Suuttimien erot?
Suuttimien erot?
Nii mitäs eroa noilla oransseilla ja vihreillä suuttimilla oli? Kun vanhassa koneessa oli vihreet ja niitten kans lastu.. nyt vaihdoin koneen missä noi oranssit, onko paremmat? Toimiiko ton vanhan lastun kanssa vai tarviiko vaihtaa takasin vanhat?
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Suuttimien erot?
lucas CU14 missä vihreät 250?cc tarvii polttoaine lastun....
CU14.1 missä oranssit 290cc ei tarvitse. Tämä osaa kompensoida korkeamman ahtopaineen tarvitsemaa lisäpolttoainetta....
Ei varmaankaan kannata sekoittaa ohjausjärjestelmiä ja suuttimia.
Menee korkeintaan polttoainetalous ja tehot...
CU14.1 missä oranssit 290cc ei tarvitse. Tämä osaa kompensoida korkeamman ahtopaineen tarvitsemaa lisäpolttoainetta....
Ei varmaankaan kannata sekoittaa ohjausjärjestelmiä ja suuttimia.
Menee korkeintaan polttoainetalous ja tehot...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Suuttimien erot?
Jatkoa aiheeseen:
Mitä eroa on Lucas CU14 ja CU14.1 ?
Onko
- sama boxi (muutakin eroa kuin lastun binääri ja tarra kyljessä)?
- sama immu?
- sama johtosarja"
Faktaa ja perusteluja asiasta miksi CU14.1 (290cc) riittää pidemmälle kuin CU14 (260cc) muuta kuin suuttimien koko. Eli onko CU14.1 kartta tehty pidemmälle? Eli riittääkö vakiona isommille ilmamäärille? Vai sattuuko siinä nyt vaan olemaan suuremmat suuttimet.
Onko CU14.1 "ilmamääräkatkaisua", eli vaatiiko CU14.1 lastun että voi ahtaa ~0.7bar?
Jos haluan päivittää CU14 -> CU14.1, ei taida riittää että vaihdan pelkästään suuttimet ja lastun?
Mitä eroa on Lucas CU14 ja CU14.1 ?
Onko
- sama boxi (muutakin eroa kuin lastun binääri ja tarra kyljessä)?
- sama immu?
- sama johtosarja"
Faktaa ja perusteluja asiasta miksi CU14.1 (290cc) riittää pidemmälle kuin CU14 (260cc) muuta kuin suuttimien koko. Eli onko CU14.1 kartta tehty pidemmälle? Eli riittääkö vakiona isommille ilmamäärille? Vai sattuuko siinä nyt vaan olemaan suuremmat suuttimet.
Onko CU14.1 "ilmamääräkatkaisua", eli vaatiiko CU14.1 lastun että voi ahtaa ~0.7bar?
Jos haluan päivittää CU14 -> CU14.1, ei taida riittää että vaihdan pelkästään suuttimet ja lastun?
Re: Suuttimien erot?
En ole vertailut CU14.1 ja 14 autoa... EPC:stä löytynee erot.f-19 kirjoitti:Jatkoa aiheeseen:
Mitä eroa on Lucas CU14 ja CU14.1 ?
Onko
- sama boxi (muutakin eroa kuin lastun binääri ja tarra kyljessä)?
- sama immu?
- sama johtosarja"
Faktaa ja perusteluja asiasta miksi CU14.1 (290cc) riittää pidemmälle kuin CU14 (260cc) muuta kuin suuttimien koko. Eli onko CU14.1 kartta tehty pidemmälle? Eli riittääkö vakiona isommille ilmamäärille? Vai sattuuko siinä nyt vaan olemaan suuremmat suuttimet.
Onko CU14.1 "ilmamääräkatkaisua", eli vaatiiko CU14.1 lastun että voi ahtaa ~0.7bar?
Jos haluan päivittää CU14 -> CU14.1, ei taida riittää että vaihdan pelkästään suuttimet ja lastun?
Mutta olen ymmärtänyt että 14.1kartta on laajempi, T16:han ahtaa ~0.7bar jo vakiona.
Itselläni on 14.1 ohjaus järjestelmä sekä 1barin ahdot ja pysyy dynollakin rikkaalla ilman mitään lastuja.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Suuttimien erot?
Joo kiitti mutta enemmän faktaa ja teoriaa kiitos. Vielä ei kunnollista vastausta kysymyksiini tullut.
Ja EPC ei tiedä kyllä noiden boxien eroja sitten yhtään. Katsomattakin on selvää että osanumerot niissä ei ole samat! Minua kiinnostaa onko se mystinen rauta sielä kuorien sisällä sama.
Ja EPC ei tiedä kyllä noiden boxien eroja sitten yhtään. Katsomattakin on selvää että osanumerot niissä ei ole samat! Minua kiinnostaa onko se mystinen rauta sielä kuorien sisällä sama.
Re: Suuttimien erot?
14.1:ssä on isompi firmis kuin 14.0:ssa, se on ainakin varmaa.
