Auta armias, jos osutaan valoissa vierekkäin. Alakaa kuule semmone kaasuttelu, ettei mitään rotia! Mullaki o 3" pakoputken ulostulo, ni ois varmaa meleko tasane vääntö Rantatiellä? Ja takaapäin ei pysty mullakaa päättelee mitää tehoista, ku putki ei tuu taka-akselin yli, muut varmaa kattos, että ompas siinä sliipperit rähisemässä.Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä.
Saab 900S 1990 ajossa taas
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
jeeeeeee!
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Ei sun kannatta kaasutella valoissa, kun muutenki rekordin lämmöt nousee ja öljyt loppuu Toi räikee pakoputken väri voi olla että houkuttaa myös muita autoilijoita paikalle...tullinainenkin kehu että ei ole nähnyt noin hienoo pakoputkeeKeme kirjoitti:Auta armias, jos osutaan valoissa vierekkäin. Alakaa kuule semmone kaasuttelu, ettei mitään rotia! Mullaki o 3" pakoputken ulostulo, ni ois varmaa meleko tasane vääntö Rantatiellä? Ja takaapäin ei pysty mullakaa päättelee mitää tehoista, ku putki ei tuu taka-akselin yli, muut varmaa kattos, että ompas siinä sliipperit rähisemässä.Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä.
Kävin tallilla nappaamassa vanhaa johtosarjaa irti ja uutta paikalleen. Vielä tarvis ottaa hanttarin jalkatilasta kaikki irti, mutta en viitsinyt irroittaa vielä sitä koejlaudan osaa joka menee siitä keskikonsolin alta. Tai oikeestaan en tienny että missä kaikkialla sen on kiinni. Toivottavasti ei tuu otettua mitään ylinmääräisiä johtoja irti..
Uudet suuttimet pistin paikoilleen ja hirtin nippusiteillä uuden johtosarjan kinni. Aika kohlo johtosarja mutta nätimpi, kun saabin salkuperäinen. Täytyy viikonloppuna muistaa ottaa kuvia, jos joku haluaa kommentoida. Vähäsen jouduin hitsaan suutintukin kiinnikkeitä, kun noi boschin 550 cc/min suuttimet oli hieman alkuperäisiä lyhemmät.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Sattuuko ketään tietämään mitkä kaikki laitteet lakkaa toimimasta kun tuon johdon otin kokonaisuudessaan kiinni mikä sille moottorinohjausboksille tulee.
Veikkailtiin että lämpötila ja kierrokset ei välttämättä pelittäis..
Huomenna jos uskaltais testata käyntiin
Veikkailtiin että lämpötila ja kierrokset ei välttämättä pelittäis..
Huomenna jos uskaltais testata käyntiin
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Check engine. Mittariston lämpömittarillehan on oma anturi ja kierrosluku taas tulee sytytyksen pääteasteelta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Hyvä ettei sekään sitten enää ikinä sytyjcarlson kirjoitti:Check engine. Mittariston lämpömittarillehan on oma anturi ja kierrosluku taas tulee sytytyksen pääteasteelta.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Polvisuoja?pakinen kirjoitti:Kävin tallilla nappaamassa vanhaa johtosarjaa irti ja uutta paikalleen. Vielä tarvis ottaa hanttarin jalkatilasta kaikki irti, mutta en viitsinyt irroittaa vielä sitä koejlaudan osaa joka menee siitä keskikonsolin alta. Tai oikeestaan en tienny että missä kaikkialla sen on kiinni.
kuvatus
Tuolla "kaivoissa" on ristipää- tai torx-ruuvit, tuhkakupin takana muistaakseni 13mm pultti.
Lisäksi kanittaa sellaiset metalliklipsut, mutta pienellä voimalla irtoaa. Niin ja rattiakselin alamuovi kans pois ennen repimistä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Juu just tuota tarkoitin! Mutta sain kyllä sen juu irti kun huomasin nuo konehuoneen puolla olevat pultit. Tippu ne pultit jonnekki suoraan siitä alas...ei taida tarvita laittaa enää tuotakaan takasTobbana kirjoitti: Polvisuoja?
kuvatus
Tuolla "kaivoissa" on ristipää- tai torx-ruuvit, tuhkakupin takana muistaakseni 13mm pultti.
