Taustapeilin purkaminen (ja peruutustutkista)
Taustapeilin purkaminen (ja peruutustutkista)
Kyselin aiheesta aiemmin peruutustutka-threadissa, mutta vastauksia ei paljoa sadellut. Ostin siis peruutustutkan, jonka näyttö on integroitu mukana tulevaan taustapeiliin. Peilin saisi kiinni kuulanivelellä alkuperäisen peilin tilalle alkuperäiseen peilivarteen.
Ongelma: Peili ei ilmeisesti irtoa varresta ehjänä. Eikö täällä kukaan ole tosiaan ihmetellyt taustapeiliä lähemmin? Miten se peili on siihen kuulaniveleen edes saatu kiinni? Miten tuo peili on kasattu? Siellä sisällähän on mekaniikkaa. Kuulanivelen vieressä peilin kuoressa on noin 3x5mm lovi, mitäköhän varten tuo on olemassa?
Ongelma: Peili ei ilmeisesti irtoa varresta ehjänä. Eikö täällä kukaan ole tosiaan ihmetellyt taustapeiliä lähemmin? Miten se peili on siihen kuulaniveleen edes saatu kiinni? Miten tuo peili on kasattu? Siellä sisällähän on mekaniikkaa. Kuulanivelen vieressä peilin kuoressa on noin 3x5mm lovi, mitäköhän varten tuo on olemassa?
Viimeksi muokannut SS, La Elo 16, 2008 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen
Kiitän, tuo oli hyvä tieto. Ihmettelinkin kun rungossa ei näy minkäänlaista saumaa. Onkohan tuo varren nivelkin puristettu sisäpuolelta kasaan ennen lasin kiinnitystä?Lasi on kiinitetty liimaamalla ja kehys on kutistettu paikalleen.
Osaako kukaan sanoa, paljonko tuollainen peili maksaa?
Miksiköhän tuollaisia peilinäyttöjä myydään, jos noita ei saa siististi asennettua

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen
eiks vetokoukku olis ajanut saman asian
ei vaan (vitsi) kunnollisella näytöllä ja kameralla olisin itelleni hankkinut.
voi sit sijoittaa minne sen haluaa ja säästyis hyvä peili

ei vaan (vitsi) kunnollisella näytöllä ja kameralla olisin itelleni hankkinut.
voi sit sijoittaa minne sen haluaa ja säästyis hyvä peili

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Taustapeilin purkaminen
No se kyllä löytyisi, koukkuosa lojuu kontin pohjalla irrallaaneiks vetokoukku olis ajanut saman asian![]()

