PPC on se laite, jolla BSR:n softa ajetaan sisään autoon. Samalla laitteella saa virityksen pois esim. katsastukseen mennessä.
BSR:ää on varmaan eniten vireistä, enkä ole kuullut ongelmista.
9-5T kirjoitti:Hirsch ei ole laillinen suomessa ilman jarru muutoksia. Miksi viritys täytyy piillottaa katsastussedältä?
Mulla hirsch (155kw)ja muutoskatsastettu suomeen. jarrut on alkuperäiset 288mm ja hyvin on pysyny leimassa. eipä siinä, kohta pitää kiekot ja palat vaihtaa. jospa päivittäisi sitten 308mm. eipä siitä haittaa ole.
Itselläni on BSR:n PPC steg 1 2.3tA:ssa. Ei mitään ongelmia, ja voin kyllä suositella. Eihän auton softa näy katsastuksessa, joten ei ole mitään syytä vaihtaa vakioksi ennen katsastusta.
PPC:n avulla virisoftan asennus on tosi vaivatonta, vaikka ei boksin vaihto sekään ole hankalaa.
Tulpat on vaihdettava useammin kuin vakiossa. Samoin automaattivaihteiston öljyt on vaihdettava riittävän usein jotta laatikko pelaa nätisti.
9-5T kirjoitti:
Muutoskatsastuksessa on tapahtunut virhe, jarrut olisi tarvinnut muuttaa 2.3T alle (220hv) vastaaviksi, vertailuauton oltava samaa mallisarjaa eli 98-05. Tiedän toisenkin Hirschin jossa katsastussetä on mokannut.
Hirsch oli jo muutoskatsastettu Saksassa ja alusta myös. Saksan rek. otteessa oli selvitys muutoksista. Suomessa rekisteröintikatsastuksessa paperille tarttui vain alkup. moottoriteho ja nykyiset kilowatit. Eli inssi mokas myös alustan laittaa rekisteriotteeseen. Myös oma moka ku en tajunnut sitä silloin vaatia, olin niin hurmoksessa uudesta autosta
Kysymyksistäsi päätellen taitaa olla yksinkertaisinta, että soitat PCS Jyväskylään ja sovit ajan BSR sofftan päivitykseen, viet auton sinne ja haet pois parin tunnin kuluttua. Näin on vaivattominta ja yksinkertaisinta ja säästyt monelta murheilta,
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jep, paitsi ettei siinä PPC:n asennuksessa kahta tuntia mene... Tuon Elkpartsilta linkitetyn viriboksiin asennukseen ei tarvita PPC:tä, mutta varamoottori kannattaa hankkia valmiiksi