Eli taas pieni probleema:
Tyhjäkäynti on OK, mutta kierroksilta (3-4000) kun päästää kaasun niin sammuu samantien.
Epäilen alipainevuotoa, mutta kaikki letkut näyttäisi olevan OK.
Jostain syystä auto ei sammu kun avaan öljykorkin, tai irrotan venttiilikopasta sen huohotusletkun.
Takaiskuventtiili toimii ja bp:n yhdystanko on paikallaan.
Ilmamassamittari vaihdettu viikko sitten.
Tyhjäkäyntimoottori putsattu syksyllä.
Kiitos etukäteen auttajille.
Sammuu kuumana
Sammuu kuumana
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Sammuu kuumana
Sori Mimmi, tarkoitin sitä hukkaportin kelloa, vai mikä se nyt on nimeltään?
Ei kai taas se vanha virtahukka / paska akku voi aiheuttaa tuota oiretta?
Ajoin tänään ensi kerran kuuteen viikkoon ja röpötteli ensimmäiset 5 minuuttia. Taas kun pata oli lämmin, niin johan sammui heti kun pudotti kaasun kierroksilta.
Ei kai taas se vanha virtahukka / paska akku voi aiheuttaa tuota oiretta?
Ajoin tänään ensi kerran kuuteen viikkoon ja röpötteli ensimmäiset 5 minuuttia. Taas kun pata oli lämmin, niin johan sammui heti kun pudotti kaasun kierroksilta.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Sammuu kuumana
Ittellä tuli kesälomareissulla täsmälleen samat oireet. Kaksi letkua oli haurastunut. Toinen oli se huohotinletku siinä venttiilikopan ja imusarjan välillä, jossa on takaiskuventtiili ja toinen (todennäköisempi tälle oireelle, koska oireet ei parantuneet huohotinletkun korjauksen jälkeen) ihan ohut letku jossain relekopan alla, jolla oli vaikutusta myös ahtomittariin, joka ei mennyt koskaan alipaineelle, ahdoilla näytti kuitenkin liki normaalisti. Bypass-venttiiliä täällä epäiltiin, mutta sitä ei tarvinnut vaihtaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari