Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja Famnium »

kuninkas tuo säädetään kohdalleen että aukeaa vivusta kabiinista..
pitäisi kiristää vaijeria reippaasti kun ei ota kahvasta..
siellä konepelti puolella on kyllä ne metallikuulat joissa kuusiokolo avain ja niitä voi liikuttaa mutta onko muuta tapaa kun ne on ruostuneet niin lahjakkaasti että ei kuusiokolot mene, eikä taltat eikä torxit eikä kissat eikä koirat..
kabiinista käsin kait voi säätää tätä vaijeria vai olenko väärässä.. ?
Kiitoskia..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

säädä ensin vaijerin kuori oikealle kohdalle ja aseta sitten kuulat oikeille kohdille. Kabiinissa ei ole säätöjä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja Famnium »

ok, eli millähän noita ruostuneita kuulia saisi auki, jollain on varmasti ollut sama tilanne joskus. kun hyvin pieni kuusiokulma siinä on mutta pyöristyy heti kun vääntää kun on saanut hieman korroosiota.. 8O
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Famnium kirjoitti:ok, eli millähän noita ruostuneita kuulia saisi auki, jollain on varmasti ollut sama tilanne joskus. kun hyvin pieni kuusiokulma siinä on mutta pyöristyy heti kun vääntää kun on saanut hieman korroosiota.. 8O

Liotat niitä muutaman päivän CRC:n penetrationilla :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Famnium kirjoitti:ok, eli millähän noita ruostuneita kuulia saisi auki, jollain on varmasti ollut sama tilanne joskus. kun hyvin pieni kuusiokulma siinä on mutta pyöristyy heti kun vääntää kun on saanut hieman korroosiota.. 8O
Siis säädät sen kuoren, kuskin puolen lampun kohdilta se kuori kiristetään sillä lirpakkeella lukkopeltiin. Tuskin on tarvetta alkaa puljaan niitten palluroitten kanssa.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja Famnium »

noniin, kunnon vanha crc avasi pultit ja konepelti aukeaa nyt hienosti vivusta, ja menee jopa kiinni :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Konepellin aukauisuvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sen verran vinkkiä, että itselläni tuo vaijeri kuorineen menee kuskinpuolen sisälokarin yläpuolella. Vaijerilla on siis eri säädöt riippuen siitä onko sisälokari paikoillaan vai ei. Säädöt tulee siis tehdä sisälokari paikoillaan. En tiedä onko standardin mukaista, mutta näin se oli mulla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin