Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Onkohan joku lisännyt dieseliin vakio-Eberiin kaukokäynnistystä? Vaihtoehtonahan kai olisi Eberin oma tai sitten joku muu - mikä?
Vakiokäynnistys SID:n kautta ei oikein minulle ole sopivin, paras tai mukavin.
Olen piakkoin menossa Eberimyyjän ja Saab-huollon tykö kyselemään mutta olis mukava kuulla kokemuksia tai suosituksia.
VKe
Vakiokäynnistys SID:n kautta ei oikein minulle ole sopivin, paras tai mukavin.
Olen piakkoin menossa Eberimyyjän ja Saab-huollon tykö kyselemään mutta olis mukava kuulla kokemuksia tai suosituksia.
VKe
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Aihe on syksyn mittaan tulossa kiinnostavammaksi myös minulle..
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Toivottavasti ei mee yhtä vaikeeksi mitä vaikuttas uusissa foordeissa olevan.
Meinaavat että ainakaan eberin omaa easystarttia ei pystyis laittamaan väyläohjattuihin ebereihin.
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =3&t=17295
Meinaavat että ainakaan eberin omaa easystarttia ei pystyis laittamaan väyläohjattuihin ebereihin.
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =3&t=17295
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
9-3:essa ei onnistu kaukokäynnistyksen asentaminen tai ainakaan Eberin easystartin asennus ei onnistu. Syynä on tuo väylä missä Eberi on kiinni eli todennäköisesti sama "vika" kuin Fordissakin.
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Joopa, näin se on: Eberin easystarttia ei saa 9-3:een
Mitäs ny No ei mitään muuta kun kiukutellaan...
VKe
Mitäs ny No ei mitään muuta kun kiukutellaan...
VKe
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Ka, tuota soppiikin ostatella. Kyselenpäs kauppiaalta tuota, perästä kuuluu kuin kävi...!!!Mimmi kirjoitti:Laittakaa GSM-modeemi, sen saa ohjaamaan Eberiä(kin).
VKe
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Kerro toki lisää?Mimmi kirjoitti:Laittakaa GSM-modeemi, sen saa ohjaamaan Eberiä(kin).
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Epäilen kyllä tuota vahvasti 9-3:ssa. Mistä lähteestä olet tälläistä kuullut? 9-5:ssä onnistuu kyllä, mutta 9-3:ssa ei käsittääkseni onnistu. 9-3:ssa on Eberin ohjaus väylässä ja sitä pystyy ohjaamaan ainoastaan SID:stä. Vaikka Eberin periaatteessa saisi pöhisemään niin sisätilaan tulevat ilmanvaihtokanavat pysyvät kiinni elleivät ne saa väylästä käskyä avautua. Ainakin todella monimutkaiseksi (lue kalliiksi) taitaa mennä, ja uskon edelleen ettei siltikään toimi kunnolla.Mimmi kirjoitti:Laittakaa GSM-modeemi, sen saa ohjaamaan Eberiä(kin).
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Tarkoittaako tämä siis kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että kun napa 20 maadoitetaan, niin eberi on päällä niin kauan kuin napa on maadoitettu, tai mikäli maximi aika tulee täyteen? Kertooko WIS mistä tuo napa 20 löytyy?Mimmi kirjoitti:WIS kertoo.uusi93 kirjoitti:Mistä lähteestä olet tälläistä kuullut?
Voithan simuloida painiketta GSM modeemin releulostulolla, jolloin se on ihan sama, vaikka se käsky lähtisi WLANilla eteenpäin.
WISsin kertoma kytkentä (m-08): SIDin napa 20 MAADOITTAVA pulssi ohjauksen ajan. Laita GSM modeemin ulostulo ko. navan rinnalle, niin SIDin ohjaus jää edelleen käyttöön.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Itselle ei ole CAN väylät hirveän tuttuja, joten kaipasin hieman lisäinfoa siitä mitä tuo maadoittava pulssi tarkoittaa. Mutta mikäli asiallisten vastausten antaminen tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta, niin sellaisissa tapauksissa suosittelen olemaan vastaamatta mitään. Mielestäni tämä on aivan hyvä ohje, oli kysessä sitten foorumit taikka tosielämän keskustelut.Mimmi kirjoitti:SIDin napa 20 löytyy muistaakseni takapuskurin etupuolelta.
Luitko ollenkaan viestiäni?
Varsinkin viime talvi osoitte parilla toisella foorumille, kuinka maailmanluokan juttuja (ko. tapaus liittyy moottorinohjaukseen) saatiin ratkottua ja rakennettua parin eri foorumin avulla. Projektia vei eteenpäin juurikin hyvät keskustelut ja tiedon jakaminen. Kysymyksiä siellä sateli puolin ja toisin, osa hyvinkin yksinkertaisia, osa huomattavan monimutkaisia. Kaikki ongelmat kuitenkin selvisivät, kun enemmän osaavat taikka asiasta tietävät neuvoivat vähemmän osaavia niissä yksinkertaisimmissakin asioissa. Tuo ko. projekti onnistui ja ylitti kaikkien odotukset, ja nimenomaan osaavien kavereiden ja tiedonjaon ansiosta.
