Kiinteäseti asennettu työkalukaappi. Vakiovarustus työkalukaapissa käsittääkseni kirjataan rek. otteeseen joten kannattaa kaapin kanteen laittaa vaikka vain ruuvipenkki.vuorpe kirjoitti:Mutta sitten pitäis olla pirusti huoltoajoo...
Bensa-autosta dieselvero?!?!?
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
No toi on kaiketi kaasulla toimiva.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... Number=205
Paljonko tuollaisen saaminen Suomen kilpiin maksaa? Ostohinta, rahti, alv saksas, 10% vero ???
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... Number=205
Paljonko tuollaisen saaminen Suomen kilpiin maksaa? Ostohinta, rahti, alv saksas, 10% vero ???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
On kyllä kaasulla toimiva, mutta väärä kaasu.et kirjoitti:No toi on kaiketi kaasulla toimiva.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... Number=205
Paljonko tuollaisen saaminen Suomen kilpiin maksaa? Ostohinta, rahti, alv saksas, 10% vero ???
LPG = Liquified Petroleum Gas = nestekaasu
CNG = Compressed Natural Gas = maakaasu
Kaksi eri asiaa eikä näitä voi käyttää ristiin. Ja suomen asemilla myydään nimenomaan tuota CNG:tä. Eli natural gas tai jossain puhutaan BioGas (ilmeisesti silloin erotettu esim kaatopaikalta tai lannasta, kuten siellä Laukaassa tehdään).
Lisäksi kannattaa tiedää, että Saksassa saadakseen verohelpotukset saa autossa olla max 20l bensatankki. Ruotsalaisissa kaasuautoissa on usein täysikokoinen bensatankki. Helpottaa kummasti auton käyttöä kaasuverkon ulkopuolella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
Mahtaiskos olla infformazioonia, että pystyykö mitään LPG systeemin osia hyödyntämään jos muuntaa systeemin CNG:lle? Vai meneekö kokonaan uusiin puihin kaasulaitteisto?meverkko kirjoitti:On kyllä kaasulla toimiva, mutta väärä kaasu.
LPG = Liquified Petroleum Gas = nestekaasu
CNG = Compressed Natural Gas = maakaasu
Kaksi eri asiaa eikä näitä voi käyttää ristiin. Ja suomen asemilla myydään nimenomaan tuota CNG:tä.
Eli natural gas tai jossain puhutaan BioGas (ilmeisesti silloin erotettu esim kaatopaikalta tai lannasta, kuten siellä Laukaassa tehdään).
EDIT: Kysyin kuukkelilta:
http://www.iwemaenterprise.nl/LPG_CNG.htm
Ainakaan tuon valossa ei ole ihme, että Suomessa on valittu nimenomaan CNG, se kun näyttäisi olevan kaikessa epäkäytännöllisempi

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
Ai on vai?V.J.S kirjoitti: http://www.iwemaenterprise.nl/LPG_CNG.htm
Ainakaan tuon valossa ei ole ihme, että Suomessa on valittu nimenomaan CNG, se kun näyttäisi olevan kaikessa epäkäytännöllisempi
LPG CNG
FUEL costs a litre ± 0.34 € 0.05 € prices in Holland.
Mun mielestä toi CNG on aika paljon "käytännöllisempi".
CNG:n etuhan on nimenomaan siinä, että sen käsittely ja jakelu on yksinkertaisempaa ja halvempaa. Toimintasäde siinä on kieltämättä hieman turhan pieni.
Re: Bensa-autosta dieselvero?!?!?
Lisäperusteeksi jatkuvalle huoltoajolle jatkuvasti porsiva wanha saabdimebak kirjoitti:Kiinteäseti asennettu työkalukaappi. Vakiovarustus työkalukaapissa käsittääkseni kirjataan rek. otteeseen joten kannattaa kaapin kanteen laittaa vaikka vain ruuvipenkki.vuorpe kirjoitti:Mutta sitten pitäis olla pirusti huoltoajoo...

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen