IMM öljyinen 16v T
IMM öljyinen 16v T
Jonkinlainen turbo Saabin aihio kulkeutui pihaani mutta...
Polttoaine seos ei tunnu pysyvän paikoillaan ja käynti muuttuu sen mukaiseksi.
Ongelmaksi tuntuisi selviävän se, että ilmamassamittari oli öljyinen ja oletan tuon öljyn häiritsevän ilman mittausta ja sekoittavan säätöä. Auto oli keväällä katsastettu ja päästöt ok. Kesällä alkoi savutus ja mittauksessa CO 7,5. säädön jälkeen kone toimi kuin enkeli mutta pikkuhiljaa parissa viikossa taas käynti muuttui ja kulutus nousi 50 - 100 %.
Eli onko turbossa vikaa vaiko sen jäähdytyksessä tai lauhdutuksessa vuoto kun tuota öljyn kaltaista ainetta on IMM kosteana.
Vaihdoin toisen IMM ja käynti muuttui taas hyväksi mut luulen sen taas öljyyntyvän.
Entä onko kukaan pessyt koskaan IMM hyvällä menestyksellä?
Polttoaine seos ei tunnu pysyvän paikoillaan ja käynti muuttuu sen mukaiseksi.
Ongelmaksi tuntuisi selviävän se, että ilmamassamittari oli öljyinen ja oletan tuon öljyn häiritsevän ilman mittausta ja sekoittavan säätöä. Auto oli keväällä katsastettu ja päästöt ok. Kesällä alkoi savutus ja mittauksessa CO 7,5. säädön jälkeen kone toimi kuin enkeli mutta pikkuhiljaa parissa viikossa taas käynti muuttui ja kulutus nousi 50 - 100 %.
Eli onko turbossa vikaa vaiko sen jäähdytyksessä tai lauhdutuksessa vuoto kun tuota öljyn kaltaista ainetta on IMM kosteana.
Vaihdoin toisen IMM ja käynti muuttui taas hyväksi mut luulen sen taas öljyyntyvän.
Entä onko kukaan pessyt koskaan IMM hyvällä menestyksellä?
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: IMM öljyinen 16v T
Ilmamäärämittarin lankaa ei saa mitenkään mekaanisesti puhdistaa mutta täysin haihtuvalla elektroniikan puhdistus sprayllä voi ainakin yrittää puhdistaa kun poistaa ensin ne ritilät siitä edestä ja kovalla paineella sumuttaa ainetta lankoihin sekä mittariin tulevaan sähköliittimeen.
Re: IMM öljyinen 16v T
Esim. Würthin puhdistus-sprayllä ja CRC:n bräkleenillä olen onnistuneesti noita putsaillut.
Re: IMM öljyinen 16v T
Ajattelin ekana jos koettaisin liottaa asetonilla vaikka muutaman tunnin kylpy niin, ettei liitinosa olis liuoksessa.
Mutta se, että mistä tuo öljy sinne valuu vielä askarruttaa?
Mutta se, että mistä tuo öljy sinne valuu vielä askarruttaa?
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: IMM öljyinen 16v T
Huohotuksessa taitaa tulla.Eero kirjoitti:Mutta se, että mistä tuo öljy sinne valuu vielä askarruttaa?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: IMM öljyinen 16v T
Joo... tuota huohotusta hiukan mietin kun se letku näyttää päällepäinkin öljyiseltä, mutta, saako sen huohotuksen kuriin ilman kansiremppaa?
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: IMM öljyinen 16v T
Tuossa vanhoja keskusteluja lukiessa varmistui, että ahdin on kyllä kunnossa, eli sieltä huohotuksesta se öljy tulee. Ja pahimmillaan on käynyt niin, että kun antaa vähän kenkää ja kierrättää tuolla yli 4000 kierroksen niin huohotus lisääntynee niin paljon ja nopeasti, että tulee nykimistä kun IMM seonnee öljystä. Ei auta ajaa muuta kuin pienillä kierroksilla. Ja pienissä kierroksissa näyttää olevan se hyvä puoli, että kulutus on ollut tuolla 6,5 - 7,2 l/100km työmatkoilla
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: IMM öljyinen 16v T
eikö huohotus ole immullisissa vasta immun jälkeen siinä juuri ennen turboa, että ei sen pitäisi immua sotkea..?
harvoin huohotus kansi rempalla paranee, ohipuhallusta sielä on..
harvoin huohotus kansi rempalla paranee, ohipuhallusta sielä on..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: IMM öljyinen 16v T
Mulla on pommarissa sama ongelma. Tosin epälen että se mun IMM on muutenkin sököhkö, ruuvin veivaus ei tunnu vaikuttavan mitään.
Eli tekee niin, että alkaa pätkimään ajossa. Kun tuon huomaan niin käyn aina veivaamassa säätöruuvia eestaas ja nykiminen katoaa. Ajotietokoneestakin näkee että liikaa soppaa menee tuolloin.
Lisäksi huohotuksesta valuu sinne immuun öljyä.. ehkä se öljy sitten ilmavirrasta nousee myös "ilmaan" ja näin häiritsee immua.
Pitäs uus immu pistää siihen kuhan kerkeis. Ehkä sen vois jo pistellä kun päästömittaushan on aika kauan voimassa, saa sit samalla katsastukseen sen.
Eli tekee niin, että alkaa pätkimään ajossa. Kun tuon huomaan niin käyn aina veivaamassa säätöruuvia eestaas ja nykiminen katoaa. Ajotietokoneestakin näkee että liikaa soppaa menee tuolloin.
Lisäksi huohotuksesta valuu sinne immuun öljyä.. ehkä se öljy sitten ilmavirrasta nousee myös "ilmaan" ja näin häiritsee immua.
Pitäs uus immu pistää siihen kuhan kerkeis. Ehkä sen vois jo pistellä kun päästömittaushan on aika kauan voimassa, saa sit samalla katsastukseen sen.
99T-museopeli