8t se houkuttelevampi vaihtoehto noista on. Samaahan tämä on kuin ennenkin eli joko pienin malli, koska sillä ei ole oikeasti eroa seuraavaan varsinkaan softapäivityksen jälkeen tai sitten aero.
1.8 vs. 2.0 säästyneet rahat voi sitten sijoittaa vaikka menoveteen.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Re: 2.0t vai 1.8t?
Jos käytetyn hankit, niin katso varustelu, kunto ja kilometrit. Tuossa tulikin aiemmin ne tärkeimmät muissa vastauksissa noitten viritysmahdollisuuksien kanssa. Olikos siinä 2.0t:ssä turbomittari kojelaudassa. 1.8t:ssä sitä ei ole.
Itse ripitin Oman SS 1.8t:n Hirschin lastulla ja olen ollut tyytyväinen. Eli siinä viritys toi pienellä rahalla ja vaivalla parhaiten tehonlisäystä.
Pannujen kestävyyteen en ota kantaa, koska en ole itse tekniikan ihminen, enkä voisi itse tehdä mitään virityksiä autooni.
Itse ripitin Oman SS 1.8t:n Hirschin lastulla ja olen ollut tyytyväinen. Eli siinä viritys toi pienellä rahalla ja vaivalla parhaiten tehonlisäystä.
Pannujen kestävyyteen en ota kantaa, koska en ole itse tekniikan ihminen, enkä voisi itse tehdä mitään virityksiä autooni.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: 2.0t vai 1.8t?
Kattelin tossa noita vaihtoehtoja nettiautossa niin noita 1.8t näyttää löytyvän aika pirusti... Taidanpa mennä kokeilemaan Olariin uutta 9-3:sta, todella hieno mutta onhan toi hintakin aika mahtava Ainoa huono puoli että se on tomaatti.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1955343
Onko uudella 9-3 ja vanhemmalla paljon eroja? Kumman ottaisit itse?
tommy
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1955343
Onko uudella 9-3 ja vanhemmalla paljon eroja? Kumman ottaisit itse?
tommy
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 2.0t vai 1.8t?
Jos nyt vain kysytään uutta tai vanhaa, niin uusi on aina uusi. Minulla on tuo -03 SS 1.8t arc ja sillä on ajettu 78 tkm. M-5 laatikko ja normaalialusta. 16 tuuman vanteet.
Kyllä tämä uusi Aero cabbe 1.9 TTid A6 laatikolla on aivan toisenlainen ajettava ja siis edukseen. Lisäksi tuo uudempi malli on ikäänkuin agressiivisempi muotoilultaan ja siitä pidän kanssa paljon. Tottakai kyseessä on kaksi täysin eri autoa, mutta aina, kun voisin vain valita käytetyn ja uuden välillä, ottaisin uuden.
Kyllä tämä uusi Aero cabbe 1.9 TTid A6 laatikolla on aivan toisenlainen ajettava ja siis edukseen. Lisäksi tuo uudempi malli on ikäänkuin agressiivisempi muotoilultaan ja siitä pidän kanssa paljon. Tottakai kyseessä on kaksi täysin eri autoa, mutta aina, kun voisin vain valita käytetyn ja uuden välillä, ottaisin uuden.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06