Tonnari sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä. Lähtee käyntii heti startessa. Välillä toimii ihan hyvin voisko olla ohjausyksikkö(moduli) siinä kuskin siiven päällä ?
Kun siihen palikkaa naputtelee niin sammuu. Vai voiko ollasiihen menevä johtonippu jotekin viallinen kun on siinä vähän sellaisella mutkalla. Onko kenelläkään ollut vastaava vikaa kun Saabeissa ei ole yleensä mitään vikaa.
Saab 9000 2.0 CD 1990 AUTOMATIC
kilo kirjoitti:Tonnari sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä. Lähtee käyntii heti startessa. Välillä toimii ihan hyvin voisko olla ohjausyksikkö(moduli) siinä kuskin siiven päällä ?
Kun siihen palikkaa naputtelee niin sammuu. Vai voiko ollasiihen menevä johtonippu jotekin viallinen kun on siinä vähän sellaisella mutkalla. Onko kenelläkään ollut vastaava vikaa kun Saabeissa ei ole yleensä mitään vikaa.
Saab 9000 2.0 CD 1990 AUTOMATIC
No, jos olet naputellut kyseistä osaa ja sammuu, niin eiköhän se vika silloin siinä
ole. Muutoin vois epäillä DI-kasettia. Olikos siihen boksiin johtonipulta jokin liitin,
vois puhdistaa sen.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Itsellä on autossa samanlaista vikaa eli 9000 2,3 l Täyspaineinen turbo manuaalina.
Vian paikallistin todennäköisimmin alipainevuodoksi, koska tietääkseni moottorin pitäisi sammua kun koneen käydessä nappaa öljyntäyttökorkin auki, mutta itselläni vain ennestään hiukan pätkivä tyhjäkäynti huononi entisestään. Kattelin että vois johtua niistä läpivientikumeista joiden pitäisi tiivistää huohotin letku venttiilikoppaan, koska kun painoin kädellä letkukaraa paremmin venttiilinkopan läpivienti kumiin niin käynti parani selvästi eikä enään silloin tällöin tussauttanut putkessa. Ne läpivientikumit olivat todella väljän oloiset ja samanlaisia näytti olevan imusarjassa ''tiivistämässä'' alipaineletkujen karat imusarjaan.
Kysynkin että mistä kannattaisi katsella uusia läpivienti kumeja ?
Aion vaihtaa samalla myös imusarjaan tulevat läpivientikumit.
Mietin vaan uusien hintaa sekä kestävyyttä jos jollain on kokemusta niin lukisin mielelläni.
Ja lopuksi täytyy kysyä että kuinka paljon alipainetta pitäisi tulla esim. moottori jarruksessa ? Kun itsellä alipainetta tulee tyhjäkäynnillä ahtopaine mittarin mukaan 0,4 bar ja kovimmassakaan moottori jarrutuksessa ei tule sen enempää.
Sitten vielä hukkaportista sen verran että kuinka paljon sen kuuluisi täyspaineisessa pitää paineita kun sen koeponnistaa ? Eli maksimiahdot 1,08 bar vai pelkät peruspaineet ?
AkiZZa kirjoitti:
Kysynkin että mistä kannattaisi katsella uusia läpivienti kumeja ?
Aion vaihtaa samalla myös imusarjaan tulevat läpivientikumit.
Mietin vaan uusien hintaa sekä kestävyyttä jos jollain on kokemusta niin lukisin mielelläni.
Ja lopuksi täytyy kysyä että kuinka paljon alipainetta pitäisi tulla esim. moottori jarruksessa ? Kun itsellä alipainetta tulee tyhjäkäynnillä ahtopaine mittarin mukaan 0,4 bar ja kovimmassakaan moottori jarrutuksessa ei tule sen enempää.
Sitten vielä hukkaportista sen verran että kuinka paljon sen kuuluisi täyspaineisessa pitää paineita kun sen koeponnistaa ? Eli maksimiahdot 1,08 bar vai pelkät peruspaineet ?
saabilta kumit ehdottomasti, motonet myy tähän paikkaan pelkkää paskaa, ei kestä ne kumit, niinkuin ei moni muukaan motonetin kumi-osa (scantech).
kyllä se pitäisi moottori jarrutuksessa sinne 0,6-0,7 tienoille mennä ainakin.. onko mittarin ja letkujen toimivuus varmistettu mitenkä?
peruspaineet ~puolet maksimi ahdoista yleisesti ottaen karkeasti... tuo sinun lukema siis maksimi ahdot..
kilo kirjoitti:Tonnari sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä. Lähtee käyntii heti startessa. Välillä toimii ihan hyvin voisko olla ohjausyksikkö(moduli) siinä kuskin siiven päällä ?
Kun siihen palikkaa naputtelee niin sammuu. Vai voiko ollasiihen menevä johtonippu jotekin viallinen kun on siinä vähän sellaisella mutkalla. Onko kenelläkään ollut vastaava vikaa kun Saabeissa ei ole yleensä mitään vikaa.
Saab 9000 2.0 CD 1990 AUTOMATIC
mitä paikkaa meinaat tuolla kuskin siiven päällä?? mikä boksi se on? auto ilmeisesti jo DI?
Se on siinä akun ja pissapojan säiliön vieressä.
Bosch moduli mikä on pelkkä PÄÄTEASTE. Sellainen kuusinapainen.
Uusi hankittu ja asennettu ja vika korjaantui.
AkiZZa kirjoitti:
lisää vinkkejä alipainevuodon löytymiseksi otetaan mielellään vastaan.
Jostain olin lukevinani, että sumutinpullolla sumuttelee vettä imuletkuille,
ilmeisesti näin saa aikaan jonkinlaista käyntihäiriöö. Vois sillain ainakin saada
paikannettua vian. Joku viisaampi osanee kertoo enemmän.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Kävin tänään alipaineletkuja läpi järjestelmällisesti imusarjasta alkaen menemättä kuitenkaan kojelaudan alle.
Koitin imaista myös by-passin alipaine letkusta mutta se ei pitänyt alipainetta yhtään ja kun letkuun puhalsi niin se ei pitänyt myöskään ylipainetta joten onko tämä normaalia vai onko sieltä kalvo tms. paskana ?
kun ongelma on se että auto sammuu silloin tällöin kun laittaa kytkimen pohjaan sekä kaasun pois 3000-4000 kierroksen paikkeilta.
Ja alipainetta ei imusarjaan kunnon moottori jarruksessakaan saa yli 0,4 bar
ja sen verran se on jo tyhjäkäynnillä.
AkiZZa kirjoitti:Vian paikallistin todennäköisimmin alipainevuodoksi, koska tietääkseni moottorin pitäisi sammua kun koneen käydessä nappaa öljyntäyttökorkin auki
TÄH!
Uus pypässi ei ihan hunajaa maksa alkuperäisenäkään saati sitten tarvikkeena