Lisäksi kanittaa sellaiset metalliklipsut, mutta pienellä voimalla irtoaa. Niin ja rattiakselin alamuovi kans pois ennen repimistä.
-Sami
Kiitos neuvosta kuitenkin!
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Auto käy nyt megalla! Muutamat johdot kytkin väärin ja kun ne sai korjattua niin alkoi purkki pelittämään.
Huomenna krapulassa sitten viimeistelemään asennuksia
Kiitokset Karspalle ja Coltille avuista!
Huomenna krapulassa sitten viimeistelemään asennuksia
Kiitokset Karspalle ja Coltille avuista!
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Hyvä vaan, että saatiin biili tulille . Nyt vähän vaan johtosarjaa viimeistellymmäksi ja bensapumppu toimimaan jotenkin fiksusti. Sitten säädöt kohilleen ja teinibemareita kiusimaan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Näyttääkö tutulta?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Juu näyttäähän toi Ei vaan oo kauheesti auto tuossa paikallaan ollut, kun tarvii vähä väliä purkaa ja kasailla tuota..puu kirjoitti:Näyttääkö tutulta?
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Eilen tuli sitten ajeltua Jurvaan Botniaringille
Megaa tuli säädettyä se 200 km ja sitten ajettua muutamakierros. Jarrupäivitys olisi kyllä enemmän kuin tarpeen
Mega toiminu jopa yllättävän hyvin
Megaa tuli säädettyä se 200 km ja sitten ajettua muutamakierros. Jarrupäivitys olisi kyllä enemmän kuin tarpeen
Mega toiminu jopa yllättävän hyvin
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (säätämistä)
Ajelin maltillisilla 0.9 paineilla imusarjan lämpötila ollessa pahimillaan 40 astetta. Spoolauksesta on vaikee tuo n login perusteella sanoa, kun ei tuossa sellasta lappu lattiassa kiihdystystä tullu tehtyä...
Vähän rikkaalla käy paineilla (reilu 11), mutta siitä o hyvä lähtee laihenteleen..
EDIT: Hukkaporti toimi hienosti, elikkäs nosti paineet juuri sinne minne oli tarkoituskin ja piti ne siellä. Seuraavaksi lisää painetta
Vähän rikkaalla käy paineilla (reilu 11), mutta siitä o hyvä lähtee laihenteleen..
EDIT: Hukkaporti toimi hienosti, elikkäs nosti paineet juuri sinne minne oli tarkoituskin ja piti ne siellä. Seuraavaksi lisää painetta
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (säätämistä)
http://kuvablogi.com/nayta/1488492/
Kävin asentelemassa muoviosia, huomenna sittten näkee paremmin millainen tuli..
Tuossa huonossa kuvassa näkyy myös toi putki minkä väkästelin nyt loppuun asti
Kävin asentelemassa muoviosia, huomenna sittten näkee paremmin millainen tuli..
Tuossa huonossa kuvassa näkyy myös toi putki minkä väkästelin nyt loppuun asti
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (säätämistä)
Auto näyttää siis nyt tältä:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1579488.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1579496.jpg
Kiitoksia kuvan ottajalle
Nyt tarkoitus kattastaa auto ja päivitellä nyt ainakin jarruja
Tässä jotain to do listaa:
- satulat 9000 turbo, kunnon palat+levyt
- roiskeläpät jostakin
- venttiilikopan tiivisteen vaihto
- pakoputken vuoto kuntoon
- sytkän ohjaus megalle
- sisutan kasaus loppuun ja 99 sisustan keskikonsoli paikoilleen
- lisämittareihin lisää valoa
- bensanpainemittarin asennus
- takaluukun kolinan poistaminen
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1579488.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1579496.jpg
Kiitoksia kuvan ottajalle
Nyt tarkoitus kattastaa auto ja päivitellä nyt ainakin jarruja
Tässä jotain to do listaa:
- satulat 9000 turbo, kunnon palat+levyt
- roiskeläpät jostakin
- venttiilikopan tiivisteen vaihto
- pakoputken vuoto kuntoon
- sytkän ohjaus megalle
- sisutan kasaus loppuun ja 99 sisustan keskikonsoli paikoilleen
- lisämittareihin lisää valoa
- bensanpainemittarin asennus
- takaluukun kolinan poistaminen
Saab 900S Combicoupe