Apuva... Ajelin juuri kotiin -02 vm. 9-5:lla (ajettu yht. 125 tkm) ja huomasin, että tiputtaa masiina bensaa alle. Sukelsin asvalttiin ja kas! Nyt sitten kirjoittaa todellinen tekniikan Einstein... Siis:
Oikealla puolella, takarenkaan edessä on a) bensapumppu (ei kai siellä?), b) höyrystinventtiili, c) bensansuodatin (?? Eikös se löydy samalta suunnalta kuin bensapumppu?)... tai siis:
d) mikä lie lieriö, joka on suojattu muovikuorella, ja joka nyt siis tiputtaa ellei suorastaan valuttaa tätä ah niin edullista menonestettä pitkin pitäjää.... Mitä teen? Ko. osan uskaltanee ottaa tutkimuksen alle, onko korjattavissa (avattavissa ja puhdistettavissa) vai meneekö heti huomenissa vaihtoon??
Höyrystinventtiili vain mikä lie...?
Re: Höyrystinventtiili vain mikä lie...?
Bensansuodattimesta taitaa olla kyse, se on suojakuoren alla. Uskaltaa irrottaa tutkimusta varten, luultavasti joko on syöpynyt puhki tai liitos alkanut vuotaa. Uusi suodatin tilalle vaan, se on ihan hyvä muutenkin vaihtaa silloin tällöin.
Ennen irrotusta kannattaa poistaa vaikka bensapumpun sulake ja startata ja antaa käydä kunnes sammuu niin ei ole niin paljoa painetta bensalinjoissa avatessa.
Ennen irrotusta kannattaa poistaa vaikka bensapumpun sulake ja startata ja antaa käydä kunnes sammuu niin ei ole niin paljoa painetta bensalinjoissa avatessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Höyrystinventtiili vain mikä lie...?
Juu, bensafiltterihän se, kuten edellä kerrottiin.
Viime lauantaina tuli tuo vaihdettua, mites se nyt menikään:
17 ja 19 milliset kiintoavaimet ja iso jakari hollille, hylsyt ei oikein mahdu filtterin päätyjen banjopulttien avaamiseen. Sulake numero 19 pois kojelaudan päädyn sulakerasiasta ja starttia kunnes auto ei suostu käynnistymään.
Sitten banjot auki kiintoavaimilla (erikokoiset kannat eri päädyissä), jakarilla pidetään vastaan filtterin rungon kanteista. Kun banjot on irti ja pari kolme desiä bensaa on liruutettu maahan (jos astia unohtuu alta
), niin filtteriä kiinnipitävä panta irti 10 millisellä hylsyllä. Siinäpä se sitten onkin, uusi filtteri paikoilleen käänteisessä järjestyksessä.
Huomioi bensan virtaussuunta, filtterissä on nuoli merkkinä sille.
Viime lauantaina tuli tuo vaihdettua, mites se nyt menikään:
17 ja 19 milliset kiintoavaimet ja iso jakari hollille, hylsyt ei oikein mahdu filtterin päätyjen banjopulttien avaamiseen. Sulake numero 19 pois kojelaudan päädyn sulakerasiasta ja starttia kunnes auto ei suostu käynnistymään.
Sitten banjot auki kiintoavaimilla (erikokoiset kannat eri päädyissä), jakarilla pidetään vastaan filtterin rungon kanteista. Kun banjot on irti ja pari kolme desiä bensaa on liruutettu maahan (jos astia unohtuu alta

Huomioi bensan virtaussuunta, filtterissä on nuoli merkkinä sille.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Höyrystinventtiili vain mikä lie...?
Kiitokset! On tämä vaan erinomainen foorumi!