Muistaakseni silti 14.1-ässässä on vakiona sellainen firmis, joka ei tykkää isoista ahdoista, eli bentsa , , , , , lastu tarvitaan, jos 14.1-ässää viritetään.
Muistaakseni silti 14.1-ässässä on vakiona sellainen firmis, joka ei tykkää isoista ahdoista, eli bentsa , , , , , lastu tarvitaan, jos 14.1-ässää viritetään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Suuttimien erot?
No nyt tuli aika mutua.fforslund kirjoitti:lucas CU14 missä vihreät 250?cc tarvii polttoaine lastun....
CU14.1 missä oranssit 290cc ei tarvitse. Tämä osaa kompensoida korkeamman ahtopaineen tarvitsemaa lisäpolttoainetta....
CU14.0 M90 ässässä sisältää ilmamassarajoituksen ~0,7bar joka lähtee pois lastuttamalla. Muuten ei ole mitään merkittävää eroa näiden kahden välillä paitsi suuttimet. Massamittarit sun muut ovat samoja.
Firmwaren koko riippuu vuosimallista (kokoja on 3 eri, 64kb, 128kb ja 256kb) mutta 14.1:n 128 ja 256 sopivat ristiin. Niitä virisoftia löytyy sekä 14.0 että 14.1 tarvittaessa eikä taida hinnasta jäädä kiinni.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimien erot?
Oletko jaksanut vilkaista niiden 128 ja 256kbit firmisten eroa, onko 256kb imagessa vaan sama data kahteen kertaan, vai onko jossain vaiheessa kasvettu oikeasti rajan yli?
Voitko varmistaa myös tuon, että onko 14.1-ässässä oikeasti sitä ilmamassakatkaisua, vai ei?
Muistelen, että F-19:n yhden kaverin 14.1-ässää on viritetty, mutta sitä en muista, että pitikö se purkki softata uudestaan.
Voitko varmistaa myös tuon, että onko 14.1-ässässä oikeasti sitä ilmamassakatkaisua, vai ei?
Muistelen, että F-19:n yhden kaverin 14.1-ässää on viritetty, mutta sitä en muista, että pitikö se purkki softata uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Suuttimien erot?
Ei ole tullut kovin paljoa tarkemmin katseltua sitä 256kbit versiota joten en nyt muista. Taisi olla että menee ihan vähäsen yli 128k rajan vain, eli ei ole samaa kahteen kertaan.
Voin vahvistaa sen että 14.1 versioissa ei ole ilmamassakatkaisua.
Voin vahvistaa sen että 14.1 versioissa ei ole ilmamassakatkaisua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimien erot?
Onnistuuko päivitys CU14.1:ksi lastua ja suuttimia vaihtamalla? Vai pitääkö vaihtaa suuttimet ja koko boxi (mutta ei muuta)?
Eli johtosarjat on varmaan yhteneväiset?
Alkuperäiselle kysyjälle, lastu/boxi kannattaa valita suuttimien mukaan. Jos lastu on tehty oransseille niin sitten oranssit 290cc virtaavat jne.
Eli johtosarjat on varmaan yhteneväiset?
Alkuperäiselle kysyjälle, lastu/boxi kannattaa valita suuttimien mukaan. Jos lastu on tehty oransseille niin sitten oranssit 290cc virtaavat jne.
Re: Suuttimien erot?
En tiedä onnistuuko 14.1 päivitys pelkästään firmiksellä ja suuttimilla. Johtosarja ja muu pitäisi olla samaa. Kokeilemallahan tuo selviää.
Jos pitäisi veikata niin sanoisin, että luultavasti onnistuu.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimien erot?
ei se ainakaan aivan samaa ole, olivat ne hiukanerilaisia mitä joskus katselin kun vierekkäin olivat.. lastuista: cu14 on 64 kt, cu14.1 on 128 kt ja vihreät suuttimet, cu14.1 ja oranssit suuttimet 256 kt.
edit: puu kaatui ja piti se käydä pois tieltä raivaamassa, olikin sillä aikaa jo tullut paljon lisäyksiä..
edit: puu kaatui ja piti se käydä pois tieltä raivaamassa, olikin sillä aikaa jo tullut paljon lisäyksiä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Suuttimien erot?
Nii onko se nyt kilotavua vai kilobittiä se EPROMin koko? Mulla on yks CU14.0-image tuossa ja se vie kovalevyltä 8kB (kilotavua), joka on sama asia, kuin 64kb (kilobittiä).
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Suuttimien erot?
Bittejä se koko on. Eli 64kb, 128kb, 256kb on eprommien koot. Dumppien koot tavuina tietenkin jaettuna kahdeksalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimien erot?
http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/pin/2764.txtjcarlson kirjoitti:En tiedä onnistuuko 14.1 päivitys pelkästään firmiksellä ja suuttimilla. Johtosarja ja muu pitäisi olla samaa. Kokeilemallahan tuo selviää. ;) Jos pitäisi veikata niin sanoisin, että luultavasti onnistuu.
http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/pin/27128.txt
http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/pin/27256.txt
Joo-o, joko sieltä puuttuu A13 ja A14 tai sitte ei.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)