Uudemmissa H-moottoreissa on vauhtipyörän takana olevassa levyssä alareunassa kuskin puolella n. 20 mm reikä. Mikähän anturi siihen tulee?
Lohkossa on myös reiät vaikkapa moottorin kannakkeelle. Onkos tonnareissa kannake siinä kohtaa? Tällöin tuo reikä voisi olla vaikkapa jollekin pultinkannalle.
Kyseessä on siis -85 mallin lohko (harmaa)
Mutta nyt sitten kone kiinni ja Jussin viettoon...
Mikähän reikä vauhtipyörän takana?
Mikähän reikä vauhtipyörän takana?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikähän reikä vauhtipyörän takana?
Lohkossa on tuota reikää vastaavassa kohdassa pääöljykanavan tulppa.
Reikä on tulppana toimivan pultin kantaa varten.
Reikä on tulppana toimivan pultin kantaa varten.
Re: Mikähän reikä vauhtipyörän takana?
Eikun tämä on alempana. Vauhtipyörän päästä katsottuna kello kolmessa.
Se pääöljykanavan tulpan reikä on kello 12 kohdalla.
Samanlainen reikä on myös vihreän lohkon päätylevyssä aavistuksen ylempänä.
Vihreälohkoisessa on samalla tienoin myös toinen pienempi anturipaikka ruuvinreikineen.
Se pääöljykanavan tulpan reikä on kello 12 kohdalla.
Samanlainen reikä on myös vihreän lohkon päätylevyssä aavistuksen ylempänä.
Vihreälohkoisessa on samalla tienoin myös toinen pienempi anturipaikka ruuvinreikineen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikähän reikä vauhtipyörän takana?
Selvisipäs. Kyseisen reiän kautta saa avattua automaattivaihteisessa autossa turbiinin pultit vetolevystä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21