Foorumeissa nicckien takana luuraa monen alan osaajia ja parhaimmillaan niissä käytävistä keskusteluista voi hyötyä monella tavalla. Pahimmillaan niistä voi muodostua hiekkalaatikoita joissa vain viisastellaan ja silloin niistä hyötyy ainoastaan marginaalinen ihmisryhmä, joka saa siitä puuhasta jotain mielihyvää saa. Toivon mukaan tämä foorumi ei ole sellainen, joten ennenkuin vuodatuksessani valun sille tasolle, niin takaisin asiaan:
Onko kukaan harkinnut vakavasti tuon eberin ohjausta esim GSM modeemin avulla? Mikäli on, niin toivottavasti kertoo projektinsa etenemisestä tänne, jolloin siitä voi hyötyä moni muukin. Dieseleiden kovan yleistymisen seurauksena ainakin voisi kuvitella asian pyörivän useammankin saabin omistajan mielessä näin syksyn kynnyksellä.
Eli tuohon SIDin napaan 20 syöttämällä maadoittavan pulssin, saa tuon eberin käyntiin. Tällöinhän tuon ohjauksen voi tosiaankin tehdä esim tuolla modeemilla taikka millä tahansa kauko-ohjain systeemillä, jonka laittaisi käskystä maadoittamaan tuota napaa 20.
Toki tuo GSM ohjaus olisi melkoisen kätevä juttu, sen avulla voisi esim kaupungilla käydessä käynnistää eberin hetkeä aiemmin kuin on palaamassa autolle.
Osaatko mimmi suositella jotain tiettyä modeemi mallia tähän tarkoitukseen? Periaatteessahan tuon voisi nysvätä sopivalla kytkennällä vaikka vanhasta puhelimesta, joka siihen soittamalla suorittaisi tuon maadoituksen.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Täällä kerrottujen tietojen mukaan polttoainelisälämmitin saadaan siis käyntiin sekä sisätilan lämmitys myös ilman can-väylään "sotkeutumista". Jos näin todellakin on, niin hyvä. Useilla muilla merkeillä, joissa myös can-väylä, kyseinen toimenpide ei onnistu ilman väyläohjauslaitetta (lue=kallis lisävaruste).
Tässä voisi olla hyvä kauko-ohjaus systeemi. Ei tarvitse muuta kuin toimiva puhelin liittymineen (jokin halpa esim. pre-paid), laturi kännykälle ja rakennussarja.
Tässä linkki, eikä ole hinnankirous.
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... oodi=MK160
Tässä voisi olla hyvä kauko-ohjaus systeemi. Ei tarvitse muuta kuin toimiva puhelin liittymineen (jokin halpa esim. pre-paid), laturi kännykälle ja rakennussarja.
Tässä linkki, eikä ole hinnankirous.
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... oodi=MK160
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Paljonkohan kustantaa semmoonen systeemi/vekotinkompletti jossa saan Eberin käyntiin tekstarilla? Mites toi tekstarilla käynnistetty Eberi sit sammutetaan?
On ollu hiukan vähissä mestat jotka Uudellamaalla tommoosen systeemin haluais rakentaa.
On ollu hiukan vähissä mestat jotka Uudellamaalla tommoosen systeemin haluais rakentaa.
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Kuulostaa varsin järkevältä. Modeemin malli suosituksia otetaan edelleen vastaan..?Mimmi kirjoitti:Tekstarilla käynnistetty eberi sammutetaan toisella tekstarilla. Vaihtoehtonahan on lähettää halutunmittainen pulssi, jolloin ohjaus poiskytkeytyy automaattisesti.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Ihmettelen vaan että miksi tähän mennessä ei ole ohjausta saatu toimimaan ja nyt olisi pierastu gesmiohjaus... Viel kesällä ei ollut eberin osalta ratkaisua kun asiaa tutkittiin viimeksi... ja mistähän napa 20 löytyy kun pistokkeessa on vaan 12 napaa...
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Ostin keväällä TTID menopelin ja sen lämppäriin kaukokäynnistyksen. Myyjä lupasi silloin vähän liikoja. Noo olen odotellut maltilla, nyt alkaa vissiin vähän näkymään valoa tunnelin päässä. Torstaina myyjäliikkeen edustajan kanssa asiasta viimeksi keskusteltuani sähkökaaviot ja ohjeet kauko-ohjauksen asentamiseksi ovat nyt olemassa, mutta nyt vielä pitäisi löytää liike pääkaupunkiseudulta, joka tämän ensimmäisenä tekisi. Selviää varmaan tällä viikolla, onko myyjä taas puhunut soopaa vai onnistuisko tuo vihdoin.
Kirjoittelen kun tiedän lisää. Tietty tuollainen gsm ohjaus olisi kiinnostava. Eipä tarvitsis erillistä kauko-ohjainta kiikuttaa mukana. Onko joku tehnyt tällaisen jo? Toimiiko siis ´08 TTID menopelissä?
Kirjoittelen kun tiedän lisää. Tietty tuollainen gsm ohjaus olisi kiinnostava. Eipä tarvitsis erillistä kauko-ohjainta kiikuttaa mukana. Onko joku tehnyt tällaisen jo? Toimiiko siis ´08 TTID menopelissä?
´08 9-3 SC 1.9 TTiD A6 Vector Active