Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Joo eli vaihdoin turbo satkuun koneen.. Oli T16 täyspaineinen, tilalle otin -91 900S:stä koneen turboineen. Nyt on vaihteet persiillään, eli miten niitä nyt säätelen kohdallee? Ja toihan naputtelee nyt aika paljon kun lyö käymään.. semmosta terävää naputusta kuuluu. APC poxin jätin pois..
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Olisiko ihan venttiilinpainimet tuon naputuksen aiheuttaja.Jos se kone on pitkäänkin ollut irrallaan niin kestää jonkun aikaa ennenkuin hiljenee.Jos ei hiljene niin haku toiminnolla löytyy juttua noiden vaihtamisesta/puhdistamisesta.
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Joo no onhan se vissiin vuoden verran ollu käyttämättömänä toi kone.. öljyt oli pari kuukautta pois koneesta. Nyt sit vuotaaki toi yks turbon vesiputki.. pari pientä reikää mistä ruiskii.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Vaihteitten säätö:
Pistä kolmonen pääle. Avaa vaihteensiirtotangon klemmariliitos (13mm mutteri) moottoritilan puolelta niin että vaihekeppi liikkuu vapaasti. Pura keskikonsolia sen verran että saat vaihdekepin juuressa etupuolela olevan reiän näkösile (kepin etupuolela siinä alumiinirungosa ~6mm reikä). Vaihteensiirtotangosa on reikä kans. Työnnä vaikka sopivan kokonen poranterä siihen reikään niin että tanko (ja siis vaihekeppi) pysyy paikallaan. Sitten vaan kiinnität liitoksen moottoritilan puolelta ja homma on valmis :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihteitten säätöä ja naputusta..

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin