Nyt on pikku vilkku ostettu ja haettu!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Nyt on pikku vilkku ostettu ja haettu!

Viesti Kirjoittaja jara »

Nyt on pojalla uusi vm.71 2-ovinen 99 aj. 106 tkm vihreä paholainen...
Kori ei tartte hitsiä kuin nimeksi! :D

Tarkoitus rekisteröidä ajoon ja jossakin vaiheessa ehkä hiukka päivittää tekniikkaa... turpiiniksi.... :wink:

Mutta ilmoittelen mitä osia tulen tarvitsemaan foorumilla myöhemmin.
Kiitos kaikille autoaan tarjonneille!!!

T. Jara
Viimeksi muokannut jara, Pe Heinä 30, 2004 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikö ole museoautoksi kelvollinen, kun on noin vähän ajettu?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Onnittelut Jara! Kai me pian saamme kuvia nähtäville :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

eikös tuollainen kannattaisi pitää orkkiskuntoisena, ja ostaa vähän nuorempi saappi rakentelukohteeksi.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Kuvia tulee heti, kun haen auton. Omistaja lomailee, mutta eiköhän se siitä homma ala lutviutumaan... :wink:
Se oli niin reppanan näköinen pikkusine etuvilkkuineen ja kiiltävine kromineen... :( että ostettava se oli!
Museorekisteröintiäkin olen ajatellut, riippuu nyt siitä, kuinka vuosia seissut tekniikka( jarrut ja kone ym) alkaa pelittää. Kone 1.85l.
Kokeiltiin ja kyllähän se kone nätisti pyöri.
:? Auto on ollut vain 4.llä omistajalla ja historia tiedossa tähän päivään asti. :wink:
Tarvetta olis alkuperäisille etupenkeille( matalat ilman niskatukia) väriltään ruskeat.
Kori on alkup.värissä ja hitsattavaa löytyy vasemmasta takakontin kulmasta( vanerin alla) ja takakaaren lopusta sentin matkalta. Muuten suojattu alusta ja kotelot hyvin.

Mutta oishan se kiva aihio turboksi ilman mitään päällepäin näkyvää...
Paitsi ems alut tai incat... :lol:
Saa nähdä miten lupien kanssa.... :?:
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Turboilusta...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Sanonko.. en.. sanompas!
Tommonen '7x 1.8 koneella olis munkin mielestä hieno aihio entisöintiin. Niitä kun ei kohta ole enää paljoa liikkeellä. Arvokin nousee..

Jos sä välttämättä haluat turbo'99 sleeperin tehdä niin hommaa '8x 4-ovinen ysiysi, miel. vielä "petro" ja ruuvaa siihen se T16. Alle 15" levitetyt pyörät, joissa vaikka sit 205-215 tassut ja vakio '84:sen kehä. Sit se JT:n 3" rööri vielä piiloon jotenkin niin että taakse ei näy kuin pikkusen putken päätä... Muuten sit kaikki vakiota , ahtopainemittarikin piiloon jotenkin alkup. mittariston sekaan.. Niin ja ajat aina joku "pappamallin" lakki päässä. Tuossapa aihioa.. pitäisköhän hakea faijan vanha tuplaysi mökiltä ja pistä telakalle???
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jara tuhannet onnittelut!! Hienoa että pelastit tuon.

btw, näitä on vielä: huuto.netissä näyttäis olevan neliovinen tuollainen (naantali)

Luca
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onneksi olkoon!Jos se on hyvä aihio pidä ihmeessä orginaalina.Tämä on minun mielipiteeni asiasta.No tee niin tai näin,pääasia että autolla ajetaan. :wink:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kun on kokenut 99 turbon ja kun on kokenut vanhan 99:n, niin kyllä täytyy sanoa, että ajatus piristetystä rautapuskurista on herkullinen. Kyllä näitä museoaihioita tänne vielä jää. Toki haluaisin, että auto näyttää sen jälkeenkin vielä 71:ltä.

Totuus kuitenkin on, että tuplaysejä aihioiksi meiltä vielä löytyy, joten omistajalle jätetään se viimeinen sana sanottavaksi...

Ajoa, sitä nämä kaipaa 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Totta turiset. Omistajahan sen viimekädessä ratkaisee. Ei nuita 70-luvun pelejä ole liikenteessä paljoakaan. Huolella tehty turbotus näyttää hyvältä ja kestää ajoa siinä missä muutkin. Kyllähän siinä varmasti haavi loksahtaa monelta auki, jos joku -71 kromipuskurinen 99 lähtee renkaat ulvoen liikennevaloista 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hyvällä maulla muskeloitu rautapuskurinen 99 voi olla äärettömän makea peli. Katsokaapa esim connyn seiskaykköstä http://www.saab99.net sivuostolta, voi luoja että tykkivanteet pukee rautapuskurista hyvin!

Ja noi puskurin kävyt, ne on ihan ehdottomat, ne tuo "sitä jotain" tuohon rautapuskurin ilmeeseen.

Luca
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Jos ja kun turbotus autooni tulee, niin päällepäin säilytän auton orkkiksena ainoastaan vanteet muuttuvat.
Mutta voipihan se olla niinkin, että orkkiksena se pysyy ja jää jälkikasvulle ajoon... :D

Katsellaan ja loppujen lopuksi lompakko sanelee mitä tehdään... :wink:
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Säilytä orkkis tekniikka kumminkin jos meinaat piristää kulkupuolta
helpompi sitten muuttaa orkkikseksi.
Ari 1622
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Jaran puolesta viestitän että hän on yllättävien käänteiden johdosta myymässä kyseistä ostostaan. Auto on ajokuntoinen.

Jaran saa kiinni puhelimella: 0400-782337

lisätietoja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0000#60000
Vastaa Viestiin