Kameraa tuossa ei ole (kamera oliskin paras vaihtoehto), vaan etäisyysnäyttö ja tieto kummassa reunassa este on, ilmestyy peilin pintaan (Biltema, 79e). Tänään viimeksi kirosin ahtaalla parkkipaikalla, kun ei tuon takapään sijaintia tahdo hahmottaa, varsinkaan kun toisen auton nokan sijaintia siellä takana ei millään näe.
Tuon peiliversion ostin siksi, että tuon avulla asennuksen saisi todella siistiksi. Varsinkin kun tuo sarjan mukana tullut peili on laajakulmaversio, helpottaa kummasti havainnointia kun näkee oikeasta takasivuikkunasta ulos peilin kautta.
Kai täällä nyt joku on moisen asennellut?
E: Toki tuon saa myös orkkispeilin päälle kiinni, mutta aika tökerö siitä niin tulee..
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen
No kun ideana oli juurikin sellainen siisti asennus, joka ei vaatisi turhia tingelitangeleita kojelautaan. Taustapeili olisi juuri sellainen, jos tuon saisi siististi orkkispeilin tilalle. Tuohan on muuten normaali peili, mutta peruutettaessa alareunaan (peililasiin) ilmestyy metrilukema ja tieto esteen paikasta. Ärsyttävät piippaukset saa pois, mikä oli yksi kriteeri valintaan. Kameraa tuossa ei siis ole, enkä ala tuon takia soitinta vaihtamaan.Siistein asennus on piiloasennus ilman mitään turhia tingelitangeleita taustapeilissä, varsinkin kun orkkispeili himmenee automaattisesti.
Jos näyttö on ehdoton, nin hommaa peruutuskamera ja näytöllinen soitin (johon se peruutruskameran kuva tulee), niin ei tule tingelitangeleita lisää.
Orkkispeili ei himmene automaattisesti eikä sillä muutenkaan ole mitään virkaa. Nytkin mulla on orkkispeilin päällä panoraamapeili (jollainen tuo tutkankin peili on) jolla näkee oikeasta takasivuikkunasta ulos, eli kuollutta kulmaa ei jää. On muuten todella mukava ominaisuus esimerkiksi kaistaa vaihtaessa.
Määrittele kunnollinen.Hommaa mielummin kunnollinen peruutustutka, ettet ole täällä hetken päästä narisemassa peruutustutkan epämääräistä toimintaa. Peruutustutkan useastiasentaneitakin löytyy myös täältä foorumilta.
E: Ei muuten tule mieleen yhtään kertaa, jolloin olisin käyttänyt peilin himmennystoimintoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen
Ajan ympäri vuoden sellaiset 120km päivässä (josta arviolta 15tkm pimeässä), joten pimeällä kyllä tulee ajettua ihan tarpeeksi. Panoraamapeili vähentää sen verran valon voimakkuutta, ettei muiden valoista häikäisty. Sitäpaitsi harvemmin perässäni kukaan roikkuu 
Keskustelu alkaa nyt pikkuhiljaa karkaamaan alkuperäisestä aiheesta.
Mieluusti kuulisin tarkkoja malleja ja merkkejä, jotka on todettu 100% toimiviksi. Kaupan hyllyssä kun on paha sanoa, mikä toimii ja mikä ei.

Niin katson minäkin, mutta koska oikeanpuoleisesta peilistä puuttuu laajakulmareuna, näkee siitä todella rajoitetun kaistan auton kylkeä pitkin. Panoraamapeilillä näkee oikealle takaviistoon sellaiseen kulmaan, jota oikeasta sivupeilistä ei näe. Lienetkö koskaan ajanut autolla, jossa on panoraamapeili kun noin kärkkäästi muita arvostelet? Kaiken lisäksi alkuperäisen peilin kuvakenttä on sen verran kapea, että se hädintuskin kattaa koko takalasin. Ainakin pitkällä ihmisellä kun joutuu pitämään penkkiä taimmaisessa asennossaa ja olemaan kaukana peilistä.Sinä et ole sitten koskaan huomanut korin OIKEALLA puolella olevaa peiliä (joka on muuten sisältä säädettävissä näkyvyyden takaamiseksi), kun tingelitangelipeiliä olet laittanut (ja laittamassa) taustapeilin päälle/paikalle.
Minä katson em. oikeanpuoleisesta peilistä ennen kaistanvaihtoa oikealle.
Keskustelu alkaa nyt pikkuhiljaa karkaamaan alkuperäisestä aiheesta.
Ok, eli sinulla lienee pitkäkin käyttökokemus ko. tutkasta kun tiedät ettei kyseinen malli ole kunnollinen? Juuri tällä samalla foorumilla ko. lafkan halvinta tutkaa on kehuttu.Kunnollinen peruutustutka on sellainen, joka ei ana virhehälytyksiä ja toimii varmasti kelissä kuin kelissä.
Mieluusti kuulisin tarkkoja malleja ja merkkejä, jotka on todettu 100% toimiviksi. Kaupan hyllyssä kun on paha sanoa, mikä toimii ja mikä ei.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen (ja peruutustutkista)
Mitenköhän tuo tieto auttaa itse ongelmaan? Tämän aiheen vierestä keskustelun voisi lopettaa, kiitos.
Kerrot ilmiselviä asioita, eli suosittelet ostamaan kerralla toimivan tutkan, muttet kuitenkaan kerro, mikä vika tuossa ostamassani on. Vai onko rivien välistä luettavissa se, ettei Saabiin saisi asennella muita kuin merkkiliikkeestä ostettuja tutkia ja peilejä?
Kerrot ilmiselviä asioita, eli suosittelet ostamaan kerralla toimivan tutkan, muttet kuitenkaan kerro, mikä vika tuossa ostamassani on. Vai onko rivien välistä luettavissa se, ettei Saabiin saisi asennella muita kuin merkkiliikkeestä ostettuja tutkia ja peilejä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Taustapeilin purkaminen (ja peruutustutkista)
Tuli sellainen vaihtoehto mieleen, että jostain motonetistä sun muista varmaan saa tarviketaustapeilejä. Toimisiko tuo ostamasi tutka sellaisessa, eli voisiko sitä mahdollisesti laittaa sellaiseen kiinni?
Ideana siis irrottaa tuo orkkispeili kokonaan, eli pitää se ehjänä, ja laittaa tilalle jokin tarvikepökäle ja virittää tuo uusi tutka+peili -laitteisto siihen? En ole kokeillut enkä omaa kokemusta aiheeseen liittyen, mutta tuumailin sen olevan yksi mahdollinen vaihtoehto, kenties jopa aika edullinen sellainen.
Ideana siis irrottaa tuo orkkispeili kokonaan, eli pitää se ehjänä, ja laittaa tilalle jokin tarvikepökäle ja virittää tuo uusi tutka+peili -laitteisto siihen? En ole kokeillut enkä omaa kokemusta aiheeseen liittyen, mutta tuumailin sen olevan yksi mahdollinen vaihtoehto, kenties jopa aika edullinen sellainen.
Re: Taustapeilin purkaminen (ja peruutustutkista)
On käynyt mielessä, mutta ei noissa sopivia ole tarjolla. Tuo peilin varsi on sen verran spesiaali, ettei tuohon käy paikalleen muut kuin Saabin tekeleet. Alkuperäisestä peilistä ei siis tarvitsisi kuin varren, johon tuon uuden näytöllisen peilin voi kiinnittää. Taidan tyytyä toistaiseksi siihen, että kiinnitän tuon alkuperäisen peilin päälle. Ei tuo liene yhtään sen rumempi kuin tuo nykyinen panoraamapeili, tekele on aika ohut.Tuli sellainen vaihtoehto mieleen, että jostain motonetistä sun muista varmaan saa tarviketaustapeilejä. Toimisiko tuo ostamasi tutka sellaisessa, eli voisiko sitä mahdollisesti laittaa sellaiseen kiinni?
Ideana siis irrottaa tuo orkkispeili kokonaan, eli pitää se ehjänä, ja laittaa tilalle jokin tarvikepökäle ja virittää tuo uusi tutka+peili -laitteisto siihen? En ole kokeillut enkä omaa kokemusta aiheeseen liittyen, mutta tuumailin sen olevan yksi mahdollinen vaihtoehto, kenties jopa aika edullinen sellainen.
Väitteidesi perusteella voisin kuvitella, että sinulla on kokemusperäistä tietoa siitä, että kyseisessä laitteessa on jotain vikaa. Kuitenkaan et suostu asiaa millään tavalla perustelemaan etkä kertomaan, onko sinulla ko. lafkan laitteista kokemuksia. Et myöskään ole suostunut kertomaan, mikä se toimiva vaihtoehto sitten on vaikka sellaista niin kovasti suosittelet ostamaan.Kokeile, niin tiedät, mutta älä tule täne narisemaan paskasta.
Ihan yhtä hyvin voisin alkaa väittämään, että Saab on paska auto perustelematta väitettäni mitenkään

Jos jollain on olemassa faktaa ko. tutkan toimivuudesta niin mielelläni minä kokemuksia kuuntelen. Kuitenkin kaikki kokemukset joita Bilteman tutkista on korviini kantautunut, ovat olleet positiivisia, myös tällä foorumilla. Siksi mielelläni kuuntelisin, jos noista on oikeasti negatiivisia kokemuksia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2