Bensa haisi
-
- "Aero"
Bensa haisi
terveisiä espanjan auringosta.
Sellaista että tänä aamuna kun töihin ajelin ja pääsin työpaikan parkki-luolaan niin haisiap bensa mukavasti. ennen en ole moista huomannut mutta nyt haisis niin pirusti.
yritin katsoa näkyisikö konehuoneen puolella jotain märkää mutta kuivalta näytti kaikki.
ryyppyä käyttelin niinkuin ennenkin ja ei ennen ole haissut.
ainut asia mikä oli erilainen oli auton parkkipaikka yöllä, auto oli mäessä nokka alaspäin, voiko tällä olla merkitystä tässä asiassa.
auto siis -88 900 kaasari ykskurkkunen.
Sellaista että tänä aamuna kun töihin ajelin ja pääsin työpaikan parkki-luolaan niin haisiap bensa mukavasti. ennen en ole moista huomannut mutta nyt haisis niin pirusti.
yritin katsoa näkyisikö konehuoneen puolella jotain märkää mutta kuivalta näytti kaikki.
ainut asia mikä oli erilainen oli auton parkkipaikka yöllä, auto oli mäessä nokka alaspäin, voiko tällä olla merkitystä tässä asiassa.
Sobrealimentación es la ostia.
Re: Bensa haisi
Ettei tule suodattimelta? Katso jääkö lammikkoa alle etu- tai takapäähän. Kaasari voi tulviakin jos likainen tai joku jumissa/ tiivistevuotaa. Onko milloin putsattu tai huollettu?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Aero"
kaasari on huollettu joku 3000km sitten, ja eikä ole näkynyt mitään lammikkoa auton alla, ei edes tippaa...
Kurkista bensatankin päälle.
-
- "Aero"
"Kurkista bensatankin päälle."
kummot sinne nyt kattoo? voitko selventää hieman..
kummot sinne nyt kattoo? voitko selventää hieman..
Mulla kävi 99:lle näin: Oli vuosi 1988 ja olimme tulleet 2 viikon Ruotsin/ Tanskan reissulta ja päässeet lahden yli kotia.uudestakaupungistasaab kirjoitti:terveisiä espanjan auringosta.
Kotipihalla Saabi myös keula alaspäin ja kun seuraavan kerran olin lähdössä niin kabiinissa kova bensan haju. Pelti auki ja muistaakseni sitä bensaa löytyi vasta kun otti ilmanputsarin putken auki ja bensaa siellä riitti!!
Syyksi löytyi viallinen kohon uimuriventtiili joka ei sulkenut bensan tuloa vaikka kohokammio oli täynnä bensaa vaan ajoi sen yli! Tuli asia mieleen kun luki tuon sinun juttusi! Koska tapauksesta on yli 20 vuotta niin kaikkea ei voi pilkulleen muistaa. Sillä neulaventtiilin vaihdolla homma saatiin jälleen kuntoon.
Tarkennukseksi tähän että kyseinen auto oli yksikaasarinen ja vuosimalliltaan -82.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Aero"
Joo toi neula vois olla, sano korjaaja suoemssa ennenkuin lähdimme tänne ajamaan että se vois olla vaihdon paikka jossain vaiheessa. pitää mennä hovikorjaajalle täällä, joka korjaa vaan saab ja porsche merkkisiä LAATUAUTOJA
Ainakin vinokeula (vm.- 1993) OG Saabissa vuoti mulla se o-rengas tankin päällä, missä bensapumppu on kiinni. Löytyy menemällä peräkontin kautta sisään, pohjalevyn (kontin pohjalevyn) alla on luukku josta näkyi pumppusysteemiä. Ei paljon yli puolta tankkia voinut pitää bensaa kun se loiskutti tankin päälle, ja piemikin määrä haisee jo h*lvetisti.
Mutta...mutta kun kaasarisatkussa on mekaaninen bensapumppu koneen kyljessä, ottaa käyttövoimansa nokka-akselin epäkeskostapalle kirjoitti:Ainakin vinokeula (vm.- 1993) OG Saabissa vuoti mulla se o-rengas tankin päällä, missä bensapumppu on kiinni. Löytyy menemällä peräkontin kautta sisään, pohjalevyn (kontin pohjalevyn) alla on luukku josta näkyi pumppusysteemiä. Ei paljon yli puolta tankkia voinut pitää bensaa kun se loiskutti tankin päälle, ja piemikin määrä haisee jo h*lvetisti.

Tällaisessa autossa ei ole pumpunreikää siellä tankin yläosassa

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Hups... No ei sitten oikein toimi mun kikka. En ole koskaan omistanut kaasarisaabia... Pitäis olla hiljaa silloin.
Epsanjassa saattaisi vaikka uusi korvauskaasutinkin olla edullinen vaihtoehto purkaa-huolla-korjaa-kasaa hommalle jos et itse sitä tee.
Jäsen 2986
-
- "Aero"
Epsanjassa saattaisi vaikka uusi korvauskaasutinkin olla edullinen vaihtoehto purkaa-huolla-korjaa-kasaa hommalle jos et itse sitä tee.
Epsanjassa saattaisi vaikka uusi korvauskaasutinkin olla edullinen vaihtoehto purkaa-huolla-korjaa-kasaa hommalle jos et itse sitä tee."
mitä sitä nyt toimivaa vaihtamaan.
if its not broken dont fix it..
Epsanjassa saattaisi vaikka uusi korvauskaasutinkin olla edullinen vaihtoehto purkaa-huolla-korjaa-kasaa hommalle jos et itse sitä tee."
mitä sitä nyt toimivaa vaihtamaan.
if its not broken dont fix it..
Niin mietin vain jos neula menee ainakin uusiksi kuten annoit ymmärtää sulle jo ennen lähtöä vihjatun huollossa. Kaasuttimen ikä ja km määrä tulee jossain vaiheessa kulumisesta täyteen kuitenkin.
Jäsen 2986
Neulan vaihtamisen ohella suuttimen vaihtaminen saattaisi olla aiheellista. Tuolla aiempaa juttua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 99#p290999
Ohjeita:
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 99#p290999
Ohjeita